אנרג׳יקה נותנת הצצה להליך הייצור המחשמל שלה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברת אופנועי הספורט האיטלקית פתחה את חדרי הפיתוח שלה בפני המצלמות, ומאפשרת להתלוות יד ביד להליך ייצור בית המנוע לדגם האגו האקזוטי

אנרג׳יקה אגו, אופנוע הספורט החשמלי של אנרג׳יקה האיטלקית, הוא אופנוע סקסי ויוצא דופן. החברה שהוקמה בשנת 2013 ניסתה מהקמתה להוכיח שכלים חשמליים לא חייבים להיות משעממים, והיא הייתה הראשונה בעולם לשווק אופנוע ספורט חשמלי חוקי לכבישים הציבוריים.

כעת, לפני שהדגם המשופר של הכלי יתחיל לשמש את סדרת ה-MotoE שתיערך במקביל לאליפות המוטו GP, החברה חושפת חלקת מהליך הייצור שלו. בסרטון ובהודעה ששחררה היא מפרטת לגבי תהליך הפיתוח והייצור של בית המנוע לכלי החשמלי שלה.

לפי החברה, עם ההחלטה לבנות אופנוע ספורט חשמלי עלו מספר דרישות לבית המנוע. הראשונה שבהן הייתה לייצר בית מנוע קל, שכן סוללות מוסיפות משקל רב לאופנועים. השנייה הייתה יכולת עמידות גבוהה; והשלישית שימוש בחומרים בעלי יכולת שרידות בתנאי רכיבה מהירה.

עם סיום המחקר – ובשל העובדה שהחברה האם של אנרג׳יקה CRP נחשבת לאחת המובילות בעולם בהדפסות תלת-ממד – החברה הדפיסה אב-טיפוס של בית המנוע. ״היכולת להדפיס את החלקים הייתה מאוד חשובה״, סיפרו בחברה. ״כך יכולנו להבין האם ניתן להרכיב ולפרק את החלק באופן יעיל. היינו חייבים לשים את עצמנו במקום של אלו שיטפלו בכלים – מהמוסכים, דרך הסוכנויות ועד לרוכבים עצמם״.

החלק הבא בפיתוח היה מציאת החומר הנכון להכנת בית המנוע. בחברה הגדירו מראש כי חומר זה צריך להיות בעל ביצועיים גבוהים, משקל נמוך ועמידות בפני טמפרטורות קיצוניות. לאחר מחקר, בחברה החליטו ללכת על תרכובות האלומיניום 6092 ו-7075. ״היו מאוד קשה לעמוד בדרישות העמידות״, סיפרו בחברה. ״אך מהרגע שפיצחנו את זה – הצלחנו להעמיד אב-טיפוס לכביש״.

בהמשך, לאחר סיום האב-טיפוס, בחברה החליטו לבנות את בתי המנוע בשיטה היציקה המסורתית במקום הדפסה תלת-ממדית. למרות כל החידושים המהפכנים בתחום האופנועים החשמליים ובכלל, כשמדובר במכלולים ההיקפיים של האופנוע הסתמכו בחברה על מכוללים מן המדף של היצרניות המובילות בעולם בתחומן, כמו מרזוקי, בוש וברמבו.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד