שנות ה-80' הולידו לא מעט אייקונים מוטורים בעולם האופנועים, ואחד האייקונים הגדלים שבהם הוא סוזוקי קטאנה (חרב סמוראים). הקטאנה נולד בסוף שנות ה-70' כדגם קונפסט, של עיצובו היה אחראי האנס מות', שהגיע לסוזוקי לאחר שהיה ראש מחלקת העיצוב של ב.מ.וו. מות' יצר אופנוע שהימם את העולם בנוכחותו בזכות קווים אווירודינמיים שהשתלבו ממסכת החזית דרך מיכל הדלק ועד לזנב.
הקטאנה היה שונה מכל אופנוע יפני שנראה עד אז, ותגובות הקהל הנלהבות שכנעו את סוזוקי להביאו לייצור סדרתי בשינויים קלים בלבד. בתחילה הוצג הקטאנה בתערוכת קלן בשנת 1980 בגרסת 1000 סמ"ק עם מנוע שנלקח מה-GS1000, שעם 105 כ"ס סיפק גם ביצועים ראויים ככיסוי לעיצוב המשכנע. ההצלחה המסחרית הייתה מידית וסוזוקי שיכפלו את העיצוב המוצלח של הקטאנה גם לגרסאות נפח נוספות, מה שהפך את הסדרה לאחד מהדגמים המזוהים ביותר עם סוזוקי בשנות ה-80', למעט אולי ה-GSXR750.
38 שנה בדיוק לאחר שהוצג לראשונה, ולאחר הקונספט שהוצג בשנה שעברה במילאנו, חושפת סוזוקי גם כן בקלן אופנוע חדש הנושא את השם קטאנה, כשהוא כל כולו הומאז' לדגם המקורי. אי אפשר לטעות בעיצוב, שהוא פרשנות מודרנית לקווים הקלאסיים משנות ה-80', בראש ובראשונה עם המסכה הקדמית עם הפנס הרבוע והמשקף המינימליסטי מחברת בקוויה אל מיכל דלק, שניהם צבועים בכסוף המנוגד לצבע השחור של הזנב ויתר מכלולי האופנוע.
עם זאת הקטאנה החדש נראה הרבה יותר שרירי ודחוס בהשוואה למקור, והמנוע מוסתר בין השלדה וחיפויי הצד, בעוד שהמקור הציג את הבלוק מקורר האוויר בעל גלי הזיזים העליונים לראווה. השוני בעיצוב מבשר גם על השוני בתפיסה. הקטאנה המקורי היה אופנוע ספורט טורינג, ואילו עם הקטאנה החדש פוזלת סוזוקי אל עבר נישת אופנועי העירום השריריים.
המנוע של הקטאנה החדש הוא למעשה מנוע ה-GSX-R1000R K5 המתאפיין במהלך בוכנה ארוך יחסית (59 מ"מ) וכיול המותאם להעניק יותר מומנט בסל"ד נמוך ובינוני. ההספק המרבי עומד על 150 כ"ס המתקבלים ב-10,000 סל"ד כשהמומנט המרבי הוא כ-11 קג"מ בריאים ב-9,500 סל"ד.
המנוע שוכן בשלדת קורה כפולה אלומיניום ספורטיבית למהדרין, כשגם יתר המכלולים נוטים לכיוון עם מזלג קדמי הפוך ובולם אחורי מתוצרת קאייבה בעלי כיוונון מלא ומערכת בלימה מתוצרת ברמבו שהגיע היישר מהג'יקסר 1000, כשלקינוח לקטאנה בקרת משיכה בעלת שלושה מצבי פעולה.
סוזוקי קטאנה יגיע לאולמות התצוגה באירופה באביב הקרוב, אז יצטרך להתמודד עם שוק רווי באופנועי סטריטפייטר ספורטיביים, מהימאהה MT10 ועד הטריומף ספיד טריפל החדש. העיצוב הרטרו מודרני המדליק מעורר נוסטלגיה, אבל בסוזוקי בונים על כך שהוא יהיה רק תוספת לאופנוע שעומד בפני עצמו בנישה הצפופה. אם הוא יצליח, יתכן מאד וסוזוקי תהפוך את הקטאנה למשפחת דגמים בדיוק כמו שהיה בשנות ה-80'.