רמז מהודו: ב.מ.וו בדרך להצגת אופנוע ספורט קטן נפח?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
TVS ההודית, המייצרת עבור ב.מ.וו אופנועים קטני נפח, הציגה דגם ספורט חדש. הוא מבוסס על הנייקד G310R, ורומז על פריצה של החברה הגרמנית לקטגורית אופנועי הספורט הקטנים

TVS ההודית הציגה אתמול את Apache RR 310, אופנוע ספורט קטן נפח המיועד לשוק האסיאתי בעיקר. מה לרוכבים ישראלים ולאופנוע הפונה לידידינו האסייתיים? התשובה טמונה בכך שהחברה ההודית משתפת פעולה עם ב.מ.וו, ולכן ניתן להעריך כי גם החברה הגרמנית תשיק אופנוע ספורט קטן נפח הנשען על פלטפורמה זאת.

שיתוף הפעולה בין החברה הגרמנית לזאת ההודית כבר הוליד בעבר את הנייקד קטן הנפח G310R ואת האדוונצ׳ר קטן הנפח G310GS. אלו, למעשה, יוצרו על ידי TVS עבור החברה הגרמנית. האופנוע החדש שהושק אתמול חולק את המרכיבים העיקריים עם  G310R של ב.מ.וו: בשניהם יש את אותה שלדת צינורות ומנוע סינגל המותקן הפוך, כשפתח הפליטה פונה לאחור.

נפח המנוע עומד על 313 סמ״ק, נתון שההודים מתעקשים לדייק ולכנות 312.2 סמ״ק. לשני המנועים הספק זהה של 34 כ״ס, שמתקבל באפאצ׳י ההודי ב-9,700 סל״ד ואילו בדגם של ב.מ.וו מתקבל ב-9,500 סל״ד. שינוי מהותי יותר הוא בממדי האופנוע ובמהירותו המקסימלית.

כך, בעוד בדגם העירום של ב.מ.וו המשקל עומד על 158.5 קילוגרמים, בדגם הספורטיבי ההודי – ואולי גם בדגם הגרמני המשוער – המשקל עומד על 169.5 קילוגרמים. גובה המושב באופנוע הספורטיבי עומד על 810 מילימטר, לעומת 785 מילימטר בדגם הנייקד של ב.מ.וו. בנוסף, בדגם החדש התווספה מעטפת פלסטיק (פיירינג) והכידון הוחלפף לידיות קליפ-און. מהירותו המקסימלית של אופנוע הספורט עומדת על 160 קמ״ש לעומת 143 קמ״ש בדגם הנייקד. 

שאר המכלולים זהים, בכלל זה מתלים מתוצרת חברת KYB, מערכת בלימה מתוצרת ByBre ומערכת ABS המגיעה כסטנדרט. האופנוע מצויד גם בנורות LED ולוח מחוונים עם מסך LCD, בחירה מודרנית מאוד ביחס לאופנועים הודים זולים. העיצוב עצמו גם כן מודרני, כשמסיכת החזית מזכירה מאוד את זאת של טריומף דייטונה 675.

האם כך תראה גרסת הספורט של סדרת G310 של ב.מ.וו? סביר להניח שהדמיון יעלה על ההבדלים, באופנוע שאולי יושק כבר בשנה הקרב. אם זה אכן יקרה, ב.מ.וו תצטרף לקטגוריה ההולכת וגדלה של אופנועי ספורט קטנים, דוגמת הנינג'ה 400 של קוואסאקי שהוצג לפני מספר שבועות בתערוכת מילאנו.

התמונות מתוך אתר TVS.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד