דוקאטי מאשרת: המולטיסטראדה יקבל מנוע V4

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
דוקאטי מציינת בימים אלו את יצור המולטיסטארדה ה-100 אלף ומאשרת את השמועות: לדור הבא של האדוונצ'ר הספורטיבי יהיה מנוע V4

האם דוקאטי מולטיסטראדה יקבל מנוע V4? השאלה הזו התרוצצה ברשת מזה מספר חודשים וקיבלה השבוע תשובה רשמית מיצרנית האופנועים הבולונזית: כן. בימים אלו מציינים בדוקאטי את ייצורו של המולטיסטראדה ה-100 אלף מאז השיקה את סדרת האדוונצ'ר הספורטיבית שלה בשנת 2003, ובהודעה מיוחדת לציון סימן הדרך שהוציאה ציינה כבדרך אגב כי המולטיסטארדה הבא יהיה בעל מנוע V4. אבל בשביל זה תצטרכו לחכות בסבלנות לשנת 2021.

הדור הנוכחי של המולטיסטראדה הוצג בתערוכת מילאנו 2017  ומתבסס על מנוע הטסטהסטרטה המוכר עם תזמון שסתומים משתנה בנפחי 950 ו-1260 סמ"ק. למרות גילו הצעיר, בדוקאטי כבר מסתכלים לדור הבא של המולטיסטראדה שכאמור יקבל את המנוע ה-V4 של החברה. צעד זה הוא צעד מתבקש באבולוציה של דוקאטי, לאחר שמנוע ה-V4 ערך בכורה בפאניגאלה החדש וגם הגיע לדור החדש של הסטריטפייטר שנחשף לאחרונה.


כמובן שלשם כך יעבור מנוע ה-V4 מסכת שינויים כדי לאפשר לו להציע אופי המתאים יותר לרכיבה תיורית, קרי פחות כוח בסל"ד גבוה לטובת יותר מומנט בסל"ד נמוך ובינוני. מעניין יהיה גם לראות גם באילו נפחים תציע דוקאטי את מנוע ה-V4 במולטיסטראדה הבא. כיום עומד נפחו של המנוע על 1103 סמ"ק, מה שהוא אומר שהוא נמצא בין הנפחים של מנוע הטווין במולטיסטראדה הנוכחי. תוספת הצילינדרים תאפשר למולטי V4 להציע רמת ביצועים דומה לזו של מולטיסטראדה 1260, אך סביר להניח שבנוסף תוצע גם גרסת כניסה זולה שתחלים את המולטיסטראדה 950. השאלה היא האם זו תהיה גרסה מונמכת הספק או שמא גרסה מוקטנת נפח של מנוע ה-V4 שגם יכולה לשמש דגמים נוספים.

כיום נחשבת משפחת המולטיסטראדה לרבת המכר של דוקאטי שאחראית כמעט ל-50% מהיקף המכירות של היצרנית, וכוללת לא פחות מ-7 דגמים וגרסאות. עם זאת בתחילת דרכו היה מולטיסטראדה ברווזון מכוער ולא ברור עם אוריינטצית כביש מובהקת שלא זכה להצלחה מרשימה במיוחד. אבל החל מהדור השני שהוצג בשנת 2010, אז החלה הגאות בשוק האדוונצ'רים, הפך המולטסטראדה לאופנוע אדוונצ'ר-כביש קל יותר לעיכול, כשעדין שמר על ה-DNA של דוקאטי הודות למנוע הוי-טווין בזווית של 90 מעלות שאמור לצאת לפנסיה בשנים הקרובות.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד