קלצ'ניקוב מפתחת את אופנוע הליווי של פוטין

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית הציוד הצבאי מרוסיה מפגינה שרירים מפתחת אופנוע על אשר יצטרף לשיירת האבטחה של הנשיא פוטין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין זכה לא מזמן ללימוזינה חדשה לרגל היבחרו מחדש לתפקידו, ובקרוב יצטרף לפמליתו גם אופנוע חדש שפיתוחו מושלם בימים אלו. – כך מדווח ערוץ הטלווזיה הרוסי RT. לטענת הערוץ, האופנוע מפותח על ידי קונצרן הנשק והתעשיה הצבאית קלצ'ניקוב, והוא צפוי להצטרף לשיירה לאחר שיושלמו כל המבחנים הרגולטורים הנדרשים.

לא הרבה ידוע על האופנוע, אך על פי הרשת הרוסית מהירותו המקסימלית תעמוד על 250 קמ"ש, משקלו יעמוד על 510 ק"ג וכולו יצבע בצבע שחור. מי שייצר את האופנוע בפועל הוא התאגיד הממשלתי הרוסי רוסטך, כשעל העיצוב עצמו אחראית קלצ'ניקוב, הידועה בעיקר בשל רובה ה-AK 47 שלה.

״יש לנו כרגע אבטיפוס״, סיפר מנכ״ל רוסטך סרגיי צ׳מנוב לכתבים. עוד הוא הוסיף, בשיחה עם התקשורת מחוץ לפורום הכלכלי הבינלאומי של סנט פטרסבורג, כי ״המטרה הנוכחית בכל מה שקושר לאופנוע היא לייצר כלי חדשני שמותאם לכל רגולציות הבטיחות השונות״. מלבד זאת, הוא חשף כי בחברה שוקלים לשווק את האופנוע באופן מסחרי בעתיד.

כפי שניתן לראות בתמונה ובסרטון, מדובר בקרוזר גדול וארוך שכל גופו, כולל המנוע והגלגל הקדמי מחופים לטובת אווירודינמיות כמו גם מראה חמקני, כשאפילו מזוודות הצד הן למעשה חלק מגוף האופנוע עצמו. פרטים טכניים על האופנוע לא נמסרו, אך עם משקל עצמי כה גבוה הוא יזדקק לתחנת כוח רצינית כדי לעמוד בביצועים אותם מצהירים הרוסים.

לפי הדיווחים, האופנוע עבר בדיקות ראשוניות בשנה שעברה, על מסלול הפורמולה 1 שבעירה הרוסית סוצ׳י. בפגישה שנערכה מוקדם יותר השנה בין מנכ״ל רוסטך לנשיא פוטין, טען הראשון כי ״מדובר באופנוע יפיפה, שמסוגל להתחרות עם כל האופנועים המערביים״.

 

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד