הונדה גולדווינג יקבל מערכות בטיחות אקטיביות מבוססות מצלמה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מסמכי פטנט שדלפו מהחברה היפנית מרמזים כי אופנוע הדגל היוקרתי שלה יקבל בקרוב מערכות בטיחות מתקדמות על בסיס צמד מצלמות שיותקן בחזית

המירוץ לבטיחות לא מדלק מעל יצרנית האופנועים הגדולה בעולם. חטיבת האופנועים של הונדה תשלב בעתיד הקרוב בחלק מדגמיה מערכת חכמה למניעת תאונות – כך עולה ממסמכי פטנט של החברה היפנית שדלפו לאינטרנט. ממסמכי הפטנט עולה כי החברה מתכננת מערכת המבוססת על שתי מצלמות שיותקנו בחזית הגולדווינג, זאת על מנת לייצר למערכת החכמה תמונה תלת-ממדית שתוכל לחזות תאונות, ולהחליט באופן עצמאי לגבי התנהלות בטיחותית או לתת התרעה לרוכב.

על פי המסמכים, נראה שמוח המערכת יעשה שימוש בטכנולוגית ראיית עומק. מדובר, למעשה, בחיקוי של התנהלות העניים האנושיות והעבר המידע למוח. כך, על ידי מיקום המצלמות במרחק מסוים האחת מהשנייה, כל אחת מהן תשלח תמונה מזווית מעט שונה למחשב המערכת, שעל ידי כך יצליח להרכיב תמונה תלת-ממדית. על פי דיווחים שונים, הטכנולוגיה של הונדה צפויה להיחשף באחת מתערוכת האופנועים הגדולות במהלך השנה, ככל הנראה בתערוכת טוקיו הצפויה להיערך בסוף אוקטובר.

מסמך הפטנט. המצלמות מסומנות ב-37 וב-41a

מערכות אדפטיביות לסיוע בנהיגה ומערכות סמי-אוטונומיות החלו לחדור בעשור האחרון לתעשייה הרכב וכיום מהוות כמעט סטנדרט. הן מסוגלות, בחלקן, למנוע תאונה עם הולכי רגל או רכבים אחרים; לשמור על נתיב במהלך נסיעה; לזהות תמרורים; ולזהות נהג הנרדם על ההגה במהלך נהיגה. כעת אלו מתחילות לחדור גם לעולם האופנועים, כשהראשונות לדווח על התקדמות בנושא היו דוקאטי וק.ט.מ.

כך, ביוני הודיעה KTM כי היא נמצאת בעיצומו של תהליך הפיתוח של מערכת בקרת שיוט אדפטיבית משלה המסוגלת בעת הצורך לבצע בלימה קלה, כמו גם כלי לזיהוי עצמים בשטחים מתים. לפי הודעת החברה, מוצרים אלו צפויים להגיע לשוק בשנת הדגם 2021. כחודש לפני כן הכריזה דוקאטי כי בשנת 2020 תשיק לפחות דגם אחד המצויד בבקרת שיוט אדפטיבית ובמערכת המתריעה מרכבים בשטחים מתים.

גם יצרניות אופנועים נוספות נמצאות בתהליכי פיתוח של מערכות שכאלו, אך יתכן שחלקן יעדיף לחסוך את עלויות הפיתוח ולהתקין מערכות שכאלו "מן המדף" כמו המערכת המפותחת על ידי ענקית טכנולוגיית הרכב קונטיננטל. הונדה גולדווינג כאופנוע הדגל של הכנף האדומה צפוי להיות אחד הדגמים המובילים ביישום מערכות מתקדמות שכאלו.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד