ק.ט.מ 1290 סופר-אדוונצ'ר S מול ב.מ.וו R1250GS במבחן השוואתי

ק.ט.מ סופר אדוונצ'ר 1290 מול ב.מ.וו. GS1250
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ק.ט.מ 1290 סופר-אדוונצ'ר עבר מתיחת פנים והוא מוכן ומזומן להתייצב מול מלך הקטגוריה - ב.מ.וו. R1250GS

שורה תחתונה: ק.ט.מ. שדרגה את סופר אדוונצ'ר 1290 כדי שיתמודד טוב יותר מול אמת המידה בקטגוריית האדוונצ'רים הגדולים. זה לא מספיק כדי שחסידי ב.מ.וו. ימירו את דתם, אבל יכול לקסום לאוהבי אנדורו ורכיבת שטח ספורטיבית.

 

 

ק.ט.מ השיקה לאחרונה את 'סופר-אדוונצ'ר 1290 S' המחודש יחד עם אחיו הקרבי סופר אדוונצ'ר R. רשימת החידושים כוללת שינוים בשלדה, עיצוב מיכל הדלק כך שהוא "זולג" משני צידי המנוע, הוספת בקרת שיוט אדפטיבית (בגרסת S), והארכת הזרוע האחורית בסנטימטר וחצי. זווית ראש ההיגוי חודדה כדי לשפר את ההתנהגות בתוך פניות. לבסוף, הסופר-אדוונצ'ר S קיבל בולמים חשמליים, המתקדמים ביותר שיש ל-WP להציע, ובשתי הגרסאות מותקנת המהדורה העדכנית של מנוע ה-V טווין בנפח 1301 סמ"'ק שהותאם לתקינת אירו 5.

אופנוע ה"באנצ'מארק" שק.ט.מ שמה מול הכידון הוא כמובן ב.מ.וו R1250GS, "ספינת הדגל הגרמנית" אשר עברה כבר ארבעה עשורים של אבולוציה, וזה האופנוע שמוביל בענק את שוק האדוונצ'רים הגדולים מאז השקת גרסת אדוונצ'ר של GS1200 בשנת 2004. אפשר לומר שמאז ועד היום מתאמצות כל היצרניות האחרות ליצור פרשנויות משלהן לאופנוע הזה, ולכן החלטתי לשים אותו מול הכתום המחודש.

 

מנוע וביצועים

שני הכלים לא פראיירים ותחת ידיים נכונות יש לשניהם פוטנציאל לרכיבות כביש מהירות מאוד. מנוע ה-V של ק.ט.מ. מפיק 160 כוחות סוס ו-14 קג"מ כבר ב-6,750 סל"ד. הכח הזה סוחב 245 קילוגרמים, ויחד עם השלדה המחודשת הוא משדר אופי זריז וקליל, עם תגובות מהירות ואגרסיביות לסחיטת מצערת. מי שאוהב מנועים "עגולים" שעובדים כמו מכונת תפירה יתקשה להסתגל לרעידות של המנוע הגדול הזה, אם כי בסטנדרטים שלי הוא דווקא משדר "קריספיות" ותגובתיות טובה.

 

 

אני חשתי אופנוע אנדורו מקצועי "על סטרואידים", כלומר כזה שיש לו עוצמה מתפרצת. נתקו את הבקרות ותוכלו לצאת ל"פאוור ווילי" בכל הילוך ולערבב את האספלט עם דריפטים. זה אופנוע נוכח, חצוף ושובב.

ב.מ.וו, לעומת זאת, בנו אופנוע כבד ב-15 קילוגרמים ואותם מושך מנוע בוקסר בנפח 1,254 סמ"ק אשר מייצר 14.6 קג"מ ב-6,250 סל"ד. בשונה מהכתום, הכחול אף פעם לא מפתיע או משתולל, ולבוקסר הגדול שלו יש אופי זורם ו"בשרי". לומר עליו שהוא "בשל, חלק וליניארי" נשמע כמו המובן מאליו, אבל זה בדיוק מה שזה. התוצאה היא אופנוע בטוח בעצמו, בוגר ומנומס, אשר משרה ים של ביטחון ועוצמה גם אם הקצב שלו מהיר בהרבה ממגבלות הרוכב.

התנהגות

שני הכלים מציעים את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שיש ליצרניות שלהם, למשל בולמי זעזועים אקטיביים למחצה עם מגוון אפשרויות כיוון מלפנים ומאחור, בקרות ווילי והחלקה, מצבי רכיבה, תגובות מצערת מעולות, ABS בהטיה ועוד ועוד.

רכבנו על הכביש ועל שטח קל יחסית בתוך כדי החלפות של מצבי המנוע, הבולמים והבקרות, ובכל מקרה קיבלנו תוצאות מהממות. בשני הכלים מורגש הבדל של ממש בהתנהגויות בין מצב ספורט למצבי היום-יום והשטח, לשניהם יש קוויק-שיפטר למעלה ולמטה, וההבדל הברור הוא שתחושת העברת ההילוכים בב.מ.וו מדויקת ומיידית יותר מאשר בק.ט.מ.

 

 

עם הכתום ציירתי בראש קו רכיבה אופטימלי ויצאתי ממנו עם החלקת זנב מבוקרות או עם גלגל קדמי מרחף בהתאם לעומס שהפעלתי על המצערת. הכלי הזה משלב היטב בין יכולות ספורטיביות גבוהות לבין פוטנציאל חוליגניות שמאפיין אופנועי סופרמוטו מקצועיים, והתוצאה היא אופנוע ספורט מודרני. יש לו יכולות דינמיות גבוהות, ועל הכביש הוא יכול להיות הכלי הכי מהיר.
ה"בימר", לעומתו, פשוט מדהים! הוא מתיישב בקו הנבחר ותופר אותו כמו קטר על מסילה. זה אופנוע יציב ונטוע בקרקע, מה שמעניק המון ביטחון, במיוחד לרוכבים פחות מנוסים ופחות משוחררים.

R1250GS הוא כלי מאוזן ונעים לרכיבה שהופך כל רוכב בינוני לרוכב מצוין. מערכת הבלימה המשולבת, הבולמים המצוינים והמנוע הידידותי (למרות עוצמתו) נרקחו יחד למתכון לאופנוע כמעט מושלם, כזה שמצייר רכיבה בסגנון רומנטי לכיבוש מרחבים ולחצייה של ארצות בשקט נפשי. התחושה, גם אחרי רכיבה ממושכת, היא שאפשר פשוט להמשיך ולרכוב עוד ועוד.

שני הכלים גדולים, גבוהים וכבדים, וההתנהגות הדינמית שלהם תפתיע גם רוכבים מנוסים. הב.מ.וו מספק בעיקר תחושת יציבות וגיהוץ ואילו הק.ט.מ מריץ את הדם בקשיחות, עם תגובתיות וקלילות מעוררת חושים.

נוחות ושימושיות

GS הוא כלי מאד נוח: מושב הרוכב ותנוחת הרכיבה מציגים שלמות ארגונומית שמשלבת היטב בין שהייה ממושכת על האוכף לבין תחושת הרפתקה של רכיבה על אדוונצ'ר חזק. לא תזדקקו לעצירות התרעננות, וגם אם תרכבו בעמידה תגלו שהכל נופל בול למקום. אחיזת הרגליים, מיקום הידיים. פשוט מושלם.

 

 

גם ה-1290 מציע תנוחת רכיבה טובה אבל הוא צר יותר ודורש קצת יותר תשומת לב למיקום הירכיים על הפלסטיקה. פליטת חום המנוע, למרות האגדות, מבודדת היטב ולא "מטגנת" אזורים רגישים אצל הרוכב או הרוכבת. המושב שטוח ופחות כורסתי, ראולי במטרה להעניק תחושה ספורטיבית. את המחיר תשלמו ברכיבות ממושכות. מצד שני, ברכיבת שטח זה סידור מתגמל שמועיל במיוחד במחוזות המשובשים שבהם אין אחיזה והגוף ממילא נדרש לעבודה.

 

 

לשני האופנועים רמת גימור גבוהה והם בנויים להוספת מזוודות ומורכבים. הב.מ.וו משדר תחושה יותר מסיבית ומוצקה.
מגן הרוח של הק.ט.מ מתכוונן ידנית באופן נוח ושימושי והוא מסיט את הרוח טוב עד כדי כך שאפשר לרכוב עם משקף קסדה פתוח גם במהירות גבוהה. על הב.מ.וו שהשאלנו הותקן מגן רוח חליפי וגדול שעשה עבודתו מעולה.

 

סיכום

אל מול אגדת ה-R1250GS וגרסאותיו השונות מתייצב מתחרה ראוי, משוכלל ומגוון ביכולותיו הדינמיות והטכנולוגיות. הב.מ.וו. שוקל רק 15 קילוגרם עודפים ולמרות זאת משדר תחושה יותר כבדה. הק.ט.מ, לעומתו, קשיח יותר כדי ליצור תחושה ספורטיבית.
לקוחות בפלח השוק הזה הם בדרך כלל מי שהפרוטה מצויה בכיסו, ורובם מחפשים סמל סטאטוס ותדמית, וכאן שמור יתרון מובנה למלך הקטגוריה. מנגד יש את מי שמגיעים מרכיבת שטח ויעדיפו את התחושה הספורטיבית של הכתום. אישית, כמי שמחפש ריגושים ואוהב לרכוב בשטח, התחברתי יותר לק.ט.מ 1290 אדוונצ'ר S, והוא גם פחות יקר, משמעותית, מהבימר.

 

 

 

המחירים:

ק.ט.מ 1290 סופר אדוונצ'ר S:
144,685 ש"ח

ב.מ.וו R1250GS ADV:
173,000 ש"ח

 

תודות:

לדורון גולן שהשאיל את הב.מ.וו GS1250HP הפרטי (והמאובזר) שלו למבחן, ולצוות פרוריידינג שסייע בהכנות.

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד