ב.מ.וו חוגגת יובל לדגמי 5/ הקלאסיים במהדורה מיוחדת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
50 שנה לאחר שהחלה לייצר את סדרת דגמי 5/ בברלין, מציינים בב.מ.וו את המאורע עם מהדורה מיוחדת על בסיס דגם הרטרו R nineT

ב.מ.וו הצטרפה בשנת 2014 לגל הרטרו שהציף את העולם הדו-גלגל כאשר הוציאה לראשונה את R nineT – אופנוע בוקסר ערום בעיצוב שהוא מחווה לאופנועי שנות ה-60' של החברה. עם השנים הפך R nineT למשפחת דגמים שלמה, כשעל אותו בסיס מכאני מציעה ב.מ.וו חמישה דגמים שונים, כולל גרסאות סקרמבלר, קפה רייסר ואדוונצ'ר, כולם בהשראת דגמי עבר של הבאוורים אך עם מכלולים מודרנים. כעת מציגים ב.מ.וו אח שישי למשפחה העניפה שאמור להיות מיוצר במהדורה מיוחדת.

האופנוע נקרא R nineT /5 והוא נוצר כמחווה לסדרת דגמי ה-5/ שהוצגה לראשונה לפני 50 שנה וחנכה את פס הייצור של ב.מ.וו במפעל שפאנדו ברלין. המעבר של ב.מ.וו לייצר אופנועים במפעל בברלין נעשה לאחר שהיה צורך לפנות מקום במפעל במינכן לאור הביקוש העולה למכוניות החברה. המעבר למפעל החדש היה הזדמנות עבור ב.מ.וו לרען את היצע הדגמים שלה, וכך נולדה הסדרה החדשה והמודרנית שהתהדרה בשלדה חדשה ובמנוע בוקסר חדש בעל גלי זיזים מונעים על ידי שרשרת שהוצע בנפחי 500, 600 ו-750 סמ"ק כשבדגם הבכיר (R75/5) היה אפילו מתנע חשמלי. הסדרה החדשה הייתה עמוד התווך בהיצע הדגמים של ב.מ.וו בשנות ה-70' ואבולוציה של דגמים על בסיס התכנון המקורי של סדרת 5/ (שכונתה גם סדרה 5) ליוו את ב.מ.וו עד לראשית שנות ה-90'.


בחזרה ל-R NineT /5. הדגם החדש עוצב בהשראת סדרה 5 המקורית ומציע מראה רטרו בסיסי למדי, בהתאם לדגמים המקוריים של הסדרה שהיו אופנועים סטנדרטים ללא יומרה ספורטיבית או יוקרתית כלשהי. כמקובל בשנות ה-70', ניתן למצוא על האופנוע הרבה כרום כמו למשל בטבעת המקיפה את הפנס הקדמי, המראות, חישוקי השפיצים ומפלט ה-2-1 השמנמן הממוקם בצד שמאל, ומטשטש את העובדה שבניגוד למקור ל-R NineT יש זרוע אחורית חד-צידית.

מיכל הדלק המרובע והנפוח שעוצב בהתאם למקור כולל גם סליידרים צדדים שהיו מקובלים דאז ועל המזלג הקדמי נוספו מגיני אבק מגומי בדיוק כמו במקור. חלקי הגוף של האופנוע נצבעו בצבע כחול קלאסי של ב.מ.וו בצירוף פסי עיטור לבנים התואמים את סמל החברה, כמו גם את צבעי הדגל הבאוורי.



מעבר לשינויים עיצוביים ייחודים אלו, מדובר בבסיס באותו R nineT המוכר בעל מנוע הבוקסר מקורר האוויר בנפח 1,170 סמ"ק המספק 110 כ"ס ומכלולים מודרניים כמו בולם אחורי מתכוונן (במקום צמד בולמים בדגמי העבר), מערכת ABS, מערכת בקרת משיכה (שהיא מעתה ציוד סטנדרטי בדגמי 2020 של משפחת R NineT) ואפילו ידיות מחוממות, כי הרטרו של היום הוא בעצם פרימיום לבעלי כיסים עמוקים. כמה עמוקים? מחירו של R nineT /5 מתחיל ב-14,600 יורו, כ-1,500 יורו יותר מיתר דגמי משפחת הרטרו של ב.מ.וו.

ב.מ.וו R nineT סקרמבלר במבחן דרכים

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד