לקראת 2018: הדגמים החדשים של סאן יאנג, ימאהה וקאוואסאקי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
במטרו מוטור נערכים לשנת 2018 שתהיה מלאת דגמים חדשים. אז מה צפוי לנו בסאן יאנג, ימאהה וקאוואסאקי?

במסיבת העיתונאים אותה ערכה "מטרו מוטור" לפני מספר ימים, לא הסתפקו רק בסיכום שנת 2017 בשוק הדו-גלגלי. כמו תמיד, ניצלה מטרו את ההזדמנות כדי לחשוף את תכניותיה לשנה הקרובה. לצד ההיערכות ליישום תקנות יורו 5 שיכנסו לתוקף ב-2020 ופתיחת סניף מטרו TLV הגדול והמושקע, צפויה החברה להציג מגוון גדול של דגמים חדשים בשלושת מותגי הדגל שלה: סאן יאנג, ימאהה וקאוואסאקי.

בנוסף, היא צפויה להרחיב את קידום מותגי השטח שהגיעו עם רכישת החטיבה הדו-גלגלית של סמל"ת. אופנועי האנדורו של בטא כבר משווקים בחודשים האחרונים בהצלחה נאה, כשגורל דגמי גאס גאס תלוי כרגע במצב החברה הספרדית שמנסה לחזור לכושר ייצור מלא לאחר המשבר שפקד אותה בשנים האחרונות. בינתיים, הינה לפניכם הסקירה של החידושים הצפויים בשנה הקרובה בסאן יאנג, ימאהה וקאוואסאקי.

סאן יאנג – מיו עד הבית

אפשר להמר בעיניים עצומות שסאן יאנג תמשיך להוביל את השוק הדו-גלגלי בישראל, אבל זה לא אומר שזו תהיה שנה משעממת במותג הטאייווני. כבר לפני כחודש נחת בישראל חביב המין הנשי, המיו החדש, המציע מנוע  שגדל לנפח של 115 סמ"ק ועיצוב עדכני. במהלך השנה תשיק מטרו אתר ייעודי עבור המיו שיאפשר לרכוש דרכו את הקטנוע, כולל שתי קסדות בצביעה אישית, ולקבלם בתוך שבועיים עד הבית. מחירו של המיו החדש הוא 13 אלף ש"ח.



החידוש המשמעותי ביותר של סאן יאנג השנה יהיה בגזרת הכלים התלת-גלגליים. הנוביון (Nuvion) התלת גלגלי שפותח בשיתוף עם קוואדרו יוצע בנפחי 125 ו-200 סמ"ק ומיועד לשימוש עירוני. המחיר אמור להיות תחרותי, כלומר פחות ממחירו של ימאהה טריסיטי, מה שאומר שפוטנציאל המכירות הוא של מאות כלים בשנה. דגם נוסף שתחשוף סאן יאנג השנה הוא ה-MaxSYM TL1, קטנוע על ספורטיבי האמור להיות פסגת ההיצע של היצרן. שיווקו של ה-TL1 אמור להתחיל בישראל רק ב-2019.

יאמהה – היישר ממילאנו
שנת 2018 צפויה להיות עתירת חידושים באגף הכחול של ימאהה, רובם הוצגו בתערוכת מילאנו שנערכה לפני כחודשיים. משפחת ה-XMax המתחדשת תמשיך להתרחב כאשר בחודש פברואר ינחת בארץ XMax 125. האקס מקס הקטן זהה בעיצובו לאחיו הגדולים וכמותם יציע מזלג עם צמד משולשים ורמת אבזור גבוהה הכוללת משקף מתכוונן ומפתח חכם. מחירו יהיה 25 אלף ש"ח.



הדור החדש של MT07 שהוצג במילאנו ינחת בישראל בחודש אפריל, זאת כשהוא מציע עיצוב חדש ודינאמי יותר, תנוחת נהיגה משופרת ומתלים משודרגים. המחיר יישאר אטרקטיבי ויעמוד על 58 אלף ש"ח, מה שיעזור ל-MT07 להמשיך ולשמר את מעמדו כאחד האופנועים הנמכרים ביותר בישראל. האח הגדול יותר MT09 יגיע השנה גם בגרסת SP המשודרגת הכוללת מזלג קדמי מתכוונן ומוזהב, בולם אחורי של אוהלינס וצביעה דומה לזו של MT10 SP. המחיר יהיה 80 אלף ש"ח.



עוד אופנוע שהוצג בתערוכת מילאנו ויגיע ארצה בקיץ הקרוב הוא הטרייסר 900 החדש. אופנוע הספורט תיור של ימאהה מתבסס על המנוע ה-MT09 ויוצע בשתי גרסאות: רגילה ו-GT המאובזרת שכוללת מזוודות מקוריות, מתלים מתכווננים, בקרת שיוט וחימום לידיות. מחירו של הטרייסר 900 יהיה 80 אלף ש"ח, כשעבור גרסת ה-GT תידרש תוספת צנועה יחסית של 5,000 ש"ח.

לקינוח, מצפים במטרו להביא אלינו בחודש מאי את Niken 900, אופנוע תלת-גלגלי בעל עיצוב עתידני יוצא דופן שנחשף גם הוא בתערוכת מילאנו האחרונה. לניקן מזלג קדמי כפול ויכולת הטיה של עד 45 מעלות, כשהוא יפנה לקהל יעד שרוצה ביצועים של אופנוע אמיתי עם יציבות של תלת-גלגל. במטרו מאמינים כי ישנו קהל לא מועט לכלי יוצא הדופן הזה, ועם תג מחיר של 100 אלף ש"ח מעריכים כי יוכלו למכור כ-100 יחידות ממנו בשנה. 



קאוואסאקי- נפרדים מקטני הנפח
עבור קאוואסאקי הייתה שנת 2017 אחת השנים המוצלחות בתולדותיה מאז נכנס לישראל בשנת 1994. למעלה מ-1,100 דו"גים ירוקים עלו לכבישים בשנה החולפת, כשתרומה נכבדה למאזן היו של דגמי הנינג'ה וה-Z בנפחי 250 ו-300 סמ"ק. אלא שבשנת 2018 ספק אם תצליח קוואסאקי לשחזר את ההישג, זאת כיוון ששיווק דגמי ה-250 וה-300 סמ"ק שאינם מותאמים לתקן היורו 5 שיכנס לתוקפו בעוד שנתיים יפסק.

מי שינסה למלא את החלל עד כמה שניתן הוא הנינג'ה 400 החדש. הנינג'ה 400 הוא אופנוע חדש לחלוטין המציע את ההספק המרבי המותר לרישוי A1 (47 כ"ס), קל יותר מהנינג'ה 300 ב-8 ק"ג ולמרות זאת ישמור על מחיר זהה שיעמוד על 40 אלף ש"ח.



משפחת ה-Z הפופולארית תתרחב השנה עם שני דגמים חדשים. הדגם הראשון הוא למעשה גרסה מוגבלת הספק של ה-Z900 המותאמת לבעלי רשיון A1 שזהה לחלוטין לגרסה הלא מוגבלת למעט הגבלת ההספק. המחיר יהיה זהה לדגם הרגיל ויעמוד על 68 אלף ש"ח. במטרו מעריכים שיצליחו למכור כ-100 יחידות מהגרסה המוגבלת נוסף לאלו של הגרסה הסטנדרטית.
חובבי הרטרו ימצאו את מבוקשם ב-Z900RS החדש והיפיפה שעוצב בהשראת ה-Z1 הקלאסי של קאוואסאקי, ותופס במידה מסוימת את מקומו של ה-W800 שיצא לגמלאות. מחירו של קאוואסאקי Z900RS יעמוד על 80 אלף ש"ח.

חובבי ההשחזות יוכלו לשים השנה את ידם על גרסת ה-SE של ה-ZX10R. גרסת העל של הסופר נינג'ה נבדלת מהדגם הרגיל במתלים חצי אקטיביים עם שליטה אלקטרונית, קוויק שיפטר וחבילת אלקטרוניקה משופרת. כל אלו, יחד עם חישוקים חדשים וקלים וצביעה ייחודית, יוצעו במחיר של 160 אלף ש"ח כש-10 יחידות בלבד מוקצות עבור השוק הישראלי.



אל ה-H2 המוגדש בפסגת ההיצע של קאוואסאקי תצטרף גרסת התיור שלו המכונה SX. ה-SX חולק בסיס מכאני זהה, אך המנוע הותאם לשימוש טורינג עם מומנט נדיב יותר על חשבון ההספק, שלדה בגאומטריה חדשה המאפשרת תנוחת רכיבה תיורית ואבזור מלא הכולל גם מזוודות צד. מחירו של קאוואסאקי H2 SX יעמוד  על 140 אלף ש"ח תחרותיים למדי בשוק אופנועי התיור. שיווקם של כל דגמי קאוואסאקי החדשים יחל במהלך חודש פברואר.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד