נתוני מכירות אופנועים בחצי השנה הראשונה של 2017 מעודדים. בששת החודשים הראשונים נמסרו כ-9,700 אופנועים וקטנועים, וזאת לעומת פחות מ-9,000 בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בגידול של כ-8%, אשר ממשיך פחות או יותר את אותו קצב גידול שמתקיים בשוק הדו גלגלי בישראל בשנתיים האחרונות.
אם יימשך קצב המסירות הזה גם בחצי השנה הקרובה עשויה שנת 2017 להסתיים עם מספר מסירות דומה לזה של שנת 2008, שהייתה שנת שיא במסירת דו גלגליים בישראל. ב-2008 נמסרו בארץ כ-19,000 אופנועים וקטנועים, אולם תמהיל המכירות היה שונה מאד, עם אחוז הרבה יותר גדול של קטנועים יחסית לאופנועים.
מסירות לפי יבואניות:
שתי היבואניות הגדולות בשוק מוסיפות לקחת את נתח הארי של המסירות בארץ: מטרו, יבואנית סאן יאנג, ימאהה וקוואסאקי, מסרה כ-8% יותר כלים מאשר במחצית הראשונה של 2016 ונתח השוק שלה עומד כעת על 47% מכלל המסירות של כלים דו גלגליים בישראל.
עופר אבניר, יבואנית קימקו, פיאג'ו וסוזוקי, מסרה כ-2.5% פחות כלים מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה עם 4,571 אופנועים וקטנועים ונתח שוק של כ-26%.
גידול משמעותי, ודאי באחוזים, נרשם אצל אצל חברת מאיר – יבואנית הונדה, ואצל אלבר מוטו – יבואנית הארלי דוידסון ודאלים. מאיר מסרה בשישה החודשים הראשונים 818 אופנועים וקטנועים מתוצרת הונדה, עלייה של כ-56% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וכך דילגה מעל לד.ל.ב מוטוספורט – יבואנית KTM.
אלבר מסרה 563 אופנועים וקטנועים ורשמה גידול של כ-30% ביחס לחציון הראשון של 2016, כשרוב הצמיחה נובעת ממכירות קטנועי דיאלים. זהו נתון חריג בהתחשב במגמות בשוק.
ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית KTM פיג'ו ו-T.G.B, רשמה גידול של כ-6% וחצתה את קו ה-600 כלים עם שלל מותגיה, אך איבדה כאמור להונדה את מיקומה בטבלת המכירות.
ה.מ מוטורס – יבואנית אם.וי אגוסטה ושרקו, הגדילה את מסירותיה באופן מרשים באחוזים אבל עדיין מדובר במספר כלים קטן מאד: 60 אופנועים השנה לעומת 46 כלים במחצית השנה שעברה.
לעומתן, ג'ט סטאר יבואנית קיוואי ובנלי, וליגל יבואנית דוקאטי ו-TM, מסרו כ-20% פחות, נתון שבולט במיוחד לנוכח הגידול במכירות בשוק כולו. גם במקרה זה ראוי לציין כי מדובר במספרים נמוכים אבסולוטית, עם ירידה מכ-95 כלים ל-75 כלים שמסרה ליגל בחצי השנה.
יש ללחוץ על כפתור העריכה כדי לשנות את הטקסט הזה. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי צש בליא, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק.
יבואנית | מסירות 2016 | מסירות 2017 | שינוי באחוזים |
מטרו | 4233 | 4571 | +8% |
עופר אבניר | 2602 | 2536 | -2.5% |
דלב | 573 | 607 | +6% |
מאיר | 523 | 818 | +56.4% |
אלבר | 437 | 563 | +29% |
דלק | 173 | 163 | +5.8% |
ליגל | 95 | 76 | -20% |
ג'ט סטאר | 95 | 75 | +21% |
ה.מ מוטורס | 46 | 60 | +30% |
סאן יאנג וקימקו בראש, ימאהה מזנקת
יצרניות הקטנועים הטאיוואניות סאן יאנג וקימקו מוסיפות להוביל את המכירות בשוק אבל סופגות ירידות חדות. מכירותיה של סאן יאנג – 1,875 קטנועים בחציון, נחתכו בכ-16% ביחס לתקופה המקבילה. מסירותיה של קימקו ירדו בכ-9% והיא סוגרת חצי שנה ראשונה עם 1,605 כלים.
ימאהה, לעומתן, מזנקת ב-42% ביחס לשנה שעברה לאחר שמסרה 1,523 כלים, אבל רוב הגידול שלה מגיע מאופנועים. טימקס, קטנוע שמחיר המחירון שלו מתחיל ב-83,000 ש"ח ועובר גם את ה-91,000 ש"ח, עלה על כבישי ישראל במעל ל-406 עותקים. להיטי המכירות האחרים של יאמהה הם אופנועים כמו MT07 ו-MT09. הונדה גם כן עם גידול מרשים של 56% וגם מתייצבת בראש טבלת מכירות האופנועים על CB500X.
קוואסאקי רשמה זינוק של 44% במסירות עם 574 אופנועים, וסוזוקי רשמה גידול דומה, של 40%, ומסרה 328 כלים. אצל KTM נרשמה עליה מתונה יותר, של 6.5 אחוזים, עם 524 אופנועים.
ירידה במכירות של חברות כמו סאן יאנג וקימקו, שמוכרות רק קטנועים, לעומת עלייה של מותגים כמו הונדה, ימאהה וסוזוקי, ובוודאי קוואסאקי ו-KTM שמציעות אופנועים בלבד, מצביעה בברור על התחזקות המכירות של אופנועים על חשבון קטנועים.
יצרנית | מסירות 2016 | מסירות 2017 | שינוי באחוזים |
סאן יאנג | 2240 | 1875 | -16.3% |
קימקו | 1769 | 1605 | -9.3% |
ימאהה | 1072 | 1523 | +42% |
הונדה | 523 | 818 | +56.4% |
קוואסאקי | 396 | 574 | +45% |
KTM | 492 | 524 | +6.5% |
דיאלים | 341 | 479 | +40% |
פיאג'ו | 438 | 458 | +4.5% |
סוזוקי | 234 | 328 | +40% |
הכלים הנמכרים ביותר בחצי השנה הראשונה של 2017:
- קימקו מובי: 769
- סאן יאנג ג'וי רייד 125: 425
- ימאהה טימקס: 406
- קימקו דאון טאון: 361
- סאן יאנג ג'וי רייד 200: 281
- CB500X הונדה: 129
- טרייסטר 700 ימאהה : 112
- MT09 ימאהה: 92
- MT07 ימאהה ו-SV650 סוזוקי: 77
- DR650 סוזוקי: 60