זה לא דוקאטי, זה זונגשן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
היצרנית הסינית זונגשן חושפת קונספט לאופנוע קרוזר-עירום מגניב עם עיצוב בהשראת דוקאטי ומנוע שמגיע מאפריליה

זוכרים את זונגשן? באמצע העשור הראשון של שנות ה-2000 הייתה היצרנית הסינית מהראשונות לשווק את מוצריה בישראל, ולא בהצלחה מרובה, מה שקיבע את התדמית הבעייתית והרתיעה בכלים סיניים בגלל איכות נמוכה. אלא שמאז עברו הרבה מים בנהר היאנג צה. כמו כל היצרניות הסיניות הגדולות גם זונג שן (Zongshen) עשתה קפיצה גדולה קדימה וכיום היא אחת מהיצרניות הגדולות בסין של כלים דו-גלגלי עם ייצור של למעלה ממיליון כלים בשנה.

כחלק מהמאמצים לשדרג את תדמיתה משווקת זונגשן קו דגמים של אופנועים וקטנועים מודרניים תחת תת המותג Cyclone – איתו היא מצפה, כמו יצרניות סיניות אחרות, לפרוץ ללא רגשי נחיתות ומשקעים מהעבר גם אל שווקי המערב.
בתערוכת האופנועים CIMA שנערכת בסין בימים אלו חשפה זונגשן אופנוע קונספט חדש שמהווה עבורה הצהרת כוונות בדרך למערב, ולא כמותג תקציב.

הקונספט הנקרא RA9 הוא אופנוע עירום שמעוצב על התפר שבין אופנוע נייקד לקרוזר ספורטיבי. מבט על האופנוע מגלה לא מעט אלמנטים עיצוביים שמזכירים את דוקאטי דיאבל – ממבנה מכיל הדלק המפוסל, שלדת מסבך הצינורות המשולים בחלק הקדמי, בולם חצי אופקי ועד לזרוע אחורית חד צידית. אל אלו מצטרפים אלמנטים מושקעים כמו יחידת תאורה קדמית עם מסיכה מינימליסטית, חרב תחתונה המשתלבת בכנף מינימליסטית או מפלט העובר מתחת ליחידת המושב הזעירה.

העיצוב של RA9 נראה מדליק, אך לא עתידני במיוחד, כשלמעט חישוק אחורי מאסיבי ומוגזם לא נראה שהאופנוע צריך לעבור שינוים גדולים כדי לעבור לייצור סדרתי. מה שמחזק את ההנחה הזו הוא הבחירה ביחידת הנעה שמקורה באפריליה – הגיוני למדי לאור העובדה שלזונגשן ישנו הסכם שיתוף פעולה עם פיאג'ו.

מנוע הוי טווין  ב-RA9 הוא בנפח 987 סמ"ק ומקורו בדגמי הדורסדורו והשיבר של אפריליה. לטענת זונגשן המנוע בתוצרתו הנוכחית מספק 112 כ"ס כאשר משקלו הרטוב של האופנוע הוא 215 ק"ג. כיוון שמדובר בדגם קונספט פרטים טכניים מלאים לא ממש רלוונטיים, אך כיוון שישנה כוונה להביא את RA9 לייצור כדגם העל של המותג סיקלון משחררת זונגשן פרטים על המכלולים ההיקפים של האופנוע שיצוייד במתלים בעלי אפשרות כוונון מלא, מערכת בלימה בעלת קאליפרים רדיאלים מתוצרת J Juan הספרדית ומערכת ABS מתוצרת בוש.

עכשיו נותר לראות מתי יגיע RA9 לייצור וכמה תחרותי יהיה מחירו, בהנחה שדוקאטי דיאבל 1260 בסיסי (שהוא גדול וחזק משמעותית) מתחיל במחיר של 21 אלף דולר ואפריליה שיבר 900 החולק מנוע דומה נמכר בכ-10 אלף דולר.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד