מכת ברק: הסופרבייק החשמלי של לייטנינג נחשף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית האופנועים החשמליים ליטנינג חושפת אופנוע ספורט חשמלי חדש ועממי יחסית, אשר יוצע בשלוש גרסאות ובמחיר התחלתי של 13 אלף דולר

גזרת אופנועי הספורט החשמליים תלך ותתחמם בשנים הקרובות, ולא רק בגלל סדרות מרוצים כמו ה-MotoE. ביצועים הם מקדם מכירות מצוין, בפרט כשמדובר באופנועים, ואין כמו אופנוע ספורט כדי להוכיח את ההבשלה של טכנולוגיית ההנעה החשמלית. בקיצור, אם זה עובד באופנוע ספורט, זה בטח יעבוד באופנוע סטנדרטי, מה גם שבאופנוע ספורט חשמלי אפשר לחשוק, מה שאי אפשר להגיד על חלק מהאופנועים החשמליים שנראים כמו קורקינט משודרג.

אל הנישה המצומצמת של אופנועי הספורט החשמליים נכנסת כעת Lightning Motorcycles שחשפה בסוף השבוע את Strike. לייטנינג מייצרת אופנועים חשמליים כבר למעלה מעשור, ולאחר שקבעה כמה שיאי מהירות לאופנועים חשמליים הציגה בשנת 2014 את LS 218  – אופנוע ספורט חשמלי ואקזוטי ששואב את שמו מהטענה כי הוא מסוגל להגיע למהירות של 218 מייל לשעה (כ-350 קמ"ש).

אלא שה-LS 218 היה אקזוטי ויקר מידי מכדי להימכר בכמויות משמעותיות, לכן פיתחה לייטינג את הסטריק אותו היא מגדירה כ"אופנוע ספורט חשמלי בהישג יד". העיצוב שואב השראה מהאח הגדול והיקר, וכך גם חלק מהמכלולים שהגיעו ממנו, אך מדובר אופנוע ברמת ביצועים נמוכה יותר כשהוא אמור להתאים גם לשימוש יום-יומי.

לייטנינג תציע את הסטרייק בשלוש גרסאות. בשתי הגרסאות הראשונות הספק המנוע עומד על 90 כ"ס צנועים למדי, אך עם מומנט מרשים של 25 קג"מ המספיקים כדי שהאופנוע יגיע למהירות מרבית של 217 קמ"ש. ההבדל העיקרי בין שתי הגרסאות הוא בקיבולת הסוללה. בגרסה הבסיסית  שמחירה 13 אלף דולר (כמחירו של אופנוע סופרספורט 600 סמ"ק ממוצע) קיבולת הסוללה  עומדת על 10 קילוואט, האמורים להספיק לטווח ממוצע של 130 עד 160 ק"מ.

בגרסה המשופרת ישנה סוללה בעלת קיבולת מוגדלת של 15 קילוואט המאפשרת טווח רכיבה ממוצע של 170 עד 240 ק"מ, מה שמקפיץ את מחירו של האופנוע ל-17 אלף דולר (כמחירו של ימאהה R1). שתי הגרסאות מאפשרות שתי אפשרויות טעינה: האחת משקע ביתי והשני מעמדת טעינה מנוהלת המקצרת את זמן הטעינה לכשלוש שעות.

נוסף לשתי גרסאות אלו יוצע האופנוע גם בגרסת על המכונה Carbon Edition. לגרסה זו פרינג מסיבי פחמן כפי שנרמז משמה, והיא כוללת גם מתלי אוהלינס משודרגים, קאליפרי מונובולוק של ברמבו ולוח מחוונים משודרג עם מד הקפות. אבל מה יותר חשוב הוא שהספק המנוע בגרסה זו צומח ל-120 כ"ס (המומנט נותר ללא שינוי), המאפשרים להגיע למהירות מרבית מוגבלת של 240 קמ"ש. למרות השימוש בסיבי פחמן גרסה זו שוקלת 219 ק"ג, מה שאומר שהיא כבדה בכ-10 ק"ג מהגרסאות האחרות, כיוון שהיא בעלת סולל עם קיבולת מוגדלת של 20 קילוואט. סוללה זו מאפשר לאופנוע טווח רכיבה מוצהר מרשים למדי של עד 320 ק"מ.

בנוסף מגיעה גרסה זו עם מטען מהיר בעל קיבולת כפולה והתאמה לעמדות טעינה במתח גבוה, מה שמאפשר לטעון את הסוללות לטווח של 100 ק"מ ב-20 דקות בלבד. ערכת טעינה זו מוצעת גם בגרסאות הבסיסיות כתוספת בתשלום של 1,500 דולר. בסך הכל עומד מחירו של לייטנינג סטרייק Carbon Edition על 20 אלף דולר אטרקטיביים יחסית. לשם השוואה ימאהה R1M נמכר בארה"ב במחיר של 23 אלף דולר. שיווקו של לייטנינג סטרייק יחל בארה"ב כבר בחודש יולי, אך היצוא מחוץ ליבשת החדש יחל רק בשנה הבאה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד