יצרניות האופנועים הסיניות החליטו בשנים האחרונות שהן צברו מספיק כוח וניסיון, והגיע הזמן לחדור מחדש לשווקי המערב, עם דור חדש של כלים מעוצבנים ומודרניים. חלק מהיצרניות עושות זאת דרך החזרה לחיים של מותגים אירופאים ותיקים (למשל בנלי על ידי קיאנג'יאג), חלק עושות זאת על ידי מותג חדש ויעודי כמו "סייקלון" של זונגשן וחלק מספיק נועזות כדי לעשות זאת בשמן המקורי כמו CF מוטו.
CF מוטו כבר משווקת את דגמי הדו-גלגליים מספר שנים באירופה וגם אצלנו, אך היא פוזלת מערבה (או מזרחה, תלוי בנקודת ההשקפה). בשבוע החולף פרסמה החברה כי בכוונתה להתחיל לשווק את אופנועים גם בארה"ב, וזו כבר עליית מדרגה ברמת השאפתנות, שכן שוק האופנועים האמריקאי נחשב שוק גדול ורווחי במיוחד, עם חיבה לכלים גדולים ומאובזרים. CF מוטו כבר פועלת בארה"ב מאז שנת 2006, וכמו אצלנו היא ביססה את עצמה שם במכירת טרקטורונים ורכבי SBS. בשנת 2014 כבר ניסתה CF מוטו להיכנס לשוק האמריקאי עם צמד דגמי 650 שלא זכו להצלחה, ומהר מאד נסוגה לאחור מהנסיון הזה.
כעת הסינים מקווים לתוצאות שונות לגמרי, כאשר הם מתכוונים להתבסס על רשת הסוכנויות הקיימת ואף להרחיב אותה כשבשלב ראשון תיכנס CF מוטו לשוק האמריקאי עם לא פחות משישה דגמים, רובם בקטגוריית הנפח הבינונית. אחד הקליפים החזקים של התוצרת הסינית הוא במחירים נמוכים יחסית למתחרים היפניים ששולטים כמעט בכל נישה בשוק, יתרון אותו תנסה לשמור CF מוטו, אם כי מהמחירים שפורסמו לא בהכרח יהיה לה יתרון משמעותי בכל הדגמים, בטח באלו הזולים בעלי מקדם הרווח הנמוך.
בשלב הראשון בפסגת ההיצע של CF מוטו בארה"ב יוצע דגם ה-CL700X שלא נמכר בישראל. מדובר באופנוע נייקד ספורטיבי למראה עם מנוע טווין מקבילי בנפח 693 סמ"ק המספק 74 כ"ס, כשכמקובל אצל CF מוטו מצויד במכלולים היקפיים שנלקחו מיצרניות מוכרות בתחום. כך למשל ניתן למצוא בו מזלג קדמי הפוך מתכוונן מתוצרת קאייבה ומערכת בלימה מתוצרת J.Joan בגרסה הרגילה או ברמבו בגרסת הספורט. המחיר השאפתני ינוע בין 6500 ל-7000 דולר, כ-700 דולר פחות מימאהה MT07, כך שלא נראה שההצלחה הגדולה של CF מוטו תגיע משם.
לצד דגמי ה-CL בנפח הביניים יוצעו גם דגמי 650NK ו-650MT (שמכונה גם אדוונטורה) המוכרים גם לנו בישראל. כאן כבר התמחור יהיה יותר אטרקטיבי, כאשר עם תג מחיר של 6,800 דולר עבור ה-MT הוא יהיה זול ב-1500 דולר מקאוואסקי ורסיס 650. אל הדגמים הנפח בינוני תצרף CF מוטו גם את דגמי ה-300SR ו-300NK עבור הקהל הצעיר וגם דגם 125 זול עם חישוקי 12 אינטש בשם פאפיו שמתחרה מול הונדה MSK ודגמי מיניבייק דומים.
אלא שכאמור, הרוכבים בארה"ב מחבבים דגמי אופנועים גדולי נפח, והכניסה לשוק האמריקאי חופפת עם התכניות של CF מוטו להצגת קו דגמים גדולי נפח. הראשון שהם הוא 800MT שנחשף לפני מספר חודשים על בסיס מנוע של ק.ט.מ, שישמש משפחה שלמה של דגמי 800 כולל דגמי נייקד (NK) וספורט-טורינג (GT).
ב-CF לא מסתפקים בזה ומתכוונים להציג גם סדרת דגמים בעלי מנוע 1000 סמ"ק, כאשר סנונית ראשונה לסדרה החדשה נחשפה גם היא לפני שבוע לא פחות מאשר בדמות אופנוע סופרבייק. הסופרבייק של CF שמוגדר כרגע כקונספט ואמור להגיע לייצור ב-2022 אולי לא יקרא תיגר ישירות על פסגת ההיצע של היפניים, אך הוא צפוי להציע אלטרנטיבה נגישה לחובבי אופנועי ספורט. גם במקרה הזה המנוע יתבסס ככל הנראה על זה של ק.ט.מ והמכלולים לפחות בדגם הקונספט הם מהשורה הראשונה וכוללים מתלי אוהלינס ובלמים מתוצרת ברמבו.