תפנית בעלילה: דוקאטי לא תימכר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מועצת המנהלים של פולקסווגן צפויה למנוע את מכירת דוקאטי לנוכח מצבה הכלכלי הטוב של הקבוצה והרווחים של יצרנית האופנועים האיטלקיה

"כל מי שיודע לקרוא דוחות מבין שאין שום סיבה למכור את דוקאטי". כך הגיב אמש דובר איגוד עובדי קבוצת פולקסווגן לאחר שנודע שהמועצה המפקחת של פולקסווגן מתכוונת, בסבירות רבה מאד, לעצור את התוכניות למכירת דוקאטי.

הנהלת אאודי, אשר שולטת בדוקאטי באמצעות חטיבת למבורגיני שממונה עליה, מינתה לפני מספר שבועות את חברת הייעוץ הפיננסי Evercore כדי שתשיג עבורה את העסקה הטובה ביותר למכירת יצרנית אופנועי הפרימיום האיטלקיה, וזאת כחלק מתוכנית ההתייעלות שכפתה עליה מועצת המנהלים של קבוצת פולקסווגן בעקבות נזקי פרשת 'דיזלגייט'.

התוכניות התקדמו במהירות ולחברת Evercore הוגשו מספר הצעות רציניות של יצרניות אופנועים ושל חברות השקעות, ולקראת "סיבוב שני" של התמחרות הגיע השווי המשוער של עסקת מכירת דוקאטי עד ל-1.7 מיליארד דולר.

אלא שאאודי לא יכולה למכור נכסים אסטרטגיים מבלי לקבל את אישור המועצה המפקחת שמורכבת מנציגי הבעלים ונציגי איגודי העובדים של החברה, שהיא בעלת הבית של אאודי, ושם מתענגים כעת על רווחים גבוהים במיוחד של הקבוצה.

החלטת המועצה המפקחת, שאותה צפינו כאן, לא התקבלה עדיין באופן רשמי אבל מעידה בסבירות רבה גם על הלך הרוחות שהוציא לפועל מלכתחילה את התוכנית המקורית למכירת דוקאטי, ונבע כנראה משיקולי אגו ולא מצורך כלכלי.

ככל הידוע, לא רק איגודי העובדים מתנגדים לרעיון אלא גם נציגי המדינה הפדרלית סכסוניה תחתית, שמחזיקה בחלק מן הבעלות בחברה, וגם נציגי משפחות פורשה ופייש, שמחזיקות בכ-52% ממניות ההצבעה בחברה.

לנוכח ההתנגדות הגורפת הזאת עולה השאלה "של מי היה הרעיון הזה מלכתחילה?", ואת התשובה המשוערת הבאנו כאן עם תחילת התגלגלות הפרשה, כאשר הערכנו שמדובר בפוליטיקה פנימית שנועדה למחוק את מורשת הרכישות והמיזוגים שהכתיב בשעתו היו"ר והמנכ"ל של קבוצת פולקסווגן, פרדיננד פייש.

Ducati_World_Première_2017

נחמד לדעת כמה אתה שווה

נכון להיום, לנוכח ההתפתחות האחרונה בעלילה, סיפור דוקאטי מזכיר קצת את מי שמפרסמים את האופנוע שלהם למכירה רק כדי לדעת כמה הוא שווה או כמה יוכלו לקבל תמורתו.

חברת Evercore עשתה את עבודתה כראוי והביאה לשולחן לפחות חמישה מתעניינים רציניים ובהם קבוצת בג'אג' ההודית, חברת האחזקות של משפחת בנטון האיטלקית, וככל הנראה גם יצרניות האופנועים וכלי השטח 'פולריס' ו'בומברדיה'.

רעיון המכירה לכשעצמו לא היה מופרך מיסודו, היות שמאז התפוצצות פרשת 'דיזלגייט', בספטמבר 2015, וביתר שאת לאחר הצגת התוכנית האסטרטגית החדשה של קבוצת פולקסווגן, ביוני 2016, הקבוצה מתאמצת להתייעל, ובין השאר גם למכור נכסים שיזרימו מזומנים לקופתה.

פולקסוואגן נמצאת בעיצומה של תוכנית להשקעה מאסיבית בטכנולוגיית הנעה חשמלית ופיתוח של כלי רכב חשמליים, וזאת דורשת עשרות מיליארדי דולרים, אבל מנהיגי איגודי העובדים של החברה, כשהם מעודדים מן התוצאות העסקיות המרשימות של הקבוצה למחצית 2017, מתנגדים כאמור למכירה של דוקאטי (וגם של יצרנית תיבות הילוכים ושל חטיבת פיתוח דיזל בתוך חברת מאן, ששתיהן בבעלות הקבוצה) כל עוד שאין לכך צורך כלכלי מיידי.

"נציגי העובדים במועצת המנהלים של פולקסוואגן לא יאשרו את המכירה של דוקאטי", אמר בסוף השבוע דובר מטעם איגוד העובדים במילים ברורות ביותר, "כל מי שיכול לקרוא את התוצאות החצי שנתיות של פולקסווגן צריך לדעת: אנחנו לא צריכים כסף, והחברות הבנות שלנו לא תלויות ב"ציידי מציאות"".

ואכן, הרווח התפעולי של פולקסווגן במחצית הראשונה של 2017 זינק ב -19% ל-8.9 מיליארד אירו, במידה ניכרת בעקבות קיצוצים בעלויות, פיטורי עובדים ושיפורים במחקר והפיתוח של המותג פולקסווגן.

"מועצת המנהלים אפילו לא ביקשה מהמועצה המפקחת של פולקסוואגן, שבה נדרש אישור של עסקאות כאלה, לאשר את המכירות האלה", הוסיף דובר איגוד העובדים, "לכן אנו מייעצים לכל הגורמים שלכאורה מעורבים: תחסכו לעצמכם את הזמן והמאמץ בבחינת הספרים (של דוקאטי ושתי החברות הנוספות) כי מכירה לא תתבצע".

סוכנות הידיעות 'רוויטרס' מדווחת שלא זכתה לתגובותיהם של נציגי פולקסווגן, משפחות פורשה ופייש או של ממשלת סכסוניה תחתית, וכן שמנהלי פולקסווגן נמצאים כעת בחופשה השנתית שלהם ולכן לא התקבלה תגובתם. 'רוייטרס' מדווחת עוד על-פי מקורותיה שבאאודי כן מתכוונים להציג את ספרי דוקאטי בפני מי שצפויים לעלות לסיבוב השני בהתמחרות על החברה, אם כי לא בטוח שיש בכך טעם.

תגובה אחת

  1. עומר

    ברכות על האתר המרשים. בהצלחה!

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד