ק.ט.מ קוראת ל-790 אדוונצ'ר לתיקון בגלל בעיות בלמים

ק.ט.מ. קוראת לתיקון לאדוונצ'ר 790 בגלל בעיית בלמים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תקלה בבלמים הקדמיים של חלק מדגמי 790 אדוונצ'ר עלולה לגרום לתאונות. חשתם תחושת בלימה לא נוחה? פנו אל היבואנית

ק.ט.מ פרסמה בארצות הברית קריאה לתיקון של חלק מדגמי אדוונצ'ר 790 בגלל תקלה אפשרית בבלמים הקדמיים. בהודעת החברה למינהל הבטיחות בדרכים האמריקני (NHTSA) נכתב שהחברה קיבלה 79 תלונות של לקוחות ובעקבותיהן פתחה בחקירה פנימית.

 

ק.ט.מ. קוראת לתיקון לאדוונצ'ר 790 בגלל בעיית בלמים

 

הבדיקה של ק.ט.מ העלתה שבצילינדר הראשי של הבלמים הקדמיים הותקן ככל הנראה קפיץ חלש מידי, והוא לא מצליח להפריד טוב מספיק את רפידות הבלימה לאחר שהרוכב מפסיק ללחוץ על ידית הבלם. כתוצאה מכך עלול להיגרם "צמצום בפונקציונליות" של הבלם הקדמי.

"קפיץ של בוכנת הצילינדר הראשי שאינו עומד בדרישות יפחית את האפקטיביות הכוללת של מערכת הבלימה של האופנוע, וזה יכול להגדיל את מרחק הבלימה הנדרש ואת הסיכון לתאונה", נכתב בהודעת החברה.
בתרגום לעברית: הצמדה לא רצונית של הרפידות עלולה לגרום לבלאי מואץ שלהן, התחממות לא מתוכננת של הבלמים או אף אובדן בלימה בבלם הקדמי. כדי למנוע התפתחויות לא רצויות כאלה מבוצעת הקריאה לתיקון. אגב, לא מיותר להזכיר שק.ט.מ ביצעה בשנה שעברה קריאה אחרת לתיקון של 790 אדוונצ'ר בארה"ב, וזאת בגלל כשל אחר ולא קשור של הבלם האחורי.

מה צריך לעשות?

ראשית לכל – הדגמים שנקראים לתיקון בארה"ב הם חלק מדגמי אדוונצ'ר משנות הדגם 2019-2020, כלומר שייתכן שמדובר בכל סדרת הייצור וייתכן שרק ב"באצ'ים" (סדרות ייצור) ספציפיים.

הבעלים של הדגמים שנקראו לתיקון בארה"ב צריכים ליצור קשר עם רשת השירות של החברה ובמידת הצורך להגיע למוסכים, שם יבוצע התיקון על חשבון היצרנית. במוסך תוחלף הבוכנה הראשית של הבלם הקדמי ו/או הקפיץ המחזיר שלה. אנשי ק.ט.מ טוענים שמדובר בתיקון שאורך כ-35 דקות, אבל מזהירים שייתכן שלקוחות ייאלצו להשאיר את האופנוע שלהם במוסך לתקופה ארוכה יותר, וזאת בתלות בעומס העבודה במוסך.

בישראל, בגלל מערכת אכיפה לקויה מאד של משרד התחבורה, נוטות חלק מיצרניות המכוניות והאופנועים לפרסם קריאות לתיקון באחור, או לא לפרסם אותן כלל, והכל בהתאם ל"ניהול סיכונים" שלהן – משוואה שכוללת מצד אחד פרטים שיש רק ליצרנית הרכב (למשל, באילו סדרות ייצור מדובר), ומצד שני עלות מול תועלת (למשל, מה הסיכוי שמישהו שייפגע יתבע את היצרנית על נזקיו, והאם הנזק הכלכלי יהיה גדול מן החיסכון המיידי שנובע מאי-ביצוע תיקון).

ק.ט.מ, למשל, יכולה (רק לצורך הדיון) לבצע "ניהול סיכונים" כנ"ל ולהחליט אם מתאים או לא מתאים לה לדווח ליבואנית שלה בישראל ולמשרד התחבורה על כשל כזה או אחר, ויודגש שהיבואנית לא יכולה לדעת אם קיים כשל, וגם אם היא חושדת שיש כשל היא מנועה מלפעול באופן עצמאי אלא תלויה ביצרנית. מה שבטוח זה שבגלל הכשל בשיטת ה"אין אכיפה" הישראלית – הסיכוי שיצרנית רכב תינזק באופן כלשהו אם לא תבצע קריאה לתיקון שואף לאפס.

שורה תחתונה: אם נתקלתם בתחושה לא נוחה מכיוון הבלמים של 790 אדוונצ'ר, או אם בלאי הרפידות באופנוע לא סביר בעיניכם – מומלץ ליצור קשר עם רשת השירות של היבואנית ולוודא שמא יש לכך קשר לתקלה הסדרתית שמתוקנת בארה"ב.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד