עדין מתגלגל: קוואסאקי KLR650 מתרענן לקראת 2022

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הדו"ש הקשיש של קאוואסאקי זוכה לרענון ראשון מזה יותר מעשור ומקבל סוף כל סוף טכנולוגיה מודרנית כמו הזרקת דלק ו-ABS. בארץ לא סביר שיעשה קאמבק

בשנים האחרונות הפופולאריות של אופנועי האדוונצ'ר הולכן וגוברת, ואין כמעט יצרנית אופנועים שמחזיקה בארסנל שלה כמה דגמי אדוונצ'ר זקופי קומה הנוסכים ברוכביהם תחושה שהם יכולים מחר בבוקר לחצות יבשות. אלא שעם השנים אופנועי האדוונצ'ר הפכו להיות גדולים, כבדים, עמוסי טכנולוגיה ובעיקר יקרים,  כשהם די התרחקו מאופנועי הדו"ש מהם התפתחו ותפסו את מקומם. עם זאת, אופנועי הדו"ש הקלאסים, אחו שהיו פופולארים בשנות ה-80 וה-90 לא נכחדו לחלוטין, ועדין ניתן להיתקל בכמה דגמים שכאלו בעיקר בשוק האמריקאי.

אחד מאופנועי הדו"ש הבודדים ששרדו את האבולוציה הוא KLR650 של קאוואסאקי שנמצא איתנו מאז 1987! הדור הראשון של קאוואסאקי KLR650 יוצר במשך 20 שנה ברציפות ללא שינויי מהותיים (ואך שווק בישראל לזמן קצר ללא הצלחה גדולה), כשהדור השני שלו שהיה למעשה מתיחת פנים מקיפה לאופנוע המקורי ממשיך להתגלגל איתנו עד היום עבור מי שמחפשים אופנוענות פשוטה ועממית יותר.



עכשיו, סוף כל סוף, מצאו בקאוואסאקי לנכון להציג KLR650 חדש, אשר נחשף לפני מספר ימים. אבל אל תתלהבו יותר מידי, למרות הצהרתה של קוואסאקי כי מדובר באופנוע חדש לחלוטין העיצוב חושף כי מדובר בסך הכל בשדרוג מקיף ראשון לאופנוע שהוצג בשנת 2007 ועדין מבוסס על ה-KLR המקורי מלפני יותר מ-30 שנה.

אלא שביחס לאבולוציה האיטית של הדגם מדובר במהפכה של ממש. המנוע למשל הוא אותו סינגל מקורר מים בנפח 652 סמ"ק עם כל זיזים עילי כפול, אלא שכעת הוא קיבל סוף סוף הזרקת דלק שיחד עם ממיר קטליטי חדש יעזרו לו להפחית את פליטת המזהמים. עם זאת, כיוון שהוא מיועד לשוק האמריקאי בקאואסאקי חסכו את המאמץ היקר לנסות לעמוד בתקן יורו 5 המחמיר יותר, מה שאומר אין ממש סיכוי לראותו כאן בישראל. המנוע קיבל גם שינויים בגל הזיזים, מצמד משופר ובקאוואסאקי מבטיחים אספקת כוח משופרת, אך לא מציינים נתוני הספק רשמיים.



השלדה קיבלה חלק אחורי חדש וקל יותר יחד עם זרוע אחורית חדשה, ומערכת המתלים המורכבת ממזלג טלסקופי בקוטר 41 מ"מ מלפנים ובולם מרכזי מאחור זכו לכיול חדש. בתחום הבלימה נעשה שדרוג משמעותי יותר עם התקנתה של מערכת ABS, אם כי תמשיך להציע גם גרסה מוזלת נטולת המערכת החשובה ABS. עוד שינויים ב-KLR650 החדש הם מיכל דלק חדש וגדול יותר, תאורת LED בחזית ולוח מחוונים דיגיטלי, אם כי בעל תצוגה צנועה ביחס למקובל כיום.



לטובת המטיילים מציעה קאוואסאקי את KLR650 החדש עם שתי חבילות אבזור. חבילת "טרוולר" הכוללת שקע כוח ו-USB ומנשא אחורי עם ארגז, וחבילת "אדוונצ'ר" הכוללת גם מנשאים ומזוודות צד, מגיני מנוע, מגיני צד, פנסי LED צידיים וצביעת הסוואה. המחירים בארה"ב שם ישווק KLR650 כדגם 2022 אטרקטיבים למדי ומתחילים ב- 6,700 דולר לגרסה הבסיסי נטול ABS ומגיעים עד ל-8,000 דולר לגרסת האדוונצ'ר המאובזרת. לשם השוואה, מחירו של ורסיס 650 בסיסי בארה"ב הוא 8,400 דולר.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד