בדרך לנמל: ב.מ.וו R80GS

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
משפחת ה-GS של ב.מ.וו נחשבת כבר שנים לרבת המכר של היצרן הבווארי. עכשיו יש לכם הזדמנות לשים את היד על האופנוע שהתחיל את השושלת

כבר שנים רבו שרוכבי האופנועים מאוהבים ברב-תכליתיות של אופנועי האדוונצ'ר למיניהם, בין היתר הודות לתנוחות הרכיבה הזקופה, הנוחות למרחקים ארוכים והאפשרות התאורטית לרדת מהכביש הסלול. השוק כיום מלא בדגמי אדוונצ'ר/תיור הרפתקני בנפחים וגדלים שונים, רובם כבר לא באמת מסוגלים לרדת מהכביש, אבל זה לא מעיב על הצלחתם, להפך. ב.מ.וו היא אחת הנציגות הבולטות בתחום, כשה-R1200GS נחשב לאמת המידה מזה שנים ארוכות, וגם לרב מכר היסטרי למרות מחירו הגבוה. שורשיה של כל קטגוריית האדוונצ'רים נעוצה בדו"שים הגדולים של שנות ה-80' וכך גם במקרה של סדרת ה-GS של ב.מ.וו שלמעלה מחצי מיליון יחידות מנה נמכרו עד היום.

R80GS היה מייסד השושלת ה-GS ונחשב בזמנו כאופנוע פורץ דרך. ב.מ.וו רק רצתה ליצור תשובה משלה לאופנועי הדו"ש שהחלו תופסים תאוצה באותן שנים, ובראש ובראשונה ימאהה XT500. המטרה של הבאווארים הייתה ליצור אופנוע שיציע גם יכולת רכיבה למרחקים ארוכים, מה שלא היה קיים באופנועי הדו"ש של התקופה, לצד יכולת שטח מספקת. כדי לחסוך בעלויות השתמשו בב.מ.וו במגוון חלקים מן המדף, כך ששתלו את מנוע הבוקסר מקורר האוויר האמין והמוכח מסדרת ה-80 בתוך שלדה קומפקטית יחסית של ב.מ.וו R65.


כדי לאפשר יכולת שטח הורכב מזלג קדמי עם מהלך ארוך, כשמאחור הותקנה זרוע אחורית חד צידית נדירה שחוברה למתלה ה"מונולאבר" החדשני. גם יתר המכלולים הותאמו לשימוש הרב תכליתי מעבר לכביש הסלול. ההינע הסופי נעשה על ידי גל הינע כדי לחסוך את הצורך בתחזוקת ונקיות השרשרת, הותקן מיכל דלק בנפח 19.5 ליטר שאפשר טווח רכיבה גדול (עם אופציה למיכל מדברי בנפח עצום של 32 ליטר) והתקנו חישוקי שפיצים עמידים, כשהקדמי בקוטר "21 לטובת צליחת מכשולים ושיפור מרווח גחון.

הכינוי שהוצמד לאופנוע הוא G/S, ראשי התיבות בגרמנית של  Gelände(שטח) ו- Straße (רחוב), כדי לרמז על שימושיותו. ה-R80GS לא הפך לרב מכר בין לילה, לקהל לקח זמן לעכל את היצירה של ב.מ.וו וגם העובדה שהוא היה יקר משמעותית מהדו"שים היפניים עמדה בעוכריו. תחילת ההילה סביב האופנוע החלה בשנת 1981 שנה לאחר שהוצג, כאשר הרוכב הצרפתי הוברט אוריול זכה עימו בראלי הפאריז-דאקאר. אוריול עשה זאת שוב גם בשנת 1983 על גרסה מוגדלת נפח שכונתה R100GS, כשבשנתיים לאחר מכן קטף האופנוע עוד שני ניצחונות בראלי בידו של גאסטון ראייר. הניצחונות עשו פלאים לתדמיתו של האופנוע שהפך להיות הבחירה של מביני העניין. בשנת 1986 החליטה ב.מ.וו לייצר את הגרסה מוגדלת הנפח של ה-GS, כשה-R80GS המשיך להיות מיוצר שנה נוספת.


במהלך 8 שנות ייצורו נבנו קצת פחות מ-22 אלף יחידות מה-R80GS, בערך מה שמוכר גלגולו המודרני מידי שנה. בשנים האחרונות התעורר פרץ נוסטלגיה כלפי ה-GS המקורי, מה שהביא את ב.מ.וו ליצור לו רפליקה מודרנית ויקרה, אבל אופנוענים אמיתיים לוטשים עיניהם לאופנוע המקורי, שהולך והופך להיות די נדיר לאור הכמויות הלא גדולות יחסית שנוצרו ממנו. עכשיו יש לכם הזדמנות לשים יד על GS מקורי המוצע כעת למכירה ב-eBay במחיר סביר למדי של 8,500 דולר (כ-30 אלף ש"ח לפני מיסים ושילוח).

האופנוע המוצע למכירה נולד בשנת 1985 וגמע במהלך חייו מרחק לא מבוטל של 96 אלף מייל (כ-154 אלף ק"מ), מה שמעיד שהוא טייל לא מעט במהלך חייו. בעליו של האופנוע מחזיקה בו כבר 13 שנה ובעיקר מטייל בו בין אוהיו בה הוא מתגורר, לשיקאגו ואורגון מידי כמה חודשים ואז מחזירו חזרה לחניה, כדיש יכול לרכב על חמשת אופנועי הב.מ.וו הנוספים שהוא מחזיק ברשותו.

כדי שהאופנוע יהיה מוכן ומזומן לטיולים מעיד בעליו שרמת התחזוקה שלו גבוה, כשלאחרונה עבר טיפול מקיף שכלל גל ארכובה חדש, מצמד ובולם אחורי חדשים ושיפוץ לקרבורטורים. האופנוע קיבל גם צמיגי שטח חדשים, כשהוא מגיע עם מזוודות מקוריות ואפילו מערכת ניווט GPS  מקורית של ב.מ.וו, שכמובן לא הייתה קיימת בשנות ה-80'. אז למה למכור אופנוע שכזה? הבעלים מנמק בכך שהוא בדיוק רכש לעצמו, כמה לא מפתיע, ב.מ.וו R1200GS מקורר מים חדש. אז הינה ההזדמנות שלכם לעזור לו לפנות מקום בחניה ולהרוויח שותף קלאסי ונאמן לטיולים ארוכים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד