קרטיס זאוס: V8 בכאילו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קרטיס חושפת תמונות ראשונות של אופנוע חשמלי נוסף אותו היא מפתחת בימים אלו, כשגולת הכותרת שלו היא מחווה עיצובית מרהיבה למנוע ה-V8 שהניע את האופנוע של גלן קרטיס

יצרנית האופנועים החשמליים האוונגרדיים קרטיס (לשעבר קונפינדט מוטורס) ממשיכה להציג חידושים ולשמור על מתח גבוה. לפני קצת יותר משנה הוציאה החברה לשוק את האופנוע הראשון מתוצרתה הנקרא WarHawk וזמן קצר לאחר מכן כבר חשפה איורים לאופנוע נוסף הנושא את שמה של האלה היוונית הרה (Hera) עם הבטחה שיגיע לייצור. קרטיס הרה טרם קרם ברזלים וצמיגים, אבל אופנוע חשמלי אחר הנושא את שמו של אל יווני דווקא כן. בימים אלו חושפת קרטיס את זאוס, האופנוע החשמלי השני שלה שאמור להתחיל להיות מיוצר בראשית שנת 2020. בנתיים פנקס ההזמנות של החברה פתוח וניתן להזמין את האופנוע תמורת צ'ק על סכום של 75 אלף דולר.


היעדר מכלולי הנעה סטנדרטים כמו בלוק מנוע גדול, מצננים ומערכת פליטה מאפשרים למעצבים של אופנועים חשמליים גמישות גדולה. עם זאת, בלא מעט אופנועים חשמליים, כולל ב-WarHawk של קרטיס עצמה, קשה להתעלם ממכלול הסוללות הגדול השוכן במרכז השלדה, כשלא משנה כמה מנסים להסוות אותו הוא עדין נראה כמו בלוק גדול ומגושם שתקוע באמצע.

במקרה של זאוס, מעצבי קרטיס מצאו פיתרון מעניין דווקא בזכות הנסיון ליצור מחווה לאופנוע המקורי של הממציא גלן קרטיס משנת 1907 אשר צוייד במנוע V8. הסוללות מותקנות בתוך שמונה "צילינדרים", ארבעה בכל צד, כאשר כל צמד גלילים מקביל מוצב בצורת V בזווית שונה, מה שיוצר מעין מראה של מנוע V8 שבוכנותיו מסודרות בצורה רדיאלית (כלומר לא אחידה) בדומה לסדר ההצתה הנהוג במנוע. אגב, יתרון גדול של הסידור האוורירי הזה הוא ביכול הקירור של הסוללות באמצעות זרימת האוויר וללא צורך במצננים כבדים שגם פוגמים במראה הכללי. ה"צילינדרים" כפי שניתן לראות עוצבו גם עם מעיין צלעות קירור, כמקובל באופנועים בעלי מנועים מקוררי אוויר.



כל שמונת ה"צלינדרים" מחוברים באמצעות כבלים אל יחידת הממיר השוכנת בקורת השלדה הראשית, כשמשם מועבר הכוח למנוע החשמלי המותקן הצמוד לחיבור ציר הזרוע האחורית לגוף האופנוע. המנוע הוא בעל הספק מרבי של 217 כ"ס ומומנט של 20.3 קג"מ והוא מניע את הגלגל האחורי באמצעות רצועה, כשקיבולת הסוללות היא 16.8 קילוואט. נתוני ביצועים או טווח רכיבה מרבי לא נמסרו.

לא שזה באמת משנה, כי העיקר באופנוע הזה הוא העיצוב, שהקו הכללי המינימלסטי והעתידני שלו ממשיך מעבר ליחידת המנוע/סוללות. השלדה היא למעשה עיקר האופנוע והיא המתבססת על צינורות אלומיניום עבות המתעקלות מהגלגל הקדמי עד לחיבור הזרוע האחורית תוך יצירת שדרה מרכזית קמורה. אל הקורות הללו מחוברות מלפנים זרועות המתלה מלפנים ומאחור הבנויות גם הן מאותם צינורות אלומניום. התוצאה היא אופנוע שנראה מאד נקי ורזה, על אף שמדובר באופנוע אורך בעל בסיס גלגלים של 161 ס"מ ובעל חישוקי "18 מלפנים ומאחור (העשויים סיבי בחמן לטובת החיסכון במשקל). לטעמנו מדובר באחד מהאופנועים החשמליים היפים ביותר שראינו עד כה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד