נתוני מטרו מוטור: השוק הדו-גלגלי צמח השנה ב-7.5%

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
על פי נתוני החברה, השוק הדו-גלגלי חצה לראשונה זה עשור את רף 18 אלף הכלים. סאן יאנג שמרה על הבכורה כמותג המוביל, האופנועים גנבו נתח מהקטנועים

כמידי סוף שנה ערכה הבוקר חברת "מטרו מוטור" את אירוע סיום השנה, הסוקר את הנעשה בשנה החולפת בענף הדו-גלגלי ובחברה עצמה בפרט, כמו גם נותן הצצה לדגמים החדשים והמגמות הצפויים בשנה הקרובה. למרבה השמחה, בשנת 2017 המשיך השוק הדו-גלגלי להיות עקבי במגמות של השנה שקדמה לו. מבחינת היקף השוק, 2017 הייתה השנה הטובה ביותר מאז 2008 כשלכבישים צפויים להעלות בסיכום 12 חודשים למעלה מ-18 אלף כלים דו-גלגליים חדשים. מדובר בצמיחה של כ-7.5% לעומת השנה שעברה.

את הסיבה העיקרית לתנופה הנמשכת בשוק הדו-גלגלי מייחסים במטרו לגודש ההולך ומתעצם בכבישים, שצפוי להגיע לשיא בשנת 2020. בשנה זו מעריכים אנשי מטרו כי השוק הדו-גלגלי יגיע לשיא של כל הזמנים, ואף עשוי להגיע למכירות של 25 אלף כלים בשנה. בהתאם לכך, גם בשנת 2018 צפוי השוק לגדול באופן דומה לזה של השנה הנוכחית, זאת כמובן אם לא יתרחשו אירועים חריגים, דוגמת התייקרות משמעותית בתעריפי הביטוח. השנה הוסיפו לתנופה גם הורדת המיסוי לדגמי ה-125 סמ"ק, כמו גם מתן האישור לכלים דו-גלגליים לנוע בנתיבי תחבורה ציבורית.

לדברי מנכ״ל מטרו גדי אבירם, עיקר הגידול מגיע בקרב משתמשים הגרים בפריפריה ובא לידי ביטוי בהתחזקות של הדגמים בקטגוריית רישוי A1 הנגישה לרוכבים חדשים ועונה על מרחקי הנסיעה מחוץ למרכז. את התחזקות הפריפריה רואה מטרו בין היתר גם בזכות התרחבות סניפיה לאזורים נוספים, דוגמת סניף מחודש שנחנך לאחרונה בחדרה.

מעבר לצמיחה בשוק, במטרו מעידים גם על שינוי בתוך השוק עצמו. במשך שנים ארוכות היה השוק הדו-גלגלי המקומי שוק קטנועי מובהק, כשהקטנועים החזיקו בכ-90% מכלל המכירות. עם זאת בשנים האחרונות חלה תפנית שהגיעה לשיאה בשנת 2017, כאשר יחס המכירות בין הקטנועים לאופנועים עומד על 35:65 – עליה של 6% בנתח השוק של האופנועים. גם כאן התרומה הגדולה לשינוי היא בזכות דגמי ה-A1, כמו גם באופנועים בנפח בינוני המוצעים במחירים זולים מאי פעם.

סאן יאנג מובילה, ימאהה מפתיעה

מבחינת מטרו עצמה, שנת 2017 הסתכמה בכך שנתח השוק שלה עלה ל-46%, עם צמיחה בשלושת המותגים הגדולים אותם היא משווקת. שלא במפתיע, סאן יאנג המשיכה להיות המותג הדו-גלגלי המוביל בישראל, כשהיא שומרת על כוחה וצפויה למסור עד סוף השנה קצת יותר מ-4,000 כלים. הלהיט של סאן יאנג המשיך להיות הג'וי רייד הוותיק עם 976 יחידות מגרסת ה-125 בתוספת 564 יחידות מגרסת ה-200. משפחת הג'וי מקס גם היא לא אכזבה – כשמגרסת ה-250 נמכרו 824 יחידות לצד 266 יחידות מגרסת ה-300.


ג'וי רייד 125. עדין הנמכר ביותר



מי שחוללה את ההפתעה הגדולה ב-2017 היא ימאהה, שעקפה את קימקו והפכה למותג השני בגודלו בשוק, אף שמדובר במותג בעל רף מחירים גבוה, גם כשמדובר בקטנועי ה-125. על פי הנתונים, עד סוף 2017 ימסרו בארץ כ-3,200 יחידות של ימאהה,עלייה של כ-10% לעומת השנה שעברה. הלהיט הבלתי מעורער של ימאהה הוא ה-TMax החדש ששבר את השיאים של עצמו עם למעלה מ-700 יחידות – הישג מרשים במיוחד בתחשב במחירו המתחיל ב-80 אלף ש"ח.

משפחת ה-Xmax הרשימה גם היא עם 267 יחידות מגרסת ה-250 ו-178 יחידות מגרסת ה-300. הטריסיטי 125 הפתיע עם 290 יחידות שנמכרו, מה שמוכיח שבמחיר הנכון גם קטנועים תלת גלגליים יכולים לזכות להצלחה נאה. הטרייסר 700 היה האופנוע הנמכר ביותר של ימאהה עם 159 יחידות שנמכרו, כשאחריו נמצא ה-WR250R עם 143 יחידות, MT09 שמכר 138 יחידות ו-MT07 שמכר 120 יחידות.

ימאהה MT07. המותג עקף את קימקו

קאוואסקי מזנקת

גם קאוואסאקי הרשימה בשנה החולפת עם מכירות של למעלה מ-1,100 יחידות לעומת 836 יחידות בשנת 2016  – הפעם הראשונה שהיא חוצה את קו האלף מאז שנת 1995. הלהיטים של קאוואסקי המשיכו להיות דגמי הנינג'ה 250 ונינג'ה 300 מהם נמכרו 112 ו-95 יחידות בהתאמה, רגע לפני שיבואם ארצה יפסק כיוון שאינם עומדים בתקן יורו 5.

להיט נוסף הוא הנינג'ה 650, ממנו נמכרו 101 יחידות. יש לציין שנתוני המכירות של ימאהה וקאוואסאקי לא כוללים את נתוני המכירות של כלים ברישוי אפור, שם מחזיקה מטרו בכ-40% מכלל השוק, מה שמסתכם בכ-250 כלים.

קוואסאקי נינג'ה 300
קאוואסקי נינג׳ה 300. 95 יחידות

בשנה החולפת השלימה מטרו את עסקת העברת הזכויות מהחטיבה הדו-גלגלית של חברת סמל"ת, אשר כללה את הרשיון ליבוא אופנועי גאס גאס ובטא, לצד רכבי השטח והטרקטורונים של ארקטיק קאט. המותג היחיד עד כה שקיבל דחיפה הוא בטא, כשאופנועי האנדורו והדו"ש שלה החלו לתת את אחיזתם בתחום השטח עם מכירות של למעלה מ-100 יחידות מאז ההשקה הרשמית לפני מספר חודשים.

שנת 2018 צפויה להיות מעניינת לא פחות, כשהאתגר הגדול הוא בתחילת קליטת הדגמים החדשים המותאמים לתקן יורו 5, שיכנס לתוקפו בשנת 2020. את הדגמים החדשים הצפויים להגיע ארצה במותגי סאן יאנג, ימאהה וקאוואסקי נסקור עבורכם בנפרד.

(הנתונים המצוינים בכתבה מבוססים על ההערכות חברת "מטרו מוטור" ועלולים להשתנות במקצת עד סוף השנה ביחס לנתונים הרשמיים של איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי).

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד