טריומף טייגר 900 GT במבחן דרכים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
טריומף טייגר 900 הוא התשובה הבריטית הגאה מול שלל האדוונצ'רים בקטגוריית הנפח הבינונית. האם לתג מחיר יומרני של 110 אלף ש"ח יש כיסוי?

שורה ראשונה תחילה
טריומף טייגר 900 לא מצליח להתבלט מבחינת המראה בקטגוריית האדוונצ'רים העמוסה, אבל מביא איתו איכויות ששמות אותו היישר בפסגה.

עוד ב-TheDoo
ב.מ.וו F900XR במבחן דרכים
מבחן השוואתי: סוזוקי ויסטרום 1050 מול הונדה אפריקה טווין
מבחן השוואתי: מוטו גוצי V85TT מול ימאהה טנרה 700

מי אתה טריומף טייגר?
טריומף טייגר 900 GT הוא אדוונצ'ר-כביש בנפח בינוני אשר הושק בשנת 2020 כממשיך דרכו של טייגר 800. במקביל להוספת כמעט 100 סמ"ק למנוע הטריפל האופייני למותג, שודרגו הבולמים, הוגדל מיכל הדלק ובוצעו שיפורים נוספים, אבל העיצוב נותר שמרני למדי.

אופנוע המבחן שלנו, שצבוע לבן, לא מושך מבטים באופן מיוחד אלא אם מתייחסים אל לוח השעונים שלו, עם תצוגה על גבי מסך TFT צבעוני בגודל מרשים של שבעה אינטש.

טריומף רוצה נתח מקטגוריית האדוונצ'ר הרותחת, ואל תת-קטגוריית נפחי הביניים היא שולחת את טייגר 900. גרסת GT שבחנו היא הבסיסית מבין גרסאות האבזור אבל קשה לומר את זה על המחיר שלה: אופנוע שעולה כמעט 110,000 שקלים מתמודד באופנועים יוקרתיים, בהם ב.מ.וו F850GS ו-F900XR, אמ.וי אגוסטה 'טוריזמו-וולוצ'ה' 800, ימאהה טרייסר 9, דוקאטי מולטיסטראדה 950 וק.ט.מ 890 אדוונצ'ר.

מנוע וביצועים
את טייגר 900 מניע "טריפל", כלומר מנוע תלת-צילינדרי רוחבי, בנפח 888 סמ"ק אשר מייצר 93 כוחות סוס ב-8,750 סל"ד ומומנט מרבי של כ-6.4 קג"מ ב-7,250 סל"ד. פעולתו חלקה, והוא מושך יפה עם הרבה כוח זמין. מה שחסר לו זאת "תחושת כוח ממכרת", משהו שמותיר אותך עם פה פעור. מנגד, מסירת הכוח הלינארית יוצרת תחושה של  כלי נשלט וקל לרכיבה שאפשר לנצל לטובה ברכיבה מהירה אך לא מאיימת. במילים אחרות, אין לו את ה"פלפל החריף" של אופנוע חזק באמת, אבל יש בו משהו נעים ושימושי. מה שמחזק עוד יותר את התחושה הזאת היא תיבת הילוכים משובחת שמאופיינת בדיוק וקלילות. התפעול שלה "חמאתי" עד כדי כך שלפעמים נדמה שאפשר לרכוב על האופנוע הזה יחפים ולפזז בין ההילוכים בקלילות.

התנהגות
לבולמי הזעזועים, מתוצרת 'מרזוקי', יש אפשרויות רבות לכיוונון, ולאחר התאמה וכיול מתאימים לי קיבלתי אדוונצ'ר-כביש שנצמד היטב לקרקע ומשדר ביטחון. מהלך הבולמים – 180 מ"מ מלפנים ו-170 מ"מ מאחור – מאפשר ספיגה טובה של תחלואי האספלט העירוני מבלי לאבד יציבות על כבישים מפותלים. האיזון בין שני התרחישים – לטעמי – מצוין.

נקודת חוזק נוספת של טייגר היא היגוי מדויק שמאפשר זריזות ושליטה באופנוע עם מינימום מאמץ. גם הבלמים טובים, אם כי לא מושלמים. מצד אחד, צמד 'ברמבואים' בקוטר 320 מ"מ מלפנים מספקים בלימה עוצמתית. מצד שני, התחושה שמועברת לרוכב מעט מעורפלת מידי, וה-ABS שמותקן על הגלגל האחורי נכנס לפעולה מוקדם יחסית.

נוחות ושימושיות
לנמר הבריטי יש אופי רגוע, וזה עושה את החיים עליו שלווים ונעימים. המושב מתכוון ידנית, ובקלות, לגובה שבין 810-830 מ"מ, וזה מנגיש את האופנוע לנמוכי קומה ולגבוהים כאחד. רשימת האבזור כוללת שקע טעינה "גרמני", שקע USB ומקום טעינה ייעודי לסמארטפון מתחת למושב המורכב. כבר בגרסת האבזור הבסיסית מצויד האופנוע במחממי ידיים יעילים ומפנקים, והוא מתאים להתקנת שלושה ארגזים על הזנב. בקרת השיוט אינטואיטיבית, ומיגון הרוח פשוט מעולה.

לצד אלה, מגיני הידיים מקנים תחושה "פלסטיקית" זולה וגסה ואי אפשר לכוון אותם. לכן מפריעים למיקום נכון של כפות הידיים על הכידון. לוח השעונים גדול ומרשים, כאמור, אבל הוא ממוקם נמוך מדי ודורש הורדת מבט מן הדרך כדי לדלות מידע. גם המראות ממוקמות במיקום מוזר ולכן נדרשת יותר מאשר הצצה רגעית כדי לקבל מושג על המתרחש מאחור.

שורה תחתונה
טייגר 900 של טריומף הוא אופנוע אינטואיטיבי ונשלט, לכן הוא יכול להיות חבר מצוין לשימוש יום-יומי ולטיולי סופ"ש. הוא יכול לתפוס מקום של כבוד בשוק האופנועים הישראלי, לכל הפחות עבור מי שהפרוטה מצויה בכיסו. זה לא אופנוע חזק או יפה באופן מיוחד, אבל הוא בהחלט מתברך בטכנולוגיה עדכנית, ולצד רמת גימור ואבזור טובות בדרך כלל בולט לטובה תפעול מצוין של תיבת ההילוכים. יתרון נוסף: כנראה שלא תפגשו יותר מידי אופנועים דומים לשלכם בכל מפגש.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד