החשמלי הספורטיבי הקל בעולם: פחות מ-220 ק"ג

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מי אמר שכלי חשמלי חייב להיות כבד? החברה הבלגית סרולה הציגה אופנוע ספורט חשמלי במשקל של 217 ק"ג, כ-40 קילו פחות מהאנרג׳יקה אגו

חברת האופנועים החשמליים הבלגית סרולה השיקה לאחרונה אופנוע חדש, שלטענתה הוא אופנוע הספורט החשמלי הקל בעולם. לפי החברה, הדגם שזכה לשם ״Manx7 Limited״, שוקל 217 ק"ג בלבד– 40 ק"ג פחות מהאנרג׳יקה אגו הנחשב כאופנוע ספורטיבי בחשמלי המוביל כיום.

החברה הבלגית הוקמה לראשונה בשנת 1892 ונסגרה בשנת 1963. בשנת 2008 היא נרכשה על ידי תאגיד רכיבים בלגי, שהמציא אותה מחדש כחברה לאופנועים חשמליים. הקשר לתאגיד הרכיבים עזר לא מעט בהפחתת המשקל של הכלי, ונעשה בו שימוש רב בסיבי פחמן, כשגוף האופנוע והמזלג עשויים כולם מהחומר האקזוטי.

 על פי נתוני החברה, המנוע החשמלי המתוקן באופנוע מספק 163 כ"ס ומסוגל להביא אותו למהירות מרבית של 240 קמ"ש, עשהתאוצה ל-100 קמ"ש מתבצעת ב-3 שניות, בדומה לאופנועי הסופרביק המובלים כיום.

למרות התדמית ההיטקית של אופנוע ספורט חשמלי, ובניגוד לאנרגי'קה אגו הנראה כמו ספורבייק סטנדרטי, מעצבי המאנקס העדיפו להעניק לאופנוע עיצוב קרוב יותר לזה של קפה רייסר, מה שבא לידי ביטוי במסיכה הקדמית עם המשקף המעוגל לאחור, ביחידת המושב הבודד ואפילו במראות הצד המינימליסטיות המותקנות על קצה ידיות הכידון.

את המאנקס ניתן לרכוש עם שלוש סוגי סוללות שונות. האחת בקיבולת של 14 קילוואט, עם טווח נסיעה של כ-230 קילומטרים; השנייה עם קיבולת של 18 קילו וואט וטווח רכיבה של 280 קילומטרים; והשלישית בעלת קיבולת של 22 קילו וואט וטווח נסיעה של 330 קילומטרים שנשמעים אופטימיים למדי.

האופנוע המדובר יוצא במהדורה מוגבלת של 20 אופנועים בלבד שיורכבו בעבודת יד, כשכל לקוח יכול לבחור את הספק הסוללה. מחירו של האופנוע מתחיל ב-43 אלף פאונד לדגם הבסיסי עם סוללה בקיבולת 14 קילוואט, ומגיע עד ל-49 אלף פאוד במידה ובוחרים בסוללה החזקה ביותר. מי שמעוניין להזמין את הכלי, יכול לעשות זאת בלינק זה.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד