טארו X Ride 125 במבחן דרכים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
נציגי תעשיית הרכב הסינית מתחילים להיות נוכחים יותר ויותר בישראל, אבל כדי לפגוע בהגמוניה הטאיוונית או היפנית נדרש מאמץ רב יותר או בגזרת האיכות, או בגזרת הביצועים, ולכל הפחות בגזרת המחיר

שורה תחתונה תחילה
X Ride 125 הוא קטנוע מאוד בסיסי שמוגבל בביצועיו לסביבה עירונית, כשהוא מתאים למי שמחפש פוזה, שימושיות ונוחות של קטנוע מנהלים במחיר נמוך יחסית.

עוד ב-TheDoo
ARIIC LK300T במבחן דרכים
סאן יאנג ג'וימקס Z פלוס 250 במבחן דרכים
הונדה ADV 350 במבחן דרכים

 

מי אתה טארו X Ride 125 ?

לא נופתע אם לא שמעתם עד היום על 'טארו'. זה מותג צעיר של חברת 'זיג'יאנג צ'ואנגטאי' הסינית שמייצרת אופנועים, קטנועים ומכלולים ליצרניות אופנועים וקטנועים מוכרות ממנה, והיא הקימה אותו בשנת 2018 כמותג ייצוא שלה. לטארו יש מבחר קטנועים, אופנועים ספורטיביים ואפילו אופנועים חשמליים, ולפני כשנתיים החל יבוא סדיר שלו על ידי קבוצת AGM שמייבאת גם את קטנועי ARIIC ואת רכבי ה-SBS של 'אינטימידטור'.

טארו מכוונת ללב הצפוף והרווי של שוק קטנועי ה-125 סמ"ק והיא מציעה שם שני דגמים שחולקים בסיס זהה: X one שמעוצב בעיצוב ספורטיבי ו-X Ride, שעליו נספר כאן, שמעוצב בסגנון של "קטנוע מנהלים". א-פרופו עיצוב, X Ride נראה כמו קטנוע גנרי בקטגוריה שלו, כלומר שאפשר היה לשים עליו כל סמל שנראה לכם והעין הייתה סובלת את זה בקלות.

יחד עם זאת, העיצוב של 'איקס רייד' יוצר תחושה של כלי גדול מכפי שהוא באמת, עם חזית מודרנית, חישוקים נאים ופנסים אחוריים מודרניים. חבל רק שהכנף האחורית, רגליות המורכב, והקאליפרים הקדמיים נראים פחות טוב, ועוד יותר חבל שנעשה שימוש בחומרים פחות איכותיים מאלה שאנחנו מכירים בקטנועים טאיוואנים. תוצרת סין התקדמה מאד בשנים האחרונות אבל בקטע הזה טארו דווקא מנציחה סטיגמות עתיקות.

מאידך – עם תג מחיר של 16,900 שקלים (מחיר זהה ל-X one), ועם מנוע מקורר אוויר, הכלי הזה פונה אל החלק הפחות יקר של השוק. גם כך לא יהיו לו חיים קלים בגזרת המחיר הזה מכיוון שמולו ניצבים ענקי מכירות כמו סאן יאנג 'ג'וירייד' הוותיק והפופולרי וקימקו XTown. שני אלה יקרים ממנו בכ-4,000 ש"ח אבל מוכרים לכל סוחר או בעל מוסך, ומנגד יש גם מתחרים יפנים מעניינים כמו הונדה PCX או סינים זולים ממנו, כמו לונג ג'יה Vmax 125 שיחסוך לכם כ-1,000 ש"ח ביחס לטארו.

מנוע וביצועים

המנוע של X Ride מספק 8.3 כוחות סוס צנועים וקצת פחות מקג"מ בודד של מומנט, ואלה אמורים להזניק 149 קילוגרמים של קטנוע לפני רוכב, כלומר שאנחנו עם נתונים שלא מפתחים עודף, ציפיות.

ואכן, הזינוק הראשוני של הכלי מעט מהוסס, כנראה בגלל שילוב הואריאטור. אבל החל ב-20 קמ"ש וצפונה משם הקטנוע צובר מהירות בקצב מקובל לקטנועי 125 עד למהירות של כ-70 קמ"ש. משם והלאה הוא מאיץ במתינות עד למהירות המרבית באזור של 100 קמ"ש. תחושת הכוח לא מקנה ביטחון בעקיפות על כבישים בין עירוניים, אבל כפיצוי מתקבלת פעולת מנוע שקטה ונטולת רעידות גם תחת עומס.

 

התנהגות

כאמור בפרק הביצועים, X Ride מתאים יותר לתנועה עירונית. בתחום זה הוא מצטיין ומציע זריזות וכושר השתחלות שמתקבלים בזכות היגוי קליל ומהיר. מה שפוגע בתפקוד שלו כ"חולץ פקקים" הוא פעולת מצערת ושילוב וריאטור לא כל כך מדויקים.
הבולמים רכים ומספקים כושר ספיגה טוב בתוך העיר. מחוץ לעיר, ובעת הרכבת נוסע, המתלים רכים מידי ולא מרוסנים מספיק. יחד עם כוח מנוע מוגבל זה מחזק את המסקנה שזה לא כלי מתאים לרכיבות בין עירוניות.

מערכת הבלימה בנויה מדיסק פרפרי בודד לכל גלגל, ואין בה ABS. תחת זאת, בהתאם לדרישות התקינה האירופאית, מותקן מנגנון בלימה משולב: לחיצה על מנוף הבלם האחורי מפעילה גם את הבלם הקדמי. עוצמת הבלימה טובה, אבל אופי הפעולה נועל מוקדם מידי את הגלגל האחורי בעת בלימה חזקה, וזה מערער את ביטחון הרוכב.

 

נוחות ושימושיות

תנוחת הרכיבה קלאסית לקטנוע מנהלים, והכלי הזה באמת מרווח לרוכב ולמורכב, ומציע מושב נוח.
לוח המחוונים בסיסי וכולל חווי מהירות וסל"ד בתצוגה אנאלוגית לצד צג מידע דיגיטלי בעיצוב מיושן. זה מאכזב לא רק בגלל התוצאה אלא בעיקר לנוכח העובדה שחברת האם של טארו מייצרת מסכי LCD.

 

לאיקס רייד יש שני תאי אכסון ננעלים, ומתחת למושב יש תא מטען נדיב שמאכלס קסדה שלמה יחד עם שלל חפצים. כמה חבל, לכן, שכדי לפתוח את המושב חייבים להשתמש בשתי הידיים ובראש. למה בראש? מכיוון שפתיחת המושב עושה רושם של חידת היגיון ודורשת תשומת לב וזמן.

 

איכות ההרכבה לא מאד מרשימה. מצד אחד יש פלסטיקת גוף נאה שמורכבת היטב, אבל מצד שני ברור שמעצבי ובוני הכלי הזה לא השקיעו יותר מידי תשומת לב בירידה לפרטים או לבקרת האיכות. מכסי תאי האכסון ופתח התדלוק באופנוע המבחן לא היו מהודקים, והמושב לא "ישב" בוטל במקום כאשר היה סגור, והוא היה רופף למדי במצב פתוח.

שורה תחתונה

זה לא רע עבור ניסיון ראשון: אנשי טארו הצליחו לבנות קטנוע מנהלים בעיצוב מודרני, והוא מציע מרחב, נוחות ושימושיות ברמה גבוהה יחסית למקובל בז'אנר קטנועי ה-125 סמ"ק. לזכותו עומדת זריזות וכושר תנועה יעיל בתוואי עירוני. לגנותו עומדים מנוע עם ביצועים צנועים ומתלים לא מרשימים שמגבילים אותו לשימוש עירוני. גם איכות הרכבה לא מרשימה במיוחד והתחושה הכללית פשוטה מידי.

עם תג מחיר של 17 אלף ש"ח זה אמנם קטנוע זול מרוב מתחריו, ודאי הטאיוונים, והוא מציע מענה הולם למי שמאס במותגים המוכרים ומחפש קטנוע מנהלים חדש בתקציב מוגבל. כדי להצליח בנישה הזאת נדרש כיווץ נוסף של המחיר.

 

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד