מארקז האריך את חוזהו בהונדה עד 2020

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אלוף העולם ב-MotoGP הולך על בטוח והאריך את חוזהו בקבוצת רפסול הונדה לשנתיים נוספות

האם מארק מארקז בדרך לשבור שיאים נוספים? קבוצת רפסול הונדה הודיעה כי אלוף העולם מארק מרקז חתם בשורותיה לשנתיים נוספות, ובכך האריך את חוזהו בקבוצה עד לשנת 2020 מדובר בהחלטה אסטרטגית חשובה עבור הקבוצה, שבה ימשיך מארקז לככב כרוכב הראשון, כשהשאלה הגדולה היא עד מתי ומי יחליף את דני פדרוסה שזו ככל הנראה תהיה עונתו האחרונה, או במילים אחרות, מי יסכים להיות כינור שני למרקז.

עבור מארקז הארכת החוזה הביאה לסיומה התלבטות מקצועית קשה. עם זכייתו של מארק מארקז באליפות ה-MotoGP של עונת 2017 הפך הפנומן הספרדי לרוכב הצעיר ביותר שהשיג ארבע אליפויות עולם בקטגוריה הבכירה, אלו מצטרפים לתארים של מארקז בקטגוריות ה-125 וה-Moto2. מארקז בן ה-25 רחוק 3 אליפויות בלבד משיא האליפויות של ולנטינו רוסי. רגע לפני פתיחת עונת 2018 עמדו בפני מארקז שני מסלולים שונים.

כרגע אין מי שמאיים על הדומיננטיות של מארקז בסדרה. אמנם לורנזו משתפר בדוקאטי ודוביציוזו מראה ניצוצות, אך זה מספיק אולי כדי לגנוב אליפות ולא ליצור שושלת. ורוסי? רוסי למרבה הצער של האוהדים אמנם תחרותי באופן מדהים לגילו, אבל יצטרך נס בשביל לקטוף אליפות עשירית. מצד שני בקרב הרכבים הצעירים מאבריק וניאלס עדין לא מצליח לפרוע את השטרות ודני זרקו הצעיר טרם הבשיל, ובלאו הכי לא יכול לסכן את מעמדו של מארקז כל עוד הוא רוכב בקבוצת לוווין ( קבוצת טק 3 שהודיעה בשבוע שעבר על פרידתה מימאהה). בתנאים הללו, למרות קשיי הפיתוח של העונה האחרונה, דרכו של מארקז די סלולה לעבר אליפות נוספת וכנראה הרבה יותר.



אלא שלמשוואה היה צד נוסף. מארקז מחוזר על ידי הכסף הגדול של קבוצת רד-בול שרוצה לשים את ק.ט.מ לראשונה על מפת ה-MotoGP. הפיתוי הכלכלי היה גדול אבל גם הפיתוי המקצועי. האם לעשות מעשה רוסי, לנטוש את הבית החם של הונדה ולנסות להביא אליפות ליצרן אחר כולל פיתוח אופנוע כמעט מאפס. רוי עשה זאת פעמים במהלך הקריירה. בפעם הראשונה כשעבר מהונדה לימאהה והצליחה בגדול, ובפעם השניה שעבר מימאהה לדוקאטי ונכשל כישלון חרוץ שמנע ממנו לקבוע שיא אליפויות נצחי.

למארקז בוער להוכיח שהוא הגדול מכולם, יותר גדול מרוסי אותו העריץ בילדותו. אלא שנכון לעתה הארכת החוזה של מארקז בהונדה מראה שעדין אין לו את האומץ והוואבוס כדי לעשות את הצעד הזה והוא מעדיף ללכת על בטוח. טוב פודיום אחד ביד משניים על העץ, ומארקז צפו להוסיף עוד הרבה ניצחונות לסטיסטיקה המפלצתית שלו בשלוש העונות הקרובות.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד