ב.מ.וו F850GS מול טריומף טייגר 900 GT במבחן דרכים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
טווין מול טריפל. גרמניה מול בריטניה. שניים מאופנועי האדוונצ'ר היקרים בקטגוריית הנפח בינונית נפגשים לקרב ראש בראש על פסגת הקטגוריה ועל ליבו של הרוכב למרחקים. ויש גם מנצח...

טריומף טייגר 900 וב.מ.וו F850GS מתמודדים ביניהם על קהל דומה של רוכבי אדוונצ'ר-כביש, בחלק העליון והיקר יותר של אחת הקטגוריות הלוהטות ביותר בעולם הדו-גלגלי כיום – אדוונצ'רים בנפח בינוני-גדול (עבור מי שב.מ.וו R1250GS ודומיו כבר ממש כבדים ויקרים מידי). את שני הכלים בחנו כאן במבחנים בודדים, וזה הזמן לעמת אותם ראש בראש.

טריומף יוצא לקרב כשהוא עטוי בעיצוב שמרני ועם צביעה סולידית, ומתגלגל על חישוקים בקוטר 17 ו-19 אינטש. ב.מ.וו שולחת את GS כשהוא מתגלגל על חישוקים בצבע זהב בקוטר 18 ו-21 אינטש, וזה לא החלק היחיד בצביעה שלו שמדגדג את העין.

אפשר להניח כהנחת מוצא שהמחיר הוא לא הפקטור המטריד ביותר את קהל היעד של צמד הטוררים הזה. טייגר 900, בגרסת GT הבסיסית, עולה כמעט 110,000 שקלים, וזה סכום זהה כמעט "על השקל" למחירו של הבימר.

עוד ב-TheDoo
ב.מ.וו F850GS במבחן דרכים
טריומף טייגר 900 GT במבחן דרכים
מבחן השוואתי: סוזוקי ויסטרום 1050 מול הונדה אפריקה טווין

מנוע וביצועים
טריומף טייגר 900 שנחשף בעולם לפני כשנתיים מונע באמצעות מנוע טריפל בנפח 888 סמ"ק שמייצר כ-93 כוחות סוס. זה מנוע ליניארי ונשלט ש"עובד עגול", לא מתפוצץ או מפתיע, ומשדר תחושה מעט חלשה מכפי שאפשר להעריך כאשר מעיינים בדף הנתונים. לטריומף הזה יש "נימוסים בריטיים" שמאפשרים לרוכב לנייד את עצמו "על הצד האמיץ", ואילו לב.מ.וו יש מנוע טווין-מקבילי בנפח 853 סמ"ק שמייצר כ-90 כוחות סוס. ההספקים התיאורטיים כמעט זהים אבל מבנה המנועים שונה מאד, וזה של ב.מ.וו מכוון באופן א-סימטרי כדי להעניק תחושה של העברת כוח שלקוחה ממנועי V.

כבר מסל"ד נמוך מתקבל שפע של כח, וזאת תחושה עדיפה על מסירת הכח של טריומף. למרות זאת, כאשר האצנו את שני האופנועים זה מול זה בתאוצות ביניים, בהילוכים שונים, דווקא טייגר יצא כשידו על העליונה.

GS – בכל רמ"ח אבריו, הוא אופנוע איכותי, אבל בהשוואה לטייגר המנוע שלו יוצר יותר רעידות והעברת ההילוכים נוקשת ופחות מדויקת. יש מצב שהב.מ.וו לכשעצמו היה מספר תחושה מעולה, אבל כאשר הוא מתגלגל לצד אופנוע שמציג תפעול מופלא של תיבת הילוכים זורמת ומדויקת בכל קשת הסל"ד – הוא מפסיד בנקודות.

התנהגות
ההבדל בקטרים של חישוקי הגלגלים משחק תפקיד משמעותי בהתנהגות של שני האופנועים בעיר וברכיבה על כביש מהיר, וגם ברכיבה טכנית ובשיוט מהיר.

תנוחת הרכיבה על הבימר גבוהה מעל רוב כלי הרכב שעל הכביש, וברכיבה עירונית הוא סופג את שיבושי האספלט בקלילות. ההתנהלות במהירות גבוהה יציבה ובטוחה. ההיגוי מעט איטי, אבל לא באופן חריג, וכשהאופנוע "על הצד" הוא מתנהג כמו קטר על מסילת ברזל (ובמיוחד לאחר שמעבירים בלחיצת כפתור את מצב הבולמים מ"כביש" ל"דינאמי"). במצב דינאמי משתנה התחושה שהאופנוע מעניק מרכיבה רכה בסגנון "אמריקני" לתחושה ספורטיבית ובטוחה, וזה גם בתוך תמרונים קשים.

גובה המושב של טייגר נמוך יותר, וקוטר החישוקים שלו קטן יותר, לכן מתקבלת תחושה של ישיבה "בתוך האופנוע". רוכבים נמוכים יחושו יותר ביטחון ברכיבה אגרסיבית, ועל אף שמהלך המתלים שלו קצר (180 מ"מ מלפנים ו-170 מ"מ מאחור) משמעותית מזה של ב.מ.וו (230 מ"מ מלפנים ו-215 מ"מ מאחור) – טייגר מתפקד מצוין בעיר. ברכיבה בינעירונית מהירה מתקבלת על הטריומף תחושה פחות יציבה מאשר על הב.מ.וו אבל, לא באופן שמפריע לרוכב. ברכיבה טכנית משוויץ הטייגר עם ה"חתוליות" שלו, בזכות היגוי מהיר, חד וקל לתפעול. לאחר כיוון מתלים ידני קיבלנו תחושה טובה יותר בתמרוני כביש תובעניים, והצלחנו לייצר קצב רכיבה מרגש.

מערכות הבלימה של שני האופנועים מספקות יכולות בלימה טובות מאוד אשר תואמות את הביצועים של הכלים. לטייגר יש זוג דיסקים קדמיים בקוטר 320 מ"מ והקוטר של הדיסקים של GS הוא 305 מ"מ. למרות זאת, דווקא ב.מ.וו. "לוקח בנקודות" את סעיפי הרגש והמשוב של הבלימה.

נוחות ושימושיות
שני הכלים הונדסו כדי לשמש כאופנועים "לכל מטרה", והבעלים הגאים שלהם משתמשים בהם גם בשימוש יום יומי כאמצעי תחבורה וגם כחברים נאמנים בטיולי סוף-שבוע – עם רוכב/ת בודד/ת או עם מורכב/ת. אפשר להתקין על כל אחד מהם סטים של זיווד לצורך טיולים ארוכים, ומבחינה זאת מושב הרוכב של ב.מ.וו עדיף בזכות תמיכה טובה יותר בתנוחת הרכיבה לאורך זמן. מגיני הידיים של טייגר לא מאפשרים מנח נכון של כף היד על המצערת, וליד מיכל הדלק מוצמדת פיסת פלסטיק מיותרת שעלולה להתחכך בברכיים של רוכבים גבוהים. בנוסף – לוח השעונים מוצב מעט נמוך מדי, וזה ניכר מאד בהשוואה לב.מ.וו, שבו המיקום של לוח השעונים מושלם.

גרסת GT הבסיסית של טריומף מציעה מחממי ידיים שמענגים מאד בימי חורף קרים, ויש לו מיגון רוח טוב יותר מזה של ב.מ.וו. גובה המושב מתכוונן ידנית, ובקלות, ומאפשר נגישות טובה לרוכבים נמוכים וגבוהים. לטייגר יש גם בקרת שיוט אינטואיטיבית לשימוש, וגימור טובהמשדר תחושה יוקרתית מזה של ב.מ.וו.

שורה תחתונה
מדובר באחד המבחנים הצמודים ביותר שביצענו עד כה, עם שני כלים שמספקים ביצועים מעולים ורמה גבוהה של נוחות רכיבה. עם זאת, שניהם מתומחרים במחיר הרבה יותר מידי יקר במונחי עלות-תועלת וביחס לשאר התחרות בשוק.

שני הכלים מתמודדים עם אותם צרכים בגישות שונות, ולאחר שרכבנו איתם בעיר ובעומסי תנועה קשים, חרכנו כבישים מהירים, ותפרנו קוים על כבישים מפותלים, פסק הדין שלנו הוא ניצחון בנקודות בודדות לטריומף טייגר 900 – בזכות אבזור מפנק יותר כבר בגרסת הכניסה, התנהגות זריזה ונשלטת, תיבת הילוכים איכותית מאוד, ורמת גימור טובה יותר.

השתתף במבחן: אשר וקסלר

4 תגובות

  1. CF מוטו 800MT ברכיבה ראשונה | TheDoo

    […] עוד ב-TheDoo השקה מקומית: הוסקוורנה נורדן 901 CF מוטו 650MT במבחן דרכים מבחן השוואתי: ב.מ.וו F850GS מול טריומף טייגר 900 […]

  2. הוסקוורנה נורדן 901 במבחן דרכים | TheDoo

    […] ב-TheDoo מבחן השוואתי: ב.מ.וו F850GS מול טריומף טייגר 900 רכיבה ראשונה: אפריליה טוארג 660 רכיבה ראשונה: CF מוטו […]

  3. אחד העם

    קצת בלבלו כאן בין ביצים לתפוחים.
    שכחו להכניס למשוואה את סיגמנט השטח ושם ה bmw לוקח בגדול.
    לכן סה"כ הנקודות אמורות לתת נוקאוט לבריטי.
    אם מדובר אך ורק על רכיבת כביש אז אכן הטריומף עדיף.

  4. דוקאטי דזרט X במבחן דרכים | TheDoo

    […] ב-TheDoo הוסקוורנה נורדן 901 במבחן דרכים מבחן השוואתי: ב.מ.וו F850GS מול טריומף טייגר 900 רכיבה ראשונה: אפריליה טוארג […]

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד