האם BRP בדרך לייצור כלים חשמליים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הענקית הקנדית חשפה מספר קונספטים של כלים חשמליים עם שניים ושלושה גלגלים. האם BRP תצטרף לטרנד הירוק ותתחרה ביצרניות הגדולות?

כל יצרניות האופנועים הגדולות ודעות שהעתיד טמון בחשמל ושוקדות על פיתוח דגמים חשמליים שיצאו לשוק בשנים הקרובות. המעבר העתידי להנעה חשמלית מייצר הזדמנות עסקית לא רק לסטארטאפים ויצרניות קטנות, אלא גם עבור יצרניות גדולות שאין להן דריסת רגל בשוק הדו-גלגלי. יתכן ואחת היצרניות הללו היא BRP (בומברדיה), הענקית הקנדית המוכרת לנו כיצרנית של רכבי השטח של קאן אם ואופנועי הים של סי-דו.



באירוע ה-Club BRP השנתי שערכה החברה הפעם בלאס וגאס חשפה החברה שבעה קונספטים שונים של כלי רכב בעלי הנעה חשמלית. לצד מכונית קרטינג חשמלית ואופנוע ים חשמלי הוצגו גם כלים תלת-גלגליים ודו-גלגלים חשמליים שיכול להיות וימצאו את עצמם בשנים הקרובות מגיעים לפס הייצור. בעוד שכלים תלת-גלגליים חשמליים הם התפתחות טבעית עבור BRP המיצרת תלת-גלגליים כבר שנים, הפניה לתחום הדו-גלגלי היא חדשה לגמרי ויכולה להיות משמעותית מאד, שכן BRP היא יצרנית ענק עם משאבים עצומים וכניסה שלה לשוק הדו-גלגלי לא תהיה רק כדי "לסגור נישה".

סגן נשיא BRP די אישר את הכוונה של החברה להיכנס לייצור כלים חשמליים כשצוטט "אנחנו עובדים על רכבים חשמליים כדי להגיע לקהל רחב של משתמשים פוטנציאלים, כך השאלה אם נייצר כלים חשמלים היא לא אם אלא מתי". שאלה נוספת כמובן היא גם אילו כלים, ועל כך ניתן ללמוד מדגמי הקונספט שהוצגו.



BRP לא שיחררה פרטים טכניים על הקונספטים, אבל עדין ניתן להתרשם מהם על הצהרת הכוונות של החברה.
בין הקונספטים החשמליים שהציגה BRP ניתן למצוא גרסה חשמלית לרייקר, תלת-גלגל נמוך וספורטיבי שהוא גרסה קטנה וזולה יותר של הספיידר המוכר. הדמיון של הגרסה החשמלית של הרייקר גדול מאד, וההבדלים הנראים לעין הם בעיקר בחיפויי הגלגלים האווירודנמיים והיעדר כונסי אוויר קדמיים. לפחות על הנייר נראה שזה הדגם עם הסבירות הגדולה והמהירה ביותר להגיע לייצור סדרתי.



נוסף אליו הוצגו שני קונספטים תלת-גלגליים שקרובים יותר במבנה ובתצורה שלהם לכלים תלת-גלגליים מוכרים דוגמת פיאג'ו MP3 וימאהה טרייסר. הראשון נקרא eCom והוא כלי דו-מושבי לרכיבות טורינג ארוכות, כפי שמרמזת תנוחת הרכיבה של קטנועי מנהלים וחופת הגג הקשיח. הגלי השנה נקרא TWeLVE והוא כלי בעל אפייון ספורטיבי, עם תנוחת רכיבה פחות כורסאתית ומוטה לפנים.



צמד הכלים הדו-גלגליים מעניינים לא פחות. CT1 הוא קטנוע עירוני ו-CT2 הוא אופנוע נייקד קטן, שניהם מעוצבים בקו מינימלסטי מאד ואמורים כפי שמרמז הכינוי שלהם להוות אלטרנטיבה לרוכבים המחפשים קודם כל כלי פרקטי לעיר. זה אומר שלפחות כרגע אם תיכנס BRP לייצור כלים דו-גלגליים החשיבה היא קודם כל על יצור פתרונות תעבורה עירונים ולא על אופנועים גדולים ויקרים דוגמת WireLive של הארלי דיווידסון.
עכשיו רק נותר לראות האם אכן יבשילו הקונספטים הללו לכלים סדרתיים בשנים הקרובות.

תגובה אחת

  1. האופנועים החשמליים של קאן אם יעלו לכביש ב-2024 | TheDoo

    […] שנת 1987. סימנים ראשונים לחזרתה לייצור כלים דו-גלגליים עשתה BRP לפני 3 שנים כאשר חשפה סדרה של קונספטים של קטנועים, רכבי תלת-גלגל, אופנוע ים ואפילו קרטינג […]

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד