שורה ראשונה תחילה
400GT הוא אופנוע תיור במחיר נוח שמפתיע ברמת הנוחות שלו, אבל לא מרשים בביצועיו
עוד ב-TheDoo
CF מוטו 650MT במבחן דרכים
CF מוטו 300SR במבחן דרכים
מי אתה CF מוטו 400GT
CFמוטו 400GT הוצג בעולם וגם בישראל בסוף שנת 2019 כאופנוע כביש בסיסי עם תנוחת רכיבה ועיצוב ספורט-תיור מהסוג שהיה פופולארי לפני שאופנת האדוונצ'רים שפושה בכל פינה העלימה אופנועים שכאלו. מצד שני, המציאות הזו משחקת לטובתו כיוון שאין עוד כלים כדוגמתו בשוק – עם נפח מנוע כזה ועיצוב כמו שלו והוא נטול מתחרים ישירים. לצד הזכות צריך לציין את העיצוב, עם קווים עגולים ומיוחדים וחזית מלאת נוכחות שמשדרת בגרות ויוקרה. גם מיגון הרוח מרשים ומושב הרוכב מפנק, אבל בכך – בגדול – מסתכמות רוב התשבחות.
בעצם, לצד הזכות אפשר להוסיף גם את המחיר: כ-36,000 שקלים שזה לא רע בכלל עבור כלי שהוא זנב לאריות – אדוונצ'רים עם נטיית כביש בעלי מנועים גדולים יותר עולים הרבה יותר. כאמור, מתחרים ישירים אין לו אבל האלטרנטיבות בתחום האדוונצ'ר כביש הם הונדה CB500x, בנלי TRK502 ו'ווג' 500DS, ומצד שני ב.מ.וו G310GS. כולם אגב, יקרים ממנו.
מנוע, ביצועים
ל-GT מנוע טווין מקבילי בנפח 400 סמ"ק שמייצר 42 כוחות סוס ב-9,250 סל"ד ומומנט מרבי של 3.7 קג"מ ב-7,500 סל"ד נשמע לא רע. אלא שבפועל מדובר במנוע די חלש עם רצועת מומנט דקיקה, והתוצאה היא עוצמה דחף שמזכירה קטנועים חד-צילינדריים בעלי מנועים בנפח דומה. אחת הסיבות היא גם משקל עצמי גבוה של 226 ק"ג עם מיכל דלק מלא.
למנוע יש שני מצבי רכיבה – "טורינג" ו"ספורט", ואלה נשלטים ומוחלפים באמצעות כפתור. הבעיה היא שמעבר בין המצבים האלה משפיע בעיקר על התצוגה שעל מסך ה-TFT, ולא על פעולת האופנוע. כאשר ממש ממש התאמצתי הצלחתי להרגיש – ואולי זה רק "אפקט פלצבו" – כאילו שהמצערת מייצרת תחושה חדה יותר כאשר מזנקים בהילוך ראשון. אני לא יכול לחתם אפילו על זה
צליל מנוע מושתק היטב ומיגון רוח יעיל מאפשרים שיוט בינעירוני מהיר וחף מתחושת מאמץ, וגם תיבת ההילוכים והמצמד עובדים רגוע ברכיבה נינוחה. המגבלות מתגלות כאשר מנסים לדחוק את האופנוע לסיטואציות "ספורטיביות", וזה כבר מציף את התחושה של פעולה לא מדויקת עם מצמד נקודתי שדורש מן הרוכב להסתגל, או למצערת שהיא בעלת מהלך ארוך מידי המקשה ליצור שליטה מדויקת בתפעולה בעת סגירתה.
התנהגות
400GT מתאים לנסיעות ארוכות וגם להשתחלות עירונית, עם היגוי זריז ומפתיע לטובה בשני המצבים. המתלים, לעומת זאת, מצליחים לתפקד טוב רק ברכיבה רגועה. אופי הפעולה של המתלים ממש לא מתאים למי שיש לו כוונות ספורטיביות, כך שלא סתם קוראים לאופנוע GT. הוא פשוט מעדיף שיוט נינוח.
הבלמים משדרים תחושה של עוצמת יעילה ושימושית יחד עם משוב ברור, לכן חבל מאד שמערכת ה-ABS מתערבת באופן גס מידי, בין היתר בגלל שקיעת הבולמים תחת בלימה. בסך הכל זאת רשת ביטחון לא רעה לאופנוע שכזה, אבל היא רחוקה מלהציע את העידון של מערכות דומות באופנועים אירופאים או יפנים.
נוחות ושימושיות
GT הוא אופנוע נוח מאוד, וההפתעה היא שגם לאחר מאות קילומטרים רצופים של רכיבה הוא עדיין שידר תחושה נוחה ותומכת. תנוחת הרכיבה מעולה, הכידון ממוקם בול במקום, קל לחבוק את האופנוע עם הרגליים, ומיגון הרוח – כאשר הוא מכוון למצב הגבוה שלו, מספק בידוד טוב מפני הרוח. העיצוב של הכלי הזה מזמין אתכם לזווד אותו עם שלישיית ארגזים אחוריים ולגמוע מרחקים, לבד או בזוג.
אנשי CF מוטו פספסו בגדול בכל הקשור לתצוגה ולאלקטרוניקה. מסך התצוגה עצמו בנוי בגודל מצוין, תצוגת הסל"ד והמהירות גדולה וברורה וכאמור הוא משנה את מצב התצוגה בהתאם למצב הרכיבה הנבחר. חבל, לכן, ששאר הפרטים – למשל חיווי מד הדלק וטמפרטורת המנוע – מוצגים בפונט קטן מדי ולכן הם לא קריאים.
מאכזב לגלות שתצוגת ההילוכים לא תמיד תואמת את ההילוך שנבחר בפועל, ודי מעיק שמצב התצוגה על המסך מתחלף עצמאית, ובאופן נוירוטי, בין מצב 'יום' ל'לילה'.
שורה תחתונה
העיצוב של CF מונו 400GT יוצא דופן ומתאים לאוהבי הז'אנר, ובעיקר למי שהיו מאד שמחים לרכוב על ב.מ.וו R1200RT אבל מוגבלים בינתיים בתקציב שלהם או לדרגת רישיון A1. האופנוע הזה מציע רמות טובות של נוחות ושימושיות, אבל המנוע שלו חלש ותצוגת המידע המעצבנת פוגמים בחבילה הכללית.