רכיבה ראשונה: דגמי 2020 של ק.ט.מ

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אחרי שפגשנו אותם בהשקה העולמית בספרד ובאולם התצוגה המקומי, הגיע הזמן גם לרכב בשבילי הארץ על דגמי האנדורו העדכניים של ק.ט.מ לשנת 2020. התרשמות ראשונה

לא מעט חידושים ישנם בליין דגמי האנדורו של ק.ט.מ לשנת 2020 . ההיכרות הראשונה שלנו איתם הייתה כאשר סביו פגש אותם על אדמת ספרד והתרשם כי השנה ביצעה ק.ט.מ עוד קפיצת מדרגה טכנולוגית, בעיקר בדגמים הדו-פעימתיים שעשו קאמבק, רגע לפני שחשבנו שהם בדרך להיעלם.

לפני שבוע נחתה נבחרת דגמי 2020 של ק.ט.מ בישראל ויצא לנו לפגוש אותם בפגישה סטטית שבסופה עמדה השאלה, האם שנת 2020 מסתמנת כשנת דגם קריטית בהתפתחות האבולוציונית של אופנועי האנדורו האוסטרים והאם זה שווה את הכסף שלכם?

למזלנו מהר מאד קיבלנו טעימה אמיתית ב"לייב" כדי לנסות לענות על התשובה. אמנם רק ארבעה דגמים מהליין הנרחב עמדו לרשותנו בהשקה הדינאמית שנערכה בסוף השבוע ביער בן שמן, אבל  היו שם הדגמים החשובים באמת, ובראשם EXC 150 TPI החדש והמסקרן. הזמן דחק, התוואי היה צפוף, סלעי ולא מאפשר תנאים לחוויה מגוונת, אך יער בן שמן באמצע אוגוסט מתפאר באדמה המסמלת קיץ ישראלי מאובק, מפורר אך מייצג ושם יבלו הכתומים לא מעט את חייהם. אז אפשר להניע.

ק.ט.מ EXC 150 TPI
הצרצר הקטן סומן ככוכב האירוע. כידוע, זהו כלי חדש לחלוטין שעל הנייר יש לו את הנתונים הנכונים: קליל, מנוע שתי-פעימות קטן למטפסי הסלעים וגודל פיזי שמספק לרוכב ביטחון. בפועל האופנוע זריז וקל שליטה ומרגיש שלם ביכולותיו ובתחושות שהוא מעביר. אופנוע שמי שיצר אותו יודע משהו על אופנועי שטח. בסל"ד נמוך מערכת ההזרקה באה לידי ביטוי, וכשנראה שהמנוע כבר כבה ניתן להתקדם מתחתית הסל"ד והוא דוחף וממשיך להתקדם.

בחלק העליון של טווח הסל"ד מדובר בכלי שמספק פאן והרבה ממנו. בהשוואה לדו"פ 125 שכיכבו כאן במכירות עד לא מכבר יש טווח כוח יעיל וארוך משמעותית. לעומת ה EXC 200 ששווק עד 2016 זהו אופנוע שמח יותר שמרגיש חזק יותר. יהיה מעניין לראות איך יעכל אותו הקהל הישראלי, בפרט שמדובר באופנוע זול יחסית לאחיו הגדולים מסתמן כאן פוטנציאל ללהיט.

ק.ט.מ EXC 250 TPI Six Days

האופנוע המוכר והנמכר של ק.ט.מ בגלגולו הנוכחי הוא כלי חזק ביותר בעל אופי מעניין. משנה לשנה האוסטרים שוקדים ומשבחים את המתכון עבור הדו"פ המטמטם הזה. למרות שכמעט כל חובב דו-גלגליים שמעוניין לטעום קצת אבק אחרי משבר גיל ה-40 רוכש לו רבע ליטר דו-פעימתי, האופנוע הזה דורש רוכב שיודע דבר או שניים על רכיבה. אחד כזה שיד ימין שלו יציבה על הגז וההבנה שלו את תפעול המצמד יותר מבסיסית.

ה- EXC בצבעי פורטוגל יעניש על טעויות את הרוכב הלא מנוסה, אבל יאפשר לקרוע את הקרקע בגז פראי. האופי המדובר מתבטא בכך שמכל סל"ד האופנוע מרגיש חי ובגדול. הוא מגרגר עצמו בשקט נפשי כבר מסיבובי מנוע נמוכים, ומוכיח שלא חייבים הרבה גז בכדי לצלוח מכשולים. כשמריצים את סוסיו הוא ממריא ועולה גבוה גבוה בעוצמות אבל לא מתפוצץ. ליניאריות מרשימה. הרעידות הדו"פיות הפכו למינוריות לחלוטין ובולמי ה-xplor בכיוון החדש עוזרים מאוד בשמירת הקו הנבחר. יש כאן מתכון מצויין לרוכבים מנוסים ואקסטרימיים.

ק.ט.מ EXC-F 250 

לצד דגמי 2020 סופקו לרכיבה גם חלק מדגמי 2019 לצורך השוואה. מהלך מבורך שסיפק הזדמנות לחוש ממש בקצות הגריפים האם כל דפי הנתונים ורשימות החידושים מדברים אל הרוכב. ה- EXC-F 250 הוא כלי רב-משימתי מדליק שבניגוד לנפחו הקטן מאופיין במספיק כוח ומושך את הרוכב באף לסחוט עוד קצת מיכולותיו. גם רצועת המומנט מרגישה טוב יותר מבעבר וזה מתבטא במשיכה מוחשית ויעילה כבר מסל"ד נמוך.

לדעתי, בהבדלי ההתנהגות בין גרסת 2019 ל-2020  יבחינו מעטים ורק בקצוות הביצועים. למרות שמדובר כאן בכלי אנדורו מפותח שמאפשר לעשות הכל, נצטרך לבדוק אותו לעומק ועל הקצה כדי לראות האם הוא עדין מצדיק את תוספת היוקר לעומת המתחרים בקטגוריית הרבע ליטר. 

ק.ט.מ EXC-F 450 six days

זה אופנוע מצויין שלא מדבר שוטף את שפת האנדורו שחלקים נרחבים מהקהל הפוטניציאלי דבק בה. בסגנון הרכיבה הצפוף והטכני הוא פחות מחמיא לרוכב וגורם לו להזיז ולווסת מסה גדולה יחסית. זה לא שהוא אופנוע כבד או טרקטורי, אבל ביחס לשאר בני משפחתו שנכחו היום בהשקה ההתנהלות איתו פחות זרמה בתוואי הצפוף יחסית של ההשקה. מצד שני, גלי המומנט איפשרו בחירת הילוך ורכיבה ב"אוטומט", אבל ניכר שזה לא אזור המחייה המועדף עליו. כשיוצאים לשבילים, למצערת הפתוחה, מתגלה אופנוע נהדר שמקדש את הדריפט ואת הווילי. 

אם נסכם את יום הרכיבה הגדוש, אפשר להגיד שהטכנולוגיה עושה את שלה, ומשפחת האנדורו מבית ק.ט.מ מרגישה בוגרת ומלוטשת מאי פעם. החל מהעיצוב, דרך תנוחת הרכיבה, המנוע וכל המכלולים ההיקפיים.

שנת 2020 אכן נראית כשנה של עליית מדרגה המתבטאת בעיקר בהבשלת מערכת ההזרקה באופנועים הדו-פעימתיים אך לא רק. לצד הסופרלטיבים אשר הרוויחו האוסטרים ביושר, ממשיך התמחור של ק.ט.מ להיות גבוה משמעותית ביחס למתחרים, והשנה המחירים עלו בעוד כ-2,000-3,000 ש"ח ביחס לדגמי 2019, מה שאומר שהרוכב הפוטציאלי יצטרך לחשוב טוב האם כדאי לו להשקיע כ-20% יותר מאשר הכלים המתחרים בכדי לרכוב על סמל מוביל. וזה לא מעט כשמדובר באופנוע תחביב לסופי שבוע בעיקר. אבל כמו שהשטח מוכיח, יש לא מעט אנשים שמוכנים לשלם את המחיר כדי להחזיק בחניה את הכלי "הכי הכי

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד