פריז בעקבות לונדון: צפויה לגבות דמי חניה לאופנועים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
משתמשי הרכב הדו-גלגלי נמצאים על הכוונת של עיריית פריז, כאשר ראש העיריה הודיע כי העיריה צפויה לגבות בקרוב דמי חניה מהרוכבים. הרוכבים בתגובה מתכננים צעדי מחאה

אחד היתרונות הגדולים של רכב דו-גלגלי בעיר הצפופה הוא הקלות במציאת חניה. מעשית בעלי דו"ג יכולים לחנות כמעט בכל מקום, אבל ברוב הערים הגדולות בעולם מייעדים אזורי חניה ייעודיים עבור רכב דו-גלגלי, כדי לא ליצור מצב שבו חונים וחוסמים את המדרכות (מי אמר תל אביב?). מן הסתם, הקצאת שטח לחניית אופנועים דורשת הקצאת משאבים ציבוריים יקרים, וזו הסיבה שבערים גדולות בעולם החלו העיריות לגבות דמי חניה גם מרכב דו-גלגלי, כאשר אחת הערים הבולטות היא לונדון אשר גובה תשלום שכזה בחלק מרובעי העיר המרכזים כמו וסטמינסטר וקמדן.

כעת מסתמן שגם פריז בדרך לגבות תשלום על חניה של רכב דו-גלגלי במרכז העיר, זאת לאור דיווחים בתקשורת הצרפתית על כך שראש עיריית פריז אן אידלגו מקדמת יוזמה של גביית דמי חניה מאופנועים. בכמה רובעים בפריז כמו שרנטון לה פון כבר ישנה תכנית של גביית תשלום על חניה של רכב דו-גלגלי, כשהעלות נמוכה משמעותית מעלות החניה של מכונית והיא של כמה יורו בודדים ליום חניה. עם זאת, היוזמה להרחיב את גביית דמי החניה זוכה לביקורת כיוון שבעבר דווקא התנגדה אידלגו לרעיון. כנראה שלא רק אצלנו פוליטיקאים משנים את דעתם.


בנתיים רוכבי האופנועים בפריז לא מתכוונים לעבור על כך לסדר כיום, וקבוצה בשם "הפדרציה הצרפתית של הרוכבים הכועסים בפריז" מתכננת פעולות מחאה והספיקה כבר לאסוף בעבר יותר מ-20 אלף חתימות נגד המהלך.

צריך לזכור שרכב-דו גלגלי פופולארי מאד בערים פקוקות וצפופות כמו פריז, אך בשנים האחרונות יש לא מעט התנגדויות לרכב דו-גלגלי בערים הגדולות בעיקר משיקולי זיהום אוויר ומתוך רצון לעודד מעבר לשימוש בכלים חשמליים. לא מן הנמנע שתכניות של גביית תשלום על חניה במרכזי הערים מאופנועים ישמשו כבסיס למתן תמרצים למשתמשי כלים חשמליים, כלומר פטור מדמי חניה, בדומה לגביית אגרת גודש כלי רכב מונעי בנזין.
האם זה יקרה גם בישראל? בואו נקווה שלעיריית תל אביב לא יכנסו רעיונות כאלו לראש.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד