פצצת טכנולוגיה: סטארט-אפ קנדי מפתח את אופנוע העתיד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברת סטארט-אפ קנדית מפתחת אופנוע חדש עמוס ראדרים, מצלמות ואינטלגנציה מלאכותית לעזרתו של הרוכב. אבל האם פצצת הטכנולוגיה הזו תגיע גם לכביש הציבורי?

מהפכת הבטיחות האקטיבית באופנועים הולך ותופסת תאוצה בשנים האחרונות כשעוד ועוד יצרניות אופנועים וגם חברות טכנולוגיה מציגות מערכות מתקדמות שיוטמעו באופנועים ויספקו לרוכב התרעות שיהפכו את הרכיב לבטוחה יותר. בעוד כל הפיתוחים הללו מתוכננים להיות מוטמעים באופנועים, סטארט-אפ קנדי חדש טוען כי יש באפשרותו לבצע מהפך בתפישה ולייצר אופנוע חדש מדף חלק שתוכנן יחד עם מערכות אלו ומערכות עזר מהדור החדש.

הסטארט-אפ, ששמו Damon, הוקם לפני כשנתיים וגייס עד כה כארבעה מיליארד דולר. לפי החזון של החברה, האופנועים שהם ייצרו בעתיד יצוידו במגוון טכנולוגיות בטיחות אוטונומיות על מנת לשמור על הרוכב, מבלי לקחת ממנו את השליטה על הכלי.

כך, בחברה מתכננים הגנה היקפית של 360 מעלות עבור הרוכב. לטענתם, רדארים, מצלמות וסנסורים שונים יוכלו לזהות עד 64 עצמים בסביבת האופנוע בו זמנית. ברגע שעצם כזה יסכן את הרוכב, האופנוע ישלח התראה, בין היתר על מסך האופנוע ועל ידי הפעלת מנוע רטט בכידון האופנוע. בנוסף, על האופנוע תותקן מצלמה אחורית שתכסה שטחים מתים, ותשדר את הווידאו למראה דיגיטלית עם מסך בחזית האופנוע.

מעבר לשפע מערכות ההתרעה הללו, האופנוע המתוכנן של דמון יצויד בקישוריות מסוג 5G, שהיא הדור הבא של התקשורת הסלולארית בעולם. תקן זה ישמש רבים מהרכבים האוטונומיים העתידיים, ובאמצעותו הרכבים והאופנוע יוכלו לתקשר האחד עם השני ו(תקשורת המכונה בעולם הרכב V2V) לספק התראות שונות כמו למשל בקרבה לצמתים. אגב, קישוריות שכזו אמורה לאפשר בעתיד גם תקשורת עם תשתיות מקושרות דוגמת רמזורים, מה שיפטור את הצורך בהמתנה ארוכה עכב אי זיהוי של רוכבי דו"ג. קישורית ה-5G תאפשר דם לאגור מידע על הרגלי הרכיבה ונתוני טלמטריה על ענן באמצעות במערכת אינטליגנציה מלאכותית (AI) שתאסוף נתונים אלו. 

עם כל הכבוד לטונות של הטכנולוגיה הדיגיטלית, בחברה לא פרסמו נתונים טכניים אודות האופנוע שאמור להיות מונע באמצעות חשמל ומעוצב כאופנוע סופרספורט. עם זאת מנדבים בחברה מידע אודות פיצ'ר׳ נוסף לו ומעניין המאפשר את שינוי תנוחת רכיבה בלחיצת כפתור. לדבריהם, עם יציאת האופנוע יהיה ניתן לשנות את פוזיציית המושב, הכידון והרגליות בלחיצת כפתור – וזאת למצב רכיבה עירונית, טורינג או ספורט. כרגע עדיין לא ברור אם ומתי האופנוע יצא לשוק, אך החברה מזמינה רוכבים להזמין רכיבת ניסיון על האב-טיפוס שלה באמצעות אתר האינטרנט שלה.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד