תערוכת מילאנו: סוזוקי מציגה שני דגמים חדשים עם מנוע טווין מקבילי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סוזוקי צועדת עם הזרם ומציגה מנוע טווין מקבילי משלה שמופיע בשני דגמים חדשים שנחשפים במילאנו: וי סטרום 800 ונייקד ספורטיבי חדש במשפחת ה-GSX-S

בשנים האחרונות השתלטה תצורת הטווין המקבילי על קטגוריית הנפח הבינונית. ימאהה, ב.מ.וו, ק.ט.מ, טריומף, אפריליה ואפילו הונדה מציעות שלל דגמים על בסיס מנועים בתצורה זו בנפחים שבין 600 ל-900 סמ"ק. גם סוזוקי, שבשנים האחרונות די נעדרה מקטגוריית הביניים, הולכת עם הזרם ומציגה מנוע טווין מקבילי משלה ומתקינה אותו בשני דגמים חדשים לחלוטין אותם היא חושפת לקראת תערוכת מילאנו. הראשון הוא אדוונצ'ר חדש במשפחת הוי-סטרום והשני דגם עירום שרירי במשפחת ה-GSX-S.

לפני שנגיע לאופנועים נדבר קצת על המנוע שנפחו המדויק עומד על 776 סמ"ק. סוזוקי (בדומה לימאהה) בחרה להעניק לו גל ארוכבה וסדר הצתה של 270 מעלות, מה שמדמה למעשה אופי פעולה של מנוע וי-טווין. יחד עם זאת כדי לאפשר פעולה חלקה יותר למנוע ישנם שני גלי איזון המותקנים בזווית של 90 מעלות ביחס לגל הארכובה. מהלך הבוכנה קצר יחסית ועומד על 70 מ"מ לעומת קדח של 84 מ"מ, מה שמעיד על אופי ספורטיבי יותר.
הספק המנוע עומד על 84 כ"ס המתקבלים ב-8,500 סל"ד ומומנט מרבי של 7.9 קג"מ הזמינים ב-6,800 סל"ד. מערכת ניהול המנוע מציעה שלושה מצבים לבחירת הרוכב המשנים את אפי תגובת המצערת ואספקת הכוח.

וי סטרום 800DE
למרבה האירוני לוי-סטרום החדש אין מנוע וי טווין כמו כמתבקש משמו ובדומה לאחיו בנפחי 650 וה-1050 סמ"ק, אבל זה לא אמור להפריע לו שכן הוא נכנס לאחת הקטגוריות החמות ביותר בעולם האופנועים כיום. העיצוב עם ה"מקור" הרבוע מלפנים וסידור הפנסים האנכי מזכיר את מראה הרטרו של ה-1050 וזה עוזר לבדל את וי סטרום 800 בקטגוריה הצפופה.

לפחות בשלב ראשוני, סוזוקי החליטו להעניק לוי-סטרום 800 אופי שנוטה יותר לכיוון השטח, אבל לא הלכו עד הסוף כפי שמעידה הבחירה הלא שגרתית בחישוק קדמי בקוטר 21 אינטש אך חישוק אחורי בקוטר כביש של 17 אינטש בלבד. עם זאת החישוקים עם בעלי חישוקים המתבקש למי שמעוניין לרדת מהכביש הסלול ומרווח הגחון עומד על 22 ס"מ.

השלדה משלבת בין מסגרת צינורות מתכת וזרוע אחורית מאלומיניום כאשר המתלים מתוצרת Showa הם בעלי מהלך נדיב יחסית של 220 מ"מ ומאפשרים כיוון של עומס קפיץ כאשר למזלג הקדמי ישנה גם אפשרות לכיווני שיכוך הכיווץ וההחזרה. סביר להניח שגרסה בעלת מתלים משודרגים בעלי כוונונים מלאים תצטרף בעתיד. מצמד מחליק וקוויקשיפטר הם ציוד תקני ואליהם מצטרפת חבילת אלקטרוניקה הכוללת מערכת בקרת משיכה הכוללת גם מצב לרכיבה בשטח ושני מצבי פעולה של מערכת ה-ABS עם אפשרות ניתוק לגלגל האחורי עבור רכיבת שטח. למיכל הדלק נפח שימושי של 20 ליטר ובהתאם ליעוד תציע סוזוקי מגוון תוספות וזיווד לטובת המטיילים.

GSX S8
אחרי שהופסק ייצורו של ה-GSX-S750 נותרה סוזוקי ללא נציג בקטגוריית הביניים של אופנועי העירום הספורטיביים, כשאת החלל הזה ניסה למלא באופן מסוים ה-GSX-S950 הארבע צילינדרי. S8 אמור להיות מתון יותר וגם עממי יותר במחירו, כאשר על הכוונת נמצא ימאהה MT07 הפופולארי.
עיצוב החזית ממשיך את הקו של דגמי ה-GSX-S עם סידור אנכי של צמד יחידות תאורה.

השלדה בחלקה הקדמי דומה לזו של הוי-סטרום 800, אך שלדת הזנב והזרוע האחורית (גם היא מאלומיניום) שונות ומספקות גאומטריה המתאימה לרכיבת כביש כאשר בסיס הגלגלים קצר ב-10 ס"מ (1,465 מ"מ) וזווית ההיגוי חדה יותר (25 לעומת 28 מעלות). מערכת המתלים היא מתוצרת קאייבה

גם S8 מגיע עם מצמד מחליק וקוויק שיפטר כאשר חבילת האלקטרוניקה כוללת שלושה מצבי רכיבה ובקרת משיכה, אך ללא אפשרות בחירה למצבי פעולת ה-ABS

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד