רכיבה בטוחה: פרוריידינג זכתה במרכז של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אחרי המתנה ארוכה, פיילוט הרכיבה המתקדמת של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יצא לדרך בקרוב, כאשר הזוכה במכרז להפעלתו היא חברת פרו ריידינג

שנת 2021 הייתה שנה נוראית עבור רוכבי האופנועים עם שיא כאוב של הרוגים בתאונות דרכים, כהמשך של מגמה עקבית בה עולה חלקם של רוכבי האופנועים בכלל ההרוגים בתאונות דרכים. חלק ניכר מהאשמה במעורבות הגבוהה של רוכבי אופנועים בתאונות ניתן לתלות בשיטת לימוד הרכיבה הארכאית הנהוגה בישראל שלא מעניקה לרוכבים החדשים כלים לשליטה באופנוע במצבי חירום. בהתאם לכך, קורסי רכיבה מתקדמת הם מצרך מתבקש ומציל חיים אך הם הוצעו רק במסגרת פרטית והמדינה טרם הכירה בחיוניותם בגדולה.

כעת מסתמנים צעדים ראשונים בדרך לשינוי. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תחל להפעיל לאחר הפסח תכנית ניסיונית (פיילוט) לקורסי רכיבה מתקדמת כחלק ממחקר שיבחן את השפעת הכלים אותם ירכשו הרוכבים במהלך הקורס על המיומנות שלהם. במכרז להפעלת הפיילוט זכתה חברת פרוריידנג של כפיר לווין הפועלת בתחום הדרכות הרכיבה המתקדמת כבר כשני עשורים.

במסגרת הפיילוט ישתתפו 200 רוכבים שישלמו מחיר השתתפות מוזל של 400 ש"ח. הקורס יוצע בשני מסלולים: מסלול בסיסי של 13 שעות וקורס מורחב של 20 שעות. ההכשרה תכלול חלק עיוני שבו צפיה בסרטונים, ניתוח התרחשויות והדגמות של המדרכים, שלאחיו יבוצע גם חלק מעשי בו יתרגלו המשתתפים פניות, העברות משקל ובלימות בתנאים משתנים להגברת המיומנות והשליטה בכלים.

המטרה הסופית היא שבעתיד יוצעו קורסי רכיבה מתקדמת בסבסוד של המדינה ויאפשרו להעניק לרוכבים שהשתתפו בהם הנחה משמעותית בביטוח החובה, זאת כאשר תגיע ההבנה שהכלים הנרכשים בהדרכות רכיבה מתקדמת הופכים את המשתתפים בה לרוכבים מודעים ובטוחים יותר.

מדובר בצעד חיובי בכיוון הנכון בשינויה תפיסה של הרלב"ד, אם כי חייבים להודות שלא ברור מה הצורך לקיום פיילוט כדי להוכיח הנחה שידועה כבר שנים רבות ואותה טוענים מומחים רבים שרכיבה מתקדמת מצילה חיים. עכשיו רק נותר לקוות שהפיילוט יוכתר בהצלחה היישום בפעול שלה תכנית לא יתקע בסבך הבירוקרטיה המוכרת.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד