הכלאה בדרך לנמל: טריטון קפה רייסר 1958

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אוהבים אופנועים בריטיים קלאסיים ולא יכולים להחליט בין טריומף לנורטון? בדיוק עבורכם בנו את הטריטון

אחד הדברים הנפלאים ביותר באופנוע הוא הורסטיליות שהוא מאפשר. בידיים הנכונות (ובמדינות הנכונות שלא מערימות קשיים בירוקרטיים כמו ישראל) וקצת דמיון ניתן לברוא יצירות שונות וייחודיות על שני גלגלים משלל חלקים זמינים. אופנועי הקאסטום בבניה לפי דרישה הפכו לתעשייה בפני עצמה, אבל גם שיפורים ובניה של אופנוע חדש על בסיס מכלולים של אופנוע קיים הפכה נפוצה למדי בעשורים האחרונים, בפרט כשמדובר בפרויקטים בסגנון קפה רייסר למינהם.  אלא שעוד הרבה לפני כן היו בוני אופנועים שיצרו שילובים מעניינים על בסיס אופנועים קיימים, כשאחד השילובים הייחודיים שנוצרו והפכו להיות מבוקשים בקרב אספנים הם אופנועי טריטון.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

טריטון מעולם לא הייתה חברה בפני עצמה, והאופנועים הנושאים את השם הזה נולדו על ידי בוני אופנועים בבריטניה אשר שילבו בין שלדות של טריומף ומנועים של נורטון, מה שמסביר גם את מקור השם שהוא שילוב בין שמות שתי היצרניות. אופנועי טריטון נבנו בעיקר בשנות השישים והשבעים, בשלהי תור הזהב של האופנועים הבריטיים. בוני האופנועים רצו לשלב אז בין המנועים המוצלחים של טריומף לבין השלדות של נורטון, בעיקר שלדת הפדרבד שעימה כיכבה נורטון במסלולי המרוצים בתחילת שנות החמישים. רוב אופנועי טריטון נבנו בסגנון הקפה רייסר שהיו פופולאריים בזמנו וזוכה לפריחה גם בימנו.

עם השנים הלכו והתמעטו אופנועי טריטון מהסיבה הפשוטה שנורטון, כמו כל תעשיית האופנועים הבריטית, קרסה לאיטה במהלך שנות השישים. לבסוף, בשנת 1972 התאחדה נורטון עם BSA טריומף, מה שיצר את החברה Norton Villires Triumph, אך גם איחוד זה לא האריך ימים. לאחר האיחוד היו מי שציפו שייוצרו טריטונים סדרתיים על ידי החברה המאוחדת, אלא שכל המשאבים הושקעו במאמצי הישרדות או בפרוייקטים כושלים כמו מנוע הואנקל. לבסוף, חברת NVT גוועה בשנת 1978 ואיתה תעשיית האופנועים הבריטית כולה.



למרות זאת, עדין נבנו טריטונים פה ושם כמו זה המוצג לפניכם המוצע כעת למכירה. האופנוע המדובר נבנה במהלך שנות התשעים על ידי טרי הובס (Terry Hobbs), שהיה בעליה של סדנה לבניית אופנועים בפלימות' ושם דבר בתחום בניית אופנועים קלאסיים בבריטניה, בפרט בניית טריטונים. כדי ליצור את האופנוע הנ"ל שידך הובס בין שלדת הפדרבד שנלקחה מנורטון 650 דומיניטור למנוע 650 סמ"ק שנלקח מטריומף טייגר 110, שניהם משנת 1958. האופנוע נבנה בסגנון הקפה רייסר עם מושב יחיד, מזלג ספורטיבי עם קליפאונים, משקף קטן ולוח מחוונים מאלומיניום המשלב בתוכו גם שעון עצר אנולוגי.



במשך 16 שנים שכן האופנוע באוסף פרטי של אספן אופנועים וכמעט לא נעשה בו שימוש, עד אשר לפני שנתיים נמכר במכירה פומבית בבית המכירות בונהאמס לאספן אחר תמורת 11,270 דולר. כעת מציע אותו אספן את האופנוע שוב למכירה ב-eBay, עם תג מחיר של 14 אלף דולר. עם זאת, ניתן להציע הצעות עבור האופנוע, כשנכון לעתה ההצעה הגבוה ביותר עבורו היא בגובה של 6,300 דולר. כך או כך, מדובר בהזדמנות לשים את היד על אופנוע יוצא דופן בבניה עצמית במחיר נוח יחסית, הרבה יותר נוח מאש לקנות טריומף ונורטון וליצור מהם טריטון משלכם.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד