עשו אקזיט: דיינזה נמכרה תמורת 630 מיליון אירו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית ציוד הרכיבה דיינזה נמכרה לחברת ההשקעות קרלייל תמורת סכום שיא של 630 מיליון אירו. היעדים של הבעלים החדשים להרחיב את פעילות המותג בארה"ב ובסין

עסקת ענק בעולם הדו-גלגלי. יצרנית ציוד הרכיבה דיינזה תחליף בעלות תמורת סכום דמיוני של 630 מיליון אירו, שאותו תשלם קבוצת ההשקעות "קרלייל" לחברת Invetscrop מבחריין אשר מחזיקה כיום בדיינזה. מדובר באקזיט מרשים עבור Investcrop, לאחר שבשנת 2014 רכשה את דיינזה תמורת 130 מיליון אירו ממייסד החברה, לינו דיינזה.

דיינזה נוסדה בשנת 1972 באיטליה והיא נחשבת כיום לאחת מהיצרניות המובילות בתחום ציוד המיגון והרכיבה לרוכבים, אך עוסקת גם בייצור ציוד שכזה לתחומי ספורט אתגרי כמו רכיבת אופנים, סוסים וספורט חורף. כיום מעסיקה דיינזה מעל 1000 עובדים כאשר מטה החברה נותר באיטליה, אך עיקר היצור של מוצריה נעשה מחוץ לארץ המגף כשהיא מעניקה חסות לרוכבי המרוצים המובילים בעולם ובהם רוכבי ה-MotoGP ולנטינו רוסי, חואן מיר, פול אספרגרו, ג'ק מילר ופרנקו מורבידלי.

קבוצת קרלייל הרוכשת בעסקה היא חברת השקעות אמריקאית עם נכסים והשקעות בשווי של יותר מ-300 מיליארד דולר בחברות מאפיקי פעילות מגוונים כמו למשל חברת השכרת הרכב הרץ, יצרנית הנשק United Defense ודאנקן דונטס. עסקת הרכישה של דיינזה כוללת גם את יצרנית הקסדות AGV הנמצאת בבעלות דיינזה מאז שנת 2007 וביצרנית המגפים TCX אותה רכשה בשנת 2020.

לאחר סיכום העסקה מסרו דוברי קרלייל כי הרכישה היא חלק מתכנית ההתפרסות הגלובלית שלהם, וכי הם מתכוונים להרחיב את רשת ההפצה העולמית של דיינזה ובמיוחד להרחיב את פעילות בשווקי ארה"ב וסין. שאיפה מובנת ומתבקשת לאור העובדה שמוצרי דיינזה ממתגים בקצה העליון והיקר של עולם ציוד הרכיבה, כשארה"ב ובסין ישנה שכבה גדולה של רוכבים אמידים המוכנים להשקיע בציוד רכיבה יקר וממותג.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד