אקזוטיקה חשמלית: ארק וקטור מגיע לייצור

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עוד אופנוע חשמלי אקזוטי ועתיר סיבי פחמן מגיע לייצור, והפעם מדובר בארק וקטור הבריטי שמוצמד לו תג מחיר בדיוני של 90 אלף פאונד! כולל קסדה ומעיל בעיצוב תואם

חדשות לבקרים אנחנו מתבשרים על עוד אופנוע חשמלי שאמור להגיע  אל הכבישים, בין אם מאחת יצרנית האופנועים הוותיקות ובין אם מיצרנית חדשה ונועזת שראה בו את חזון העתיד. ההנעה החשמלית מאפשרת למעצבים חופש תכנוני רחב ובהתאם לכך אנו זוכים לראות אופנועים אוונגרדיים בעיצובם ותכנונם, ועדין מאד אופנועים הצליחו להרשים כמו ארק וקטור (Ark Vector) שהוצג בתערוכת מילאנו ומגנט אליו אינספור מבטים.

הוקטור הוא פרי מוחו הקודח של מארק טרומן, מהנדס צעיר שעבד בקבוצת יגואר-לנד רובר, פרש מהחברה והחליט לצאת במיזם לבניית אופנוע חשמלי אקזוטי עם ביצועי על הנקרא ארק. לאחר מספר שנות פיתוח והשעה הוצג כאמור הוקטור בתערוכת מילאנו וכעת מוכרז שהוא יגיע לייצור. עכשיו נותר למצוא רק מי שיסכים לשלם עבור האופנוע סכום בדיוני של 90 אלף פאונד (למעלה מ-400 אלף ש"ח). רק לשם השוואה, במחיר הזה ניתן לרכוש שני דוקאטי פאניגאלה V4R מוכנים למרוצים ולהישאר עם הרבה עודף לדלק.

אלא ארק וקטור לא שורף דלק אלא חשמל. הוא מצויד במנוע חשמלי המספק 133 כ"ס ללא תיבת הילוכים המעביר את הכוח לגלגל האחורי דרך תיבת הילוכים בעלת הילוך בודד המכפילה את המומנט המרבי ל-40 קג"מ המועבר דרך שרשרת לגלגל האחורי. מכלול סוללות מתוצרת סמסונג בקיבולת של 16.8 קילוואט אמור לספק טווח מרבי מרשים של 360 ק"מ, וניתן לטעינה מהירה משקע ייעודי תוך 45 דקות בלבד.

בחברה מצהירים שהוקטור מאיץ ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-3.1 שניות, כמו אופנוע סופרספורט ממוצע, כשהמהירות המרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש כדי לשמור על טווח נסיעה סביר, אם כי לטענת החברה הוא מסוגל להגיע למהירות גבוהה יותר משמעותית. נתונים מרשמים בהתחשב שבמדובר באופנוע שמשקלו 220 ק"ג, נתון נמוך יחסית לאופנועים חשמליים (רק האופנוע של סרולה הבלגית קל ממנו במספר ק"ג). נתון זה מושג הודות לשימוש הנרחב בסיבי פחמן,למשל הזרוע האחורית והחישוקים העשויים גם הם מהחומר האקזוטי, אך עדין גבוה מכל אופנוע ליטר ספורטיבי מתודלק ומוכן לקרב.

אלא שלמרות הביצועים המרשימים, הוקטור הוא לא אופנוע ספורט מובהק למרות תנוחת הרכיבה המוטה קדימה. אין לו קליפאונים או מיגון רוח קדמי, אבל מצד שני אי אפשר להגדיר אותו כאופנוע עירום כיוון שמכלול המנוע והסוללות השכונות בצמוד לשלדת מונוקוק מסיבי פחמן עטופה במשטח צד המשמש גם כפרינג. החלק העיצובי המעניין בו הוא יחידת הזנב והמושב המתעקל מעל "מיכל הדלק" ומשתלבת ביחידת התאורה הקדמית. אלמנט עיצובי/הנדסי מרשים נוסף הוא הויתור על מזלג קונבנציונלי לטובת צמד זרועות קדמיות עם יחידת בולם/קפיץ אופקית התורמת את שלה למראה העתידני של האופנוע.

אם כל זאת לא מספיק, לוקטור אין לוח מחוונים ובמקום זאת נתוני מהירות, מצב הסוללה ונתונים נוספים מוקרנים בתצוגה עילית בקסדה ייחודית שעוצבה עבור האופנוע ומהווה חלק מהחבילה הכוללת יחד עם מעיל ממוגן בעיצוב תואם. מספק משכנע כדי לרשום צ'ק של 90 אלף פאונד?

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד