המרוץ לבטיחות: גם ימאהה מפתחת מערכות התרעה לרוכבי דו-גלגלי

R7
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ימאהה הגישה בקשת פטנט למערכת התרעה לרוכבי אופנוע. תצוגת ההתרעות תשולב לתוך מראות הצד, קצת בדומה לתצוגה של 'ריידויז'ן' הישראלית.

 

מערכות התרעה ובטיחות אקטיבית לרכב הפכו כבר מזמן לציוד חובה בכל מכונית חדשה, ובשנים הבאות הן יחלחלו במהירות גם אל התחום המורכב יותר של כלים דו-גלגליים למיניהם. חברות טכנולוגיה ויצרניות אופנועים שוקדות על המדוכה במטרה להגיע ראשונות לשוק עם המערכות המוקדות והאפקטיביות ביותר, ומאליו ברור שכל יצרנית גדולה רוצה להתהדר כמי שהייתה הראשונה להשיק מערכת כזאת או אחרת.

בעקבות ק.ט.מ, דוקאטי, הונדה וב.מ.וו, שמציעות כבר בחלק מדגמיהן מערכות התרעה שונות, בהן למשל בקרת שיוט אדפטיבית, מצטרפת גם ימאהה לזירה. מסמכים שפורסמו לאחרונה מגלים שימאהה הגישה בקשת פטנט למערכת התרעה היקפית שמבצעת תמהיל ("פיוז'ן") בין המידע שמתקבל מחישני רדאר, חיישני אולטראסאונד היקפיים, וככל הנראה גם מצלמה, וזאת במטרה לזהות  איומים ולהציג לרוכב התרעות ואזהרות אודות סכנות שמאיימות עליו. בין השאר מזהה המערכת ומתריעה מפני התקרבות מסוכנת לרכב שמלפנים, תנועה בשטחים מתים, הצגת תמרורי הגבלת מהירות ועוד. מסמכי הפטנט מגלים חידוש בדמות אופן הצגת ההתרעות – לא על גבי לוח המחוונים אלא בתוך מראות הצד באמצעות מסכי TFT מובנים בתוכן.

 

יצרניות מכוניות שילבו התרעות מהבהבות ומאירות בתוך מראות הצד כבר לפני יותר מעשור, וגם חברת הסטארט אפ הישראלית Ride Vision, אשר פיתח מערכת דומה, מציגה התרעות ויזואליות סביב מראות הצד. החידוש של ימאהה הוא שבשונה מאשר במכוניות, היא לא מסתפקת רק בתצוגת התרעות אודות הנעשה בשטחים מתים אלא תשקף בתוך המראות את כל סוגי ההתרעות. לכאורה, בעידן שבו לכל אופנוע חדש יש מסך תצוגה דיגיטלי קל, פשוט וזול יותר לשקף שם את המידע. למעשה – התרעות על מסך מרכזי מאלצות את הרוכב להסיר את המבט מן הכביש ולבהות במסך – וזה כמובן מסב את תשומת הלב ופוגע בבטיחות. תצוגה על מראות הצד, שם צריך מבטו של הרוכב להיות ממוקד כל עוד שהוא לא מביט קדימה או לצדדדים – הרבה יותר הגיונית ובטוחה, בתנאי שהיא לא הולכת לאיבוד בגלל סינוור או השתקפות.

מוקדם עדיין לדעת מתי ובאילו כלים תשלב ימאהה את מערכת ההתרעה החדשה, אנחנו עדיין בשלב הראשוני של פטנט, אבל מותר להניח שימאהה לא יכולה להרשות לעצמה להשתרך הרחק מאחור, לכן היא תתאמץ להגיע לשוק כמה שיותר מהר. צפו לשמוע על סנונית ראשונה של מוצר כזה כבר בשנה הבאה, לקראת שילובו ביצור סדרתי.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד