דגמי 2020: ימאהה מציגה YZ450F חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ימאהה מציגה את חידושיה בתחום המוטוקרוס ל-2020 כשהבשורה העיקרית השנה היא YZ450F חדש

ימאהה מצטרפת אל הונדה, סוזוקי והוסקוורנה שחשפו לאחרונה את חידושהן בתחום המוטוקרוס, ומציגה את העדכונים שלה למשפחת YZ לקראת שנת הדגם 2020. לאחר שבשנה שעבר הסתכמו עיקר הדכונים לדגם הרבע ליטר הארבע-פעימתי במשפחת המוטוקרוס הכחולה, מגיעה השנה תורו של YZ450F לקבל עדכון משמעותי.



העדכון המקיף האחרון שעבר YZ450F היה לפני שנתיים אז הוגדר על ידי ימאהה כדגם חדש, מה שלא מונע ממנה להכריז כי YZ450F לשנת 2020 הוא דגם חדש לחלוטין שכן על פי הצהרתה של ימאהה השנה קיבל YZ450F מנוע חדש ושלדה חדשה המאפשרים להגדירו כחדש לחלוטין. האמנם?

ההודעה לעיתונות אותה פרסמה ימאהה לא נכנסת לדקדוקים טכניים. אך אכן מגלה מספר שינויים מהותיים.המנוע של YZ450F לשנת 2020 נותר בתצורה ה"הפוכה" המוכרת מאז שנת 2016 וקיבל השנה ראש מנוע חדש, קומפקטי וקל יותר, תכנון חדש לתא הבעירה וגלי זיזים חדשים וחמים יותר. יחס הדחיסה עלה מ-12.8:1 ל-13:1. לדברי ימאהה השינויים במנוע אמורים לשפר את אופי אספקת הכוח לאורך כל טווח הסל"ד ואת כושר הנשימה. כמו בדגם 2019, גם בדגם העדכני יהיו שתי מפות הצתה לבחירת הרוכב, בקרת שיגור ואפשרות לשלוט ולכייל פרמטרים שונים במחשב המנוע דרך אפליקציה ייעודית בטלפון הסלולרי.
תיבת ההילוכים נותרה בעלת חמישה יחסי העברה, וימאהה טוענים כי חוזקה וקיבל תוף חדש לטובת עמידות בתנאי קיצון.



השלדה של דגם 2020 נראית דומה לזו של דגם השנה שעברה, אך על פי הודעת ימאהה ישנו תכנון מחודש לחלק התחתון, תושבות מנוע חדשות והפחתת משקל. המתלים נותרו מתוצרת קאייבה מלפנים ומאחור עם שיכוך קפיץ/שמן ללא שינוי מהותי השנה. הבלמים לעמת זאת שודרגו בדגם החדש, כאשר הדיסק הקדמי גדל לקוטר של 270 מ"מ ומאחור הותקנו דיסק חדש וקאליפר חדש וקל יותר. הפלסטיקה חודשה, המושב מעתה צר יותר והכידון מציע ארבעה מצבי כיוונון לנוחות הרוכב. מספיק כדי להגדיר הדגם כחדש לחלוטין? לא באמת אבל גם יתר היצרניות שחשפו את דגמי 2020 הסתפקו בשינויים מינורים.



ומה לגבי YZ250F? לאחר שבשנה שעברה הוצג דגם חדש כמעט לגמרי, השנה הסתפקו בימאהה מלבד עדכוני הגרפיקה/פלסטיקה המתבקשים כדי להבדיל בין שנות הדגם ולא מעבר לכך.  

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד