MyDoo: קאוואסאקי ER6 של סימון טסב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

תעודת זהות

קאוואסאקי

ER6n

649 סמ״ק

2009

כללי, עיצוב

זהו האופנוע הגדול הראשון בקטגוריית הרישיון הבלתי מוגבלת שיצא לי לרכב עליו. מבחינת עיצוב התרשמתי ממנו לטובה, בעיקר עקב חיבתי הכללית לאופנועי נייקד. לטעמי, הופעתו החיצונית יפה וקרבית.

על האופנוע מורכב אגזוז לאו-וינצ'י שנראה טוב בהרבה מהמקורי. כאופנוע המתיימר לספורטיביות מה, פחות התחברתי להיותו טווין-צילינדר מקביל מכיוון שלדעתי אופנועים בעלי ארבעה צילינדרים בשורה מהנים משמעותית לרכיבה.

שימושיות, נוחות

קאוואסאקי er-6n הוא אופנוע מאוד שימושי לכל סוגי הנסיעות, גם בעיר מפני שהוא מהנה וחזק אך בו זמנית סלחן. האופנוע עובד חלק וללא רעידות ומספק חווית רכיבה מהנה מאוד.

התנהגות

במהלך תקופת ההיכרות עם האופנוע ההיגוי הרגיש לי מעט קשה, אך לאחר פרק ההסתגלות אין שום בעיה בפניות ורוכבים מאומנים בעלי ניסיון יכולים לסחוט השכבות לא מביישות בכלל. למרות שמדובר באופנוע כניסה לעולם הבלתי מוגבל, אפשר להפיק ממנו הרבה הנעה וגם וויליס הודות למנוע הגמיש. מערכת הבלמים מצוינת, במיוחד הבלם הקדמי אותו אני תופס כמדויק מאוד, גם בבלימת פתע. הבלם האחורי מרגיש חלש בהרבה אבל פעולתו מורגשת במהלך העצירה.

 

ביצועים

מנוע הקוואסאקי מרגש מסל"ד נמוך עם עקומת מומנט מכובדת. נגיעת גז קלה ומיד מתקבלת משיכה ועוצמה שאני כרוכב מחפש באופנוע. ששת ההילוכים מחולקים מצוין, כשגם במהירויות הגבוהות של הכלי ( 650 סמ"ק נייקד כזכור לא סופר-ספורט) מורגשת העוצמה והמשיכה. השורה תחתונה- מרגיש כמו כלי גדול יותר מ-650 סמ"ק אבל הכל יחסי.

אמינות ועלויות אחזקה

מנסיוני  קאוואסאקי er-6n הוא אופנוע אמין. כמו בכל כלי, מומלץ לטיפולים שוטפים מסודרים ואהבה בלתי נגמרת. לאורך תקופת שהייתו בבעלותי התבצעו טיפולים בסיסיים דוגמת החלפת שמנים ובלמים והחלפת צמיגים אחורי וקדמי. בנוסף, בוצע במשך השנה וחצי האחרונות רק החלפת כבל גז. כל הטיפולים נעשו במוסך מורשה "רפידו", אשקלון.

שורה תחתונה

כניסתי לעולם האופנועים המטורף הזה התחילה בגיל 22, לאחר שהרכיבו אותי על אופנוע מסוג קוואסאקי z800. מיד לאחר מכן הוצאתי רשיון לדרגת הביניים ורכשתי דיאלים vjf250, אותו סחטתי עד תום במשך כשנה. מיד אחר-כך התחדשתי ברשיון ללא הגבלה והגיע ה-er6n. האופנוע מאד מהנה ועזר לי לצבור נסיון מצד אחד, וסיפק לי המון הנאה מצד שני.

למעט ה-er-6n חוויתי רכיבה על מגוון כלים, דוגמת הונדה הורנט 600, קאוואסאקי Z800 ומגוון קטנועים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד