תערוכת מילאנו עושה קאמבק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תערוכת האופנועים הגדולה באירופה חוזרת אחרי הפסקה של שנה בעקבות הקורונה, כשמארגני התערוכת חושפים לוגו חדש וססמה חדשה המבשרת על עתיד התעשיה

בעידן האינטרנט שמציף אותנו במידע זמין, מעמדן של תערוכות הרכב הולך ומתערער  כשבשנים האחרונות הן נאבקות על הצדקן וקיומן. אם זה לא מספיק, הגיע אלינו משבר הקורנה שבעקבותיו בוטלו בשנה שעברה כמעט כל תערוכות הרכב והאופנועים הנחשבות בעולם, ואנחנו כמו מיליונים בעולם הסתפקנו בצפייה בזום במסיבות העיתונאים ובחשיפות של הדגמים החדשים.

תערוכת EICMA (Esposizione Internazionale Ciclo Motociclo e Accessori) המוכרת לנו גם כ"תערוכת מילאנו", שהיא תערוכת האופנועים הגדולה והחשובה באירופה ואחת הגדולות בעולם, בוטלה גם היא בשנה שעברה בעקבות הקורונה שהכתה בעיר בגלים קשים וקטלניים.

למרבה השמחה, השנה צפויה תערוכת מילאנו ה-78 במספר להתקיים כמתוכנן ולהיפתח ב-23 בנובמבר, כאשר יומיים אחר כך גם הקהל הרחב של חובבי האופנועים יוכל לבקר בה. מארגני התערוכה מנצלים את הקאמבק ואת הזרקורים המופנים אליה כדי לבצע מתיחת פנים תדמיתית, כשהם חושפים לוגו וסיסמה חדשה לתערוכה.

הלוגו הפשוט המורכב מעיגול ושני קווים מקבילים הצמודים לו באלכסון בא לדמות גלגל ומזלג קדמי של אופנוע, אבל הוא לא העיקר כאן. מה שמעניין הוא הסיסמה החדשה המלווה אותו: 'Esposizione Internazionale Delle Duo Ruote’. בתרגום חופשי הפירוש הוא "תערוכת הדו-גלגלי העולמית", זאת במקום הסיסמה הקודמת שהגדירה את EICMA כ"תערוכת האופנועים העולמית".

מה פשר השינוי הסמנטי בהחלה בין המילה "אופנועים" למילה "דו-גלגלי"? מן הסתם מארגני התערוכה ערים לשינויים ולמשבר בעולם הרכב הדו-גלגלי. מידי שנה פחות ופחות רוכבים צעירים עולים לראשונה על אופנועים ומעדיפים, במיוחד אלו המתגוררים בערים הצפופות, פתרונות מוטוריים דו-גלגליים אחרים, קרי אופניים או קורקינטים למינהם המוצעים במסגרת של תחבורה שיתופית.

מן הסתם סביר להניח שתערוכת מילאנו לא תהפוך להיות תערוכת קורקינטים, ועדין מיטב יצרניות האופנועים צפויות להביא לשם את תוצרתם העדכנית ביותר ודגמי 2022 החדשים. אבל בעולם הצועד יותר ויותר לכיוון שבו כלים דו-גלגליים מהווים פתרון תעבורתי עירוני, לא נתפלא אם יותר ויותר וריאנטים ומוטציות דו-גלגליות קלות לניוד בטווח קצר יזכו לבמה מרכזית יותר מבעבר.

לכך צריך לצרף את העובדה שאנו צפויים לקבל בשנים הקרובות יותר ויותר קטנועים חשמלים קלים וזולים במיוחד (כמו למשל צמד הדגמים שהונדה חשפה לאחרונה) המותאמים לתקינת L1 האירופאית, כחלק מהמגמה של יצרניות הדו"ג לנגוס נתח במכירות הגואות של אופניים וקורקינטים חשמליים, כמו גם החזון שבמהלך העשור הקרוב ניפרד מקטנועים קטני נפח במרכז הערים הגדולות לטובת כלים מונעי חשמל.

בכל מקרה, תערוכת מילאנו השנה צפויה להיות גדושה ומעניינת במיוחד, לא רק בגלל ההפסקה שנכפתה, אלא גם בגלל המעבר המלא לתקינת יורו 5 שמביא איתו עדכון גורף למגוון גדול של דגמים, והזדמנות עבור היצרניות להציג דור של דגמים חדשים לגמרי. יהיה שווה לחכות לסוף נובמבר.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד