עושה רוח: השימוש המקורי של הונדה באוויר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
החברה היפנית חשפה אופנוע קונספט העושה שימוש ברוח הנפגשת עם חזית הכלי כדי להפעיל את תצוגת המידע

על חילול הקודש שבאופנועים המונעים על ידי בטריות חשמליות כבר שמענו, אך פיצ׳ר ירוק שהציגה לאחרונה הונדה הוא משהו חדש לגמרי. החברה היפנית הציגה בתערוכת מילאנו האחרונה את דגם הקונספט Honda CB4 Interceptor המשתמש במנהרת רוח הממוקמת בחזיתו על מנת ״לתדלק״ את מסך המידע שלו.

לפי הודעת החברה, רוח המוזנת למאוורר עם התקדמות האופנוע מומרת במערכת פנימית לחשמל, שאחראי להפעלת צג המידע של האופנוע. ״המסך מספר קישוריות לטלפון הסלולארי״, נכתב בהודעת החברה. ״הוא מאפשר לרוכב לעקוב אחרי מפות דיגיטליות, לחייג למספרי חירום ובאופן כללי – להיות מחובר לטלפון שלו״.

Honda CB4 Interceptor (תמונה: הונדה)

לפחות בינתיים, הונדה לא מסבירה כיצד המערכת הזאת עובדת. עם זאת, ניתן להניח כי היא עושה שימוש בסוג מסוים של סוללה, שכן אחרת המסך היה מפסיק לעבוד עם עצירת האופנוע והפסקת הזנת הרוח לתוך המערכת. אופנוע הקונספט, ובכך גם מנהרת הרוח, הם תוצאה של מחקר שנערך במתקן המחקר והפיתוח של הונדה הממוקם ברומא.

אם שם הדגם – CB4 – נשמע לכם מוכר, זאת מכיוון שהונדה כבר הציגה דגם קונספט בשם זה בתערוכת מילאנו של שנת 2015. אז הדגם התבסס על הונדה CB650F והעיצוב שלו דומה מאוד להונדה CB1000R שהוצג השנה.

לדגם הקונספט השנה התווסף השם מהעבר Interceptor, המזוהה יותר עם דגמי VFR של החברה. בהונדה מכנים את התפיסה של הדגם החדש כ- Sport Endurance, אולי כהומאז' למרוצי הסיבולת של שנות ה-80.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד