רנדי ממולה חזר למסלול עם אינדיאן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
לכבוד חגיגות 100 שנה לאינדיאן סקאוט, רוכב ה-MotoGP לשעבר רנדי ממולה חזר למסלול המרוצים כדי להתחרות בגרסה משופרת של האופנוע באליפות מרוצי הספרינט האירופאית

רוכבי מרוצים שפרשו מרכיבה תחרותית לא נגמלים מחיידק המסלול כל כך בקלות, ולרוב יחפשו את ההזדמנות הראשונה לחזור ולחרוך צמיגים. ברוב המקרים רוכבי העבר חוזרים להופיע באירועי ראווה לא מחייבים, אך לפעמים מוצאים אותם גם מתחרים מחדש על המסלול. זה מה שקרה לרוכב ה-MotoGP לשעבר רנדי ממולה. לרוב אנשי הדור הצעיר מוכר ממולה כאיש הקווים והפרשן האגדי משידורי ה-MotoGP בערוץ יורוספורט, אך מדובר באחד הרוכבים הבולטים בגרנד פרי בשנות ה-80.

ממולה התחרה בקטגורית ה-500 סמ"ק הבכירה דאז בין השנים 1979 ל-1992 ובמהלכן רכב בקבוצות סוזוקי, הונדה, ימאהה וקאג'יבה, היה סגן אלוף העולם 4 פעמים כשבאמתחתו 13 ניצחונות. מאז לצד עבודתו כפרשן השתתף ממולה באירועי ראווה שונים אך לא התחרה בליגות רשמיות. את הבצורת הארוכה שבר לאחרונה דווקא כשעלה על מושבו של אופנוע אינדיאן סקאוט בובר, איתו התחרה במונזה בסוף השבוע שעבר בתחרות ה-Sultans of Speed.

Sultans of Speed היא אליפות מרוצי ספרינט לאופנועים מודרניים בסגנון קלאסי המתקיימת באירופה ומושכת אליה סדנאות ומשפרי אופנועים רבים המתחרים בה עם דגמים משופרים על בסיס דגמיה רטרו של ב.מ.וו, דוקאטי, הארלי דייוידסון וגם אינדיאן. השנה, לרגל חגיגות 100 שנה להולדתו של דגם הסקאוט החליטו באינדיאן לקחת חלק בתחרות באופן רשמי עם רנדי ממולה בן ה-59, על גבי גרסה מיוחדת של הסקאוט בובר שנבנתה על ידי סדנת Workhorse Speedshop הבלגית.

האופנוע מכונה Appaloosa נבנה בהתאם לדרישות קטגוריית אופנועי המפעל בה אין הגבלה על נפח המנוע, אך יחס ההספק/משקל מוגבל ל-0.65 כ"ס לק"ג. כיוון שמרוצי הספרינט נערים בעיקר בקו ישר הותקנו באופנוע תת שלדה וזרוע אחורית חדשה ומאורכת העשויה אלומיניום לשיפור היציבות המחוברת לצמד בולמי אוהלניס מתכווננים. המנוע נותר מקורי, אך זכה למערכת פליטה מלאה מתוצרת אקרפוביץ', מחשב מנוע חדש והזרקת ניטרו שהקפיצו את ההספק ל-130 כ"ס. הבלמים שודרגו, הותקן קוויקשיפטר להחלפת הילוכים מהירה ורצועה מחוזקת ועבה יותר להעברת הכוח לגלגל האחורי. לטובת הפחתת המשקל הורכב מיכל דלק חדש מאלומיניום, נזרקו לפח אביזרים מיותרים והותקן פרינג אווירודינאמי מיוחד וקל משקל הנושא את הספרה 19 – שנת הולדתו של הסקאוט במאה הקודמת.

את הבכורה כאמור ערכו ממולה והאופנוע בסבב הראשון של האליפות שנערך בשבוע שעבר במונזה. שני הסבבים הנוספים בהם יתחרו אינדיאן וממולה יתקיימו בעוד חודש בפסטיבל אופנועי הקפה רייסר במונטלרי בצרפת, ובסוף חודש אוגוסט בלאונברג בגרמניה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד