ולאו מציגה: יחידת הנעה חשמלית קומפקטית לכלים דו-גלגליים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ענקית החלפים הצרפתית מרחיבה את פעילות לתחום הדו-גלגלי והציגה מכלול הנעה חשמלית קל וקומפקטי המיועד להתקנה בכלים עירונים

המעבר ההדרגתי להנעה חשמלית בתעשיית הרכב מציב התלבטות בפני היצרניות, הן הוותיקות והמבוססות והן אלו שקמו כמיזמים וסטארטאפים לא מכבר. האם לפתח יחידת הנעה חשמלית ומכלול סוללות בעצמן או לחסוך את עלויות הפיתוח ופשוט לקנות אותן כמוצר מדף מספקיות משנה וחברות המתמחות בתחום. קניית רכיבים ומכלולים מספקי משנה היא עניין נפוץ בתעשיית הרכב, ובמיוחד בעולם הדו-גלגלי שבו אופנועים רבים עושים שימוש במערכות מתלים, בלימה ורכיבים אלקטרוניים המגיעים מחברות מתמות בתחומן.

כשמדובר באופנועים חשמליים גם יחידת ההנעה הופכת כאמור להיות רכיב שאותו ניתן להשאיל מספק חיצוני. זאת בדיוק הסיבה שיצרניות אלקטרוניקה וחלפים מזהות את ההזדמנות החדשה שנוצרה כפי שעשתה ענקית החלפים הצרפתית ולאו (Valeo). ולאו, המוכרת בעיקר כיצרנית של מכלולים לתעשיית הרכב הארבע-גלגלי, חשפה בתערוכת CES שנערכה לאחרונה בלאס וגאס אופנוע  משלה שנועד להיות תצוגת תכלית טכנולוגית ולהציע אופציה של יחידת הנעה מוכנה להשתלה עבור כל יצרן שרק יחפוץ בכך.

האופנוע החשמלי של ולאו הוא למעשה אופנוע מדגם TC MAX מתוצרת  סופר סוקו בו הושתלה יחידת ההנעה אותה פתחה החברה. מדובר ביחידת הנעה המשלבת מנוע חשמלי מקורר אוויר במתח 48V, מערכת תמסורת עם הנעה סופית באמצעות רצועה ויחידת בקרה וניהול השולטת על פעולת המנוע וניצול האנרגיה מהסוללה. כל המכלול הארוז יחד כיחידה אחת שוקל 17 ק"ג המותאם להתקנה בשלדות של כלים דו-גלגליים קטני נפח. המנוע החשמלי שהספקו 9.4 קילוואט (12.6 כ"ס) קרוב לזה של מנועי ה-125 סמ"ק החזקים כיום, כשלטענת ולאו הפסדי הכוח המינימליים בהשוואה למנועי בעירה פנימית מאפשרים שכ-90% מההספק יגיעו לגלגל האחורי.

הבחירה במנוע במתח של 48V נעשתה גם מכיוון שלחברה ישנו נסיון בפיתוח מערכות חשמליות והיברידיות לכלי רכב במתח שכזה, כאשר ולאו מחזיקה ב-30% מהשוק של מערכות ההנעה ההיברידיות במתח 48V למכוניות. בנוסף, זהו גם המתח שאמור להפוך ככל הנראה להיות סטנדרט בתעשיה בהתאם למיזמי פיתוח של מכלולי סוללות נשלפות כפי שהציגו לאחרונה ארבעת היצרניות היפניות וקימקו.

עם יחידת הנעה זמינה מהמדף ומכלולי סוללות נשלפות תואמים שיהיו זמינים לכל דורש ומשתמש סביר להניח שנראה בשנים הקרובות גל של כלים דו-גלגליים חשמלים עירוניים קטנים שיתפסו מהר מאד את מקומם של קטנועי ה-125 המוכרים ברחובות הערים הצפופות. כלים אלו אמורים לקבל דחיפה רצינית בשנים הקרובות לקראת כניסתה לתוקף של תקינת יורו 6 שצפויה לחייב אימוץ של הנעה חשמלית או סיוע חשמלית עבור כלים דו-גלגלים בתוך הערים.

תגובה אחת

  1. סוף עידן הדלק: בריטניה מתכננת לאסור ב-2035 מכירת כלים דו-גלגליים עם מנועי בעירה פנימית | TheDoo

    […] לקריאה נוספת ימאהה טימקס הבא יהיה היברידי ולאו מפתחת מערכת הנעה היבירידת לכלים דו-גלגליים […]

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד