לקראת מילאנו: דוקאטי היפרמוטארד 950

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ההיפרמוטארד הוותיק זוכה גם הוא לעדכון לקראת 2019 ומיישר קו עם יתר דגמי דוקאטי העדכניים, עם שדרוגים לעיצוב, למנוע ולחבילת האלקטרוניקה

במסיבת העיתונאים של דוקאטי לקראת שנת 2019 תערוכת מילאנו הציגה שיטפון של דגמי חדשים. לצד מולטיסטראדה 1260 אנדורו שנחשף לפני כשבועיים נחנכו דיאבל 1260 השרירי ופניגאלה V4 R הקרבי, אבל בדוקאטי לא הסתפקו רק בהם. חידוש נוסף ומעניין הוא היפרמוטארד 950 החדש, היורש את מקומו של היפרמוטארד 939 שיצא לשוק רק לפני שנתיים וחצי.

הסיבה להצגת דגם חדש לאחר זמן כה קצר נובעת מהעובדה שההיפר 939 לא היה אופנוע חדש לחלוטין, אלא גרסה מוגדלת נפח להיפרמוטארד 821 שהוצג בשנת 2013, זאת כדי להתמודד עם תקן יורו 4 שנכנס דאז לתוקף. גם היפרמוטארד 950 אינו אופנוע חדש לגמרי, אך מדובר במתיחת פנים משמעותית ומקיפה לאחד הדגמים הוותיקים בהיצע של דוקאטי שהייתה מתבקשת בהחלט.

מעבר לעיצוב העדכני והמחודד, השינוי המשמעותי בהיפרמוטארד הוא במנוע. זהו אותו מנוע טסטהסטרטה 11 בנפח 937 סמ"ק של הדגם היוצא, אשר קיבל שסתומים חדשים, גופי מצערת מוגדלים בקוטר 53 מ"מ ויחס דחיסה מוגדל מ-12.6:1 ל-13.3:1. ההספק המרבי עומד על 114 כ"ס, תוספת של 4 כ"ס, והמומנט ל-9.8 קג"מ עם שיפור ברצועת הכוח כאשר 80% מהמומנט מתקבלים כבר ב-3,000 סל"ד.

השלדה נותרה זהה בבסיסה, אך ישנה מעתה תת שלדה אחורית מוקשחת וקלה יותר שאפשרה להוריד ק"ג שלם ממשקל השלדה, וגם התקנת מושב חדש עם תנוחת רכיבה משופרת ויותר מרווח לרגלי הרוכב.  בסך הכל היפרמוטארד 950 קל ב-4 ק"ג מהדגם הקודם ומשקלו היבש עומד על 178 ק"ג. מערכת הבלימה שודרגה לכזו עם דיסקים צפים בקוטר 320 מ"מ מלפנים, קלים מבעבר ועם קאליפר ראדיאלי עם חמש בוכנות מתוצרת ברמבו.

בתחום האלקטרוניקה מיישר היפרמוטארד קו עם יתר דגמי דוקאטי, כשהוא מצויד במערכת ABS עם מספר מצבי פעולה המותאמת גם לזווית הפניה, מערכת בקרת משיכה עם מספר מצבי פעולה, בקרת ווילי ושלושה מצבי כיול למנוע ולמצערת. מערכת התאורה שודרגה וכוללת נורות LED בחזית, לוח המחוונים שודרג לכזה בעל תצוגה דיגיטלית מלאה וניתן לשלב בו כאופציה את מערכת המולטימדיה של דוקאטי.

נוסף לגרסה הרגילה של היפרדמוטארד 950 תציע דוקאטי בעבר גם גרסת SP בעלת מכלולים משודרגים הכוללת מזלג ובולם אחורי מתוצרת אוהלינס עם מהלך מתלים מוגדל, קוויק שיפטר, חישוקי אלומיניום של מרקסיני, מושב שטוח הגבוה ב-2 ס"מ מאשר הגרסה הרגילה ושלל חלקי סיבי פחמן העוזרים להוריד את משקל האופנוע ב-2 ק"ג לעומת ההיפרמוטארד הרגיל.

כמו דיאבל 1260 החדש, גם דוקאטי היפרמוטארד 950 אמור להגיע ארצה לקראת אמצע שנת 2019.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד