תערוכת מילאנו: הנבחרת הירוקה של קאוואסאקי בדרך לייצור סדרתי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קאוואסאקי מנצלת את תערוכת מילאנו כדי להציג את אבות הטיפוס לאופנועים החשמליים וההיברידיים שלה שיגיעו לייצור בשנתיים הקרובות, וגם להציג קונספט מונע מימן על בסיס ה-H2

בקאוואסאקי לקחו ברצינות את המעבר לעידן ההנעה הירוקה בעולם הדו-גלגלי ועוד בטרם תיכנס תקינת יורו 6 לתוקף החלו בחברה לעבוד על דור חדש של אופנועים חשמליים והיברידיים. במסיבת העיתונאים שערכה החברה בפתיחת תערוכת מילאנו חשפה קאוואסאקי רשמית נבחרת שלא אופנועים ירוקים, תרתי משמע, שכוללת דגמים חשמליים, היברידיים וגם דגם מונע מימן כחלק מתכנית החומש של החברה שכוללת גם הצגת סמל חדש שנחשף במסיבת העיתונאים לצד הצהרה על הצגת 30 דגמים חדשים בעלי מנועי בעירה פנימית במהלך השנתיים הקרובות.

שני הדגמים החשמליים אותם הציגה קאוואסאקי הם Z EV הקטן שהוא למעשה גרסה חשמלית ל-Z125 ו"נינג'ה EV" שהוא גרסה חשמלית לנינג'ה 400 המוכר. שני הכלים הם אבות טיפוס לפני יצור והם מיועדים להגיע לאולמות התצוגה האירופה כבר במהלך 2023. בקאוואסאקי לא נידבו פרטים טכניים על שני האופנועים למעט העובדה שה-Z אמור להתאים לקטגוריית רישוי A2 (כלומר הספק מרבי של 14.7 כ"ס) ויצויד בסוללה בעלת קיבולת של 3 קילוואט/שעה הניתנת להחלפה. הנינג'ה EV יהיה תואם בהספקו למקובל בקטגוריית רישוי A1 (עד 47 כ"ס). לשני הכלים יחידת הנעה קומפקטית הממוקמת במרכז האופנוע בסמוך לציר הזרוע האחורית כאשר העברת הכוח לגלגל נעשית כמקובל על ידי שרשרת.

הדגם ההיברידי המכונה נינג'ה HEV מבוסס על הנינג'ה 650 ומציע שילוב בין מנוע קונבנציונלי מונע בנזין ומנוע חשמלי, אך גם במקרה זה לא חשפו בקאוואסאקי פרטים על יחידת ההנעה הספציפית, נתוני תפוקה וקיבולת הסוללה. כן ניתן לספר שלאופנוע תהיה מערכת בלימה רגרנטיבית שתטען את הסוללה במהלך בלימה ולרוכב תהיה אפשרות בחירה בין רכיבה במצב היברידי לבין מצב חשמלי מלא שיהיה מוגבל לקילומטרים ספורים בלבד. בנוסף ישנו מתג E Boost על הכידון שיאפשר להיעזר בתפוקת המנוע החשמלי כדי לתגבר את מנוע הבנזין בעת הצורך. הדגם ההיברידי הראשון של קאוואסאקי אמור להגיע לשוק בשנת 2024 ויחידת ההנעה הזו תסלול את הדרך לשלל דגמים היברידים שאמורים להופיע עד סוף העשור בהתאם לנדרש מתקינת יורו 6 שתחייב סיוע חשמלי כדי להפחית את צריכת הדלק ופליטת המזהמים.

לצד הדגמים החשמליים וההבירידיים הציגה קאוואסאקי גם קונספט מונע מימן לאופנוע ספורט תיור גדול על בסיס ה-H2 המוכר שמתאפיין בעיצוב אווירודינמי במיוחד, שכולל יחידת אינטגרלית של מזוודות צד בזנב כדי להפחית את התנגדות האוויר. לאופנוע מנוע בעל הזרקה ישירה של מימן וסיוע של מגדש על. במקרה הזה אין צפי אם ומתי יגיע האופנוע לייצור וכרגע הוא בעיקר תצוגת תכלית טכנולוגית.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד