סיבי פחמן לכל רוכב?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
פיתוח חדש צפוי להפחית דרמטית את עלות הייצור של סיבי פחמן. האם בקרוב נראה את החומר השחור והקל, שמוכר לנו מאופנועים אקזוטיים ויקרים, גם על האופנוע הבא שלנו?

אין כמעט אופנוען שלא משתוקק לשדרג את האופנוע שלו עם חלקים שבנויים מסיבי פחמן. נוסף  למראה הסקסי שיש לחומר השחור והבוהק יש לו יתרונות ניכרים בזכות משקל קל וחוזק רב במיוחד, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית בתעשיית התעופה ולמסלולי המרוצים. קבוצות מרוצים עתירות תקציב הן גם בין הבודדות שיכולות להרשות לעצמן שימוש נרחב בחומר זה, שהוא גם חומר יקר מאד. זאת הסיבה שגם עשרות שנים לאחר שהחל השימוש בסיבי פחמן בפרט, ובחומרים מורכבים בכלל, הוא עדין נדיר למדי באופנועים סדרתיים.

אפשר אמנם למצוא פה ושם שימוש בסיבי פחמן בגרסאות עילית יקרות של אופנועים ספורטיביים, או בדודים של מערכות פליטה תחליפיות, בשלדות ובפרינגים, אבל ככלל מדובר בעיקר במנת חלקם  של אופנועים מסדרות ייצור מוגבלות כמו ב.מ.וו HP4 קרבון שבתמונה הראשית, שתג המחיר שלו  אסטרונומי. 

תעשיות הרכב והתעופה ממתינות זמן רב לפריצת דרך טכנולוגית שתאפשר להוזיל את עלויות הייצור של סיבי הפחמן, ונראה שסוף סוף מגיעה פריצת דרך: מחקר חדש שבוצע בארה"ב ב'מעבדה הלאומית לאנרגיה מתחדשת' מצא דרך לייצר חומר שדרוש לייצור סיבי הפחמן תוך שימוש בביומסה צמחית או בסוכרים ולא בתזקיקי נפט.

כתבה מורחבת בנושא זה – באתר האח שלנו TheCar

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד