תערוכת מילאנו 2020: ק.ט.מ דיוק 890 R

ק.ט.מ הפכה את דיוק 790 לדיוק 890 ומציגה אותו במילאנו בגרסת R קרבית ועצבנית

בתערוכת מילאנו 2017 הציגה ק.ט.מ את דיוק 790, הדגם הראשון בסדרת דגמי הביניים של החברה שעשה שימוש במנוע ה-LC8C החדש בתצורת טווין מקבילי. חלפו בדיוק שנתיים וק.ט.מ מביאה למילאנו את גרסת ה-R הקרבית לדיוק 790, שכדרכן של גרסאות ה-R של החברה אמור להציע מפרט משודרג, רמת ביצועים גבוהה ואופי קיצוני. אלא שעם חשיפתו של הR החדש מסתבר ששמו הוא בכלל דיוק 890 R – ולא מדובר כאן בסתם הגדלת נפח עבור הגרסה הספורטיבית.



תקן יורו 5 שייכנס לתוקף בחודש ינואר הקרוב מאלצות את יצרניות האופנועים לחשב מסלול מחדש ולבצע שדרוגים משמעותיים במנועיהן, זאת כדי להתמודד עם רמות פליטות המזהמים הנמוכות הנדרשות מהן. כיוון שהפחתת מזהמים גורמת לפגיעה בהספק המנוע, הפתרון הקל והזמין כדי לשמור על רמת ביצועים דומה היא הגדלת נפח. כך שדיוק 890 R החדש מופיע כגרסה הקיצונית של דיוק 890 שאמור להיחשף בחודשים הקרובים.

הגדלת נפח המנוע מ-799 ל-890 סמ"ק התקבלה על ידי הגדלת קדח הבוכנה מ-88 ל-90.7 מ"מ, כשמהלך הבוכנה צמח מ-65.7 ל-68.8 מ"מ, מה שאומר שהמידות הבוכנה הרבועות יותר מכוונות לשיפור המומנט. יחס הדחיסה עלה ל-13.5:1 וניהול מנוע משופר הביאו לתוספת של 16 כ"ס ולהספק מרבי של 121 כ"ס המתקבלים ב-9,250 סל"ד. נתון המומנט צמח ב-1.2 קג"מ ל-10.1 קג"מ בסך הכל, המגיעים 250 סל"ד מוקדם יותר ב-7,750 סל"ד. מן הסתם בגרסה הסטנדרטית של דיוק 890 אופי המנוע יהיה מעט מתון יותר כדי לבדלו מגרסת ה-R, אך עדין צפוי שיפור בתפוקה לעומת דיוק 790.



השלדה של דיוק 890 R חוזקה וקיבלה שינויי גאומטריה קלים הבאים לידי ביטוי בזווית ראש היגוי מעט חדה יותר ובסיס גלגלים שצמח בכס"מ. בנוסף הותקנה תת שלדה אחורית חדשה מאלומיניום ומשולשים מאלומיניום, כשיחד עם מערכת הפליטה קומפקטית עם דוד קטן יותר דיוק 890 R השיל 3 ק"מ ביחס לדיוק 790. את מכלולי השלדה משלימים מזלג ובולם אחורי של WP מסדרת APEC, שניהם עם כיוונון מלא שלא קיים בדיוק 790. מערכת הבלימה שודרגה אף היא, ומציעה דיסקים מוגדלים בקוטר 320 מ"מ, קאליפרים קדמיים ביציקה אחת עם 4 בוכנות ומשאבת בלם ראשית מתוצרת ברמבו. 

ק.ט.מ דיוק 790 במבחן דרכים

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד