תערוכת קלן: ק.ט.מ סופר דיוק 1290 GT

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ק.ט.מ מציגה את גרסת ה-GT העדכנית לסופר דיוק 1290 R. בתפריט: עיצוב עדכנית, עוד אבזור ועוד אלקטרוניקה

בדיוק לפני שנה הציגה ק.ט.מ את הסופר דיוק 1290 R כדגם הבכיר, החזק והקיצוני ביותר במשפחת אופנועי הכביש הערומים של היצרן האוסטרי.  ה-R, המכונה על ידי ק.ט.מ The Beast, התגלה מהר מאד כאופנוע אידאלי עבור חולגנים, אבל חולגנים לא רוכבים כל היום על גלגל אחד ויש כאלו הזקוקים לקצת יותר שימושיות מהאופנוע שלהם. בדיוק עבורם חשפה ק.ט.מ בקלן את גרסת ה-GT החדשה לסופר דיוק, שהיא למעשה מתיחת פנים מקיפה לגרסת ה-GT הקודמת של הסופר דיוק 1290 שטרם זכתה לעדכון מאז 2016.

עיקר השינויים מבחינה עיצובים נעשו בחזית האופנוע, אם יחידת תאורה חדשה בעלת חתימת LED ועיצוב חדש לחיפויי הצד של האופנוע. כדי לאפשר יכולות תיוריות גרסת ה-GT קיבלה משקף קדמי גבוה חדש הניתן לכוונון המאפשר לאמץ תנוחת רכיבה זקופה יותר במהירויות גבוהות. הוספת המשקף אפשרה גם להגביה את מסך ה-"6.5 הצבעוני המשמש כלוח מחוונים, כדי לשפר את זווית הצפיה בנתונים גם ברכיבה תחת שמש מלאה, בפרט כאשר ניתן לשלב מערכת ניווט תקנית המוצגת על המסך.

שינויים נוספים מהבחינה הפרקטית בהשוואה לגרסת ה-R הם הוספת מנשאים שימושיים משני צדדי מיכל הדלק, המורכב זכה לרגליות משופרות גם לידית אחיזה צנועה על זנבו של האופנוע וכמתבקש נוספו מנשאי צד עם שתי מזוודות קשיחות מקוריות המותאמות לעיצוב האופנוע. אבזור גרסת ה-GT  כולל מעתה גם שקע USB לטעינה, ידיות מחוממות כסטנדרט ובקרת שיוט שנוספה לחבילת האלקטרוניקה המרשימה בלאו הכי של הסופר דיוק 1290.

מבחינה מכאנית זהה גרסת ה-GT לגרסת ה-R, אך הותאמה למנוע הוי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק מפת הצתה מעט שונה שהורידה את ההספק מ-177 ל-175 כ"ס (נתון המומנט נותר ללא שינוי על 14.3 קג"מ) ואמורה לספק לדברי ק.ט.מ אספקת כוח ותגובת מנוע מעט יותר חלקה ובשרנית בסל"ד נמוך.
המתלים באופנוע הם בעלי כיול נשלט אלקטרונית, כשאל שלושת מצבי הפעולה הרגילים (רגיל, ספורט ומסלול) נוספה אפשרות של מצב "עמוס" המשנה את עומס הקפיץ כדי להתמודד עם משקל נוסף של מורכב וציוד.

מחברת ד.ל.ב מוטוסופורט נמסר כי ק.ט.מ סופר דיוק 1290 GT אור להגיע ארצה במהלך שנת 2019, אך לא ברור מועד הגעתו המדויק.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד