מישל דור

האיש שיודע לשאול

מישל דור חוזר לרכוב

מישל דור על 66

מישל חוזר לרכוב: אף דבר לא יקר מידי לאופנוע שלי

מישל חוזר לרכוב: אף דבר לא יקר מידי לאופנוע שלי
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מישל לא מפסיק לפנק את 66 במוצרים חדשים ובהתקנות יקרות, והנה לפניכם סט נוסף של המלצות למוצרים שלא נוסו על בעלי חיים אבל בהחלט מתגלגלים על כבישי ישראל

יום אחד ודאי יצוץ מחקר שבוחן את הקשר בין זוגיות טובה לבעלות על אופנוע, אבל גם בלי להמר על המסקנות נדמה לי שנקודת חיכוך הגיונית עם בני ובנות הזוג מתקיימת סביב סעיף ההוצאות על פינוקים לאופנוע. ישנם כמובן דברים כמו ציוד מיגון שנמצאים מחוץ לוויכוח, אבל לי וגם לכם קשה לפעמים להתגבר על החשק לפנק, לפנק ולפנק את היקר לכם מכל.

 

מישל חוזר לרכוב: אף דבר לא יקר מידי לאופנוע שלי

 

כרגיל, גם הפעם אני מתכוון להמליץ על מוצרים שרכשתי בכספי ואני משתמש בהם בעצמי, וזה אומר שאפשר להרגיע בסעיף החשדנות: גם לי, מישל, וגם למערכת TheDoo אין אף אינטרס כלכלי באף מוצר שיוצג כאן. גם אין לנו אפשרות, כוונה או רצון להרוויח מהעניין שלכם במוצרים האלה.

כרגיל – מאד אשמח אם תספרו לי על חוויות שלכם עם מוצרים אלה או מוצרים שמתחרים בהם, ותכתבו לי על דברים טובים ופחות טובים שלדעתכם חשוב לשתף בעדכון של הכתבה הזאת או בכתבות נוספות.

קונדישינר מושלם

בעבר ניסיתי להחיות מעט את הפלסטיקה של 66 והתפתיתי לקנות מוצר נוראי שהרס לו את הצורה (תרתי משמע). כדי שלא לחוות מחדש את הטראומה אני לא מספר כאן כמה קשה היה להיפטר מהג'יפה הזאת.

הבעיה נותרה בעינה: חלק מחלקי הפלסטיקה, איכותיים ככל שהם, מקבלים גוונים לא משמחים לנוכח החשיפה שלהם לשמש ישראלית ונדרש חידוש שלהם. סקר שביצעתי גילה לי אין סוף חומרים שמבטיחים לחדש חלקי פלסטיק ישנים ו/או להבריק ולייפות אותם, ולשמחתי מצאתי אחד שגם מחדש וגם מבריק ומייפה.

 

מישל חוזר לרכוב: אף דבר לא יקר מידי לאופנוע שלי

 

החומר, שאותו רכשתי באריזה בנפח 500 סמ"ק, נקרא פוליטרן והוא חודר אל מעמקי הפלסטיק ומחדש את המראה שלו. צריך להניח לחומר די זמן כדי להיספג, ולאחר מכן נוצרת שכבת הגנה ומתקבלים חידוש ומראה מושלמים.
סוד ההצלחה הוא שימוש בכמות נדיבה של חומר (נוזל זהוב) ומריחה אחידה שלו באמצעות מטלית מיקרופייבר.

מחיר כ-85 שקלים לחצי ליטר. קישור למוצר (שאותו, כפי שיציג לכם מר גוגל, אפשר לרכוש בעשרות מקומות)

 

רגליות PIVOT PEGZ

הרגליות האלה, שמיועדות בעיקר לאופנועי אדוונצ'ר, מלוות אותי מהאופנוע הקודם ועברו לחדש. בשוק מוצעים המון חיקויים, אבל ברגע שבו תאספו את החבילה מהדואר תבינו על מה שילמתם: יש להן תחושה מאסיבית של מוצר מושקע. בנוסף, יש להן ציר מרכזי שמאפשר שינויי תנוחת רכיבה מהירים ו"זורמים".

מישל חוזר לרכוב: אף דבר לא יקר מידי לאופנוע שלי

כך גם מתאפשרת העברת הילוכים נוחה, ובנוסף – לרגליות האלה יש שיניים אדירות שננעצות היטב, כמו דורבנות, בכל מגף.
התענוג לא זול: באתר הרשמי נושק מחירן ל-200 דולר, אבל אם תשקיעו בחיפוש ברשת תמצאו מחירים הרבה יותר אטרקטיביים. חשוב לשים לב להתאמה של הרגליות לדגמים ספציפיים, וזאת גם הסיבה שאי אפשר לצרף קישור מדויק.

קישור לאתר היצרן

 

מצלמות דרך INOOV K3

מצלמות דרך שמותקנות על האופנוע עצמו, בשונה ממצלמת קסדה, לא נועדו לתיעוד חוויות רכיבה אלא מצבים על הכביש שכולנו מקווים שלעולם לא יהיה צורך להשתמש בתיעוד שלהם. מצד שני, כדי שלא תמצאו את עצמכם במצבים של "מילה כנגד מילה" תמיד עדיף שיהיה בידכם תיעוד של מה שקורה על הכביש, וזה גם יכול להפחית את עלויות הביטוח שלכם.

מישל חוזר לרכוב: אף דבר לא יקר מידי לאופנוע שלי

חשוב לזכור שזווית הצילום של מצלמות קבועות שמותקנות על האופנוע, ומצלמות קדימה ואחורה, נמוכה מזו של מצלמת קסדה.

אני התקנתי את INOOV K3 ונכון לעכשיו הכל נראה תקין ופעיל. אני מקווה שלא יהיה מה לתעד ובכל מקרה אשתף בעתיד את כל סוגי החוויות, טובות יותר או פחות. מחיר הסט: 1,400 שקלים לא כולל התקנה, ומחיר ההתקנה משתנה בהתאם לסוג האופנוע והמרכבות שלה.

קישור לאתר היבואן הישראלי

 

מישל חוזר לרכוב: אף דבר לא יקר מידי לאופנוע שלי

 

בעל זבוב

לפני שמדברים על מערכות שנועדו להציל אתכם מדוחות מהירות חשוב להדגיש שאנחנו מעודדים רכיבה במגבלות החוק ולא מצפים שאף אחד ירכב במהירויות לא חוקיות. מצד שני, בוויכוח הנצחי אודות מהירות כגורם לתאונות אנחנו בין אלה שסבורים שאכיפת מהירות לא משפרת את הבטיחות בדרכים ואולי אף פוגעת בה.

 

מישל חוזר לרכוב: אף דבר לא יקר מידי לאופנוע שלי

אישית, בעבר התקנתי אצלי מכשיר שנקרא "צ'יטה" ושידר עדכונים אודות מצלמות מהירות ומקומות מחבוא אהודים על השוטרים, ובמקביל התקנתי גם גלאי רדאר ושניהם יחד סיבכו לי את החיים עם אינסוף חוטים והתקנות מסורבלות.

'זבוב' – שנקראת כך מפני שלזבובים יש רק שתי עיניים אבל בכל אחת מהן יש עד 2,000 עדשות, היא מערכת ישראלית שמשלבת חיישני מכ"ם עם חיישני לייזר במטרה לספק התרעה מפני "לזירה" של "אקדח ליזר" או לכידה של המכ"ם המשטרתי שנקרא "דבורה" ומותקן בימינו גם על אופנועים משטרתיים.

יתרון ראשון של ה'זבוב', בשונה ממכשירים רבים אחרים, הוא שהתקשורת בין החיישנים, המוח והרמקולים (אזניות) מבוצעת באמצעות בלוטות', וכך גם משודרות ההתרעות לאוזניה שבקסדה, לכן אין צורך בהתקנות יותר מידי מסובכות או בקילומטראז' של צמות חוטים.

חסרון ראשון של המערכת הזאת הוא המחיר הלא עממי בעליל שלה – 4,500 שקלים לפני עלות התקנה שמשתנה בהתאם לדגם האופנוע והמיקום הגיאוגרפי שבו היא מבוצעת.

 

מישל חוזר לרכוב: אף דבר לא יקר מידי לאופנוע שלי

המערכת מבוססת על יחידת עיבוד מרכזית, גלאי מכ"ם מאסיבי שמותקן בחרטום האופנוע ושני חיישני לייזר שמותקנים מלפנים ומאחור. ממשק המשתמש מבוסס אפליקציה ויש גם חיווי מזערי בתוך חלון הניווט של WAZE, והרוכב מקבל התרעות קוליות שמייתרות את הצורך להוריד את המבטח מן הכביש.

הזבוב אמור להתריע מפני מצלמות מהירות קבועות, מכשירי דבורה, וגם מפני לזירה, והיצרן מבטיח שקט נפשי עתידי מול מצלמות "המהירות הממוצעת" שצפויות להיפרש בעתיד על כבישי ארצנו. החסרון הנוסף הוא שגם 'זבוב', כמו כל המערכות האחרות, לא יכול לספק הגנה לנוכח לזירה ישירה אלא רק לשפר את הסיכויים שלכם אם מכשיר לייזר לזר על רכב סמוך לכם.

אני בחרתי ב'זבוב' לנוכח ההצלחה שלה במבחנים השוואתיים מול מערכות אחרות ואני מקווה שלעולם לא אצטרך להישען עליה (או על אף מערכת אחרת).

קישור לאתר היצרן/משווק

מישל חוזר לרכוב: אף דבר לא יקר מידי לאופנוע שלי

 

לקריאה נוספת:

מישל חוזר לרכוב: מצטיידים לשנה החדשה

 

רוצים לשלוח תגובה למישל?

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד