סיבוב זריז: סוזוקי RMX450Z

סוזוקי RMZ450Z
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סוזוקי RMX450Z מציע יכולות רכיבת אנדורו אך מכוון למי שרוצה להיכנס גם למסלול מוטוקרוס, דיונות או לרכיבת שבילים מהירה

נפח מנוע

450

הספק

לא מוצהר

מחיר

50,400

שורה תחתונה תחילה:

סוזוקי RMX450Z הוא אופנוע אנדורו תחרותי שמתאים למרוצי אנדורו בסגנון אליפות האנדורו העולמית –  WEC – אשר מוכרעים במסלולי ספישל טסט מהירים ולא בהתמודדות עם מכשולי עבירות כמו במרוצי אנדורו אקסטרים או טריאל.

ביצועים מעולים במהירויות גבוהות עושים את RMX450Z מתאים גם לרכיבה מהירה בסינגלים,  בחול, ובמרוצי ראלי מקומיים, והוא ירגיש בבית על מסלול מוטוקרוס יותר מכל אופנוע אנדורו מקצועי אחר.

רוכבים שלא מתכוונים להתחרות במרוצים יוכלו לנצל את יכולותיו הגבוהות של האופנוע ובאמצעותן להגביר מהירות מבלי לאבד את תחושת הביטחון. שלדת אלומיניום, מתלים ספורטיביים ומנוע חזק יוצרים יחד חבילה איכותית וייחודית.  

עיצוב:

צביעה עזה ושלדת אלומיניום מאסיבית מאפשרים ל-RMX450Z לשדר "תחושת ביצועים" כבר במבט ראשון.

גובה המושב ומיקום הכידון יוצרים תחושה שהאופנוע גבוה ומעניקים לרוכב תנוחת רכיבה זקופה בישיבה ובעמידה. תנוחה זו מאפשרת שליטה מעולה בגלגל הקדמי בפניות הדוקות, ומטיבה עם השליטה באופנוע באוויר.

הממדים הצרים של השלדה ומיכל הדלק באזור המושב מאפשרים תנועה לאורכו תוך כדי אחיזת האופנוע עם הרגליים בעמידה וגם בישיבה, כל זה לטובת השליטה באופנוע ברכיבה אגרסיבית ומהירה.

האחיזה בכידון פחות מוצלחת בגלל שקצוות הכידון משוכות לאחור וזה גורם לידיים להיות מקופלות מעט פנימה.

טכני:

תכנון המנוע לקוח בבסיסו מן המנוע של דגם המוטוקרוס, וכדי להתאימו לרכיבת אנדורו בוצעו שינהויים בבלוק המנוע, גלי הזיזים, סעפת היניקה ומערכת ניהול המנוע, ויחסי ההעברה בתיבת ההילוכים שונו.

ההתנעה בעזרת המתנע החשמלי הייתה מידית לאורך המבחן כולו, וגם כאשר התעקשתי להתניע עם הרגלית כאשר המנוע היה חם הוא התניע בקלות וללא מאמץ מיוחד.

המצמד מופעל באמצעות כבל ולמרות זאת מרגיש רך, אך לאחר שימוש אינטנסיבי בקטעים טכניים איטיים ולאורך זמן הורגש שינוי בנקודת ההפרדה. במקרים אלה אפשר לכוון את המצמד בקלות בעזרת גלגלת גדולה שמחוברת למכלול המצמד על הכידון. לאחר שהמצמד והשמן מתקררים יש לחזור למידת החופש המקורית.

חסרונו של הילוך שישי גורם לכך שיחס ההעברה בהילוך הראשון הוא מעט ארוך יחסית לאופנועי אנדורו אירופאיים, וזה מורגש ברכיבת 'הארד אנדורו' איטית. אפשר לפצות על כך בעזרת החלפת גלגלי שיניים, אך במקרה זה יש לקחת בחשבון את הירידה במהירות השיוט של האופנוע בהילוך הגבוה.

התנהגות:

השלדה, המתלים והמנוע מכוונים כדי לגבות את הרוכב במהירויות ובמצבים שבהם אופנועים סדרתיים אחרים לא היו מאפשרים לו להישאר עם גז פתוח. גולת הכותרת, ללא ספק, היא ביצועי המנוע אשר מושך חזק מאוד וללא שום היסוס בכל הילוך.

הורדת כל הכוח הזה אל הקרקע דורשת מיומנות רכיבה גבוהה וגם צמיגים ותנאי קרקע מתאימים. למרות זאת, בזכות מתלים מעולים ושליטה נוחה באופנוע הצלחתי להאיץ גם בעליות דרדרת מסולעות מבלי לאבד את האחיזה באופן שיחייב סגירת גז משמעותית.

מהר מאוד מצאתי את עצמי מחפש מקפצות, דרופים וכפלי קרקע שמהם ניתן להשתגר לאוויר וליהנות מן היכולת של המתלים והשלדה לספוג את האופנוע בעת הנחיתה שלו על הקרקע, תוך שהם מפצים על הטעויות שלי במהלך הקפיצה.

כדי לרכב מהר צריך גם לבלום חזק, ואת זה RMX450Z עושה באופן קצת יותר מידי אגרסיבי ולא רגיש – במיוחד בתנאי דרדרת ואבנים. כתוצאה מכך נדרש הרוכב להרבה תשומת לב בתפעול הבלמים כדי שאלה לא יינעלו את הגלגלים באופן לא רצוי. 

אבזור וציוד:

המזלג הקדמי, מתוצרת SHOWA, כולל תא אוויר סגור שמוכר לנו היטב מאופנועי האנדורו והמוטוקרוס השונים של הונדה. בכל פעם שאנחנו נתקלים במזלג זה אנחנו מופתעים מחדש לטובה, וגם הפעם זה לא היה שונה.

הבולם האחורי, מאותה תוצרת, מתאפיין בפעולה פרוגרסיבית במיוחד ובשילוב עם המזלג הקדמי הוא יוצר מערכת מתלים מעולה.

מערכת החשמל תוכננה כדי לספק עוצמת תאורה גבוהה, כמתחייב בתקנות, ובנוסף אפשר להתקין חיווט מצומצם וקל יותר למי שעושה שימוש תחרותי בלבד.

בכדי להתמודד גם עם מצבים של רכיבה איטית, האופייניים לרכיבת 'הארד אנדורו' איטית שגורמת לחימום יתר, מתוגברת מערכת הקירור על-ידי מיכל עיבוי שמגדיל את קיבולת הנוזל ומאפשר לקלוט לתוכו את עודפי הנוזל שנפלטים דרך הפקק.

מיכל הדלק עשוי מאלומיניום ונראה כאילו נלקח מאופנוע מרוץ רשמי של סוזוקי, אבל מכיל רק 6.2 ליטרים.

תמורה למחיר:

הביצועים המעולים, שלדת האלומיניום והמתלים האיכותיים יוצרים יחד חבילה איכותית וייחודית מאוד. לאחר ההוזלה במחיר, כחלק ממבצע הוזלה על כל אופנועי סוזוקי, RMX450Z הוא כיום כדאי מאוד גם מבחינת המחיר.

מתחרים:

המתחרים העיקריים הם בראש ובראשונה האופנועים האוסטרים – KTM והוסקוורנה, שמתאימים יותר לרכיבת הארד אנדורו אבל נחותים מהסוזוקי במסלולי ספישל טסט ומוטוקרוס, לפחות בתצורתם המקורית.

המתחרים מיפן הם ימאהה והונדה 450 – ועדיין לא הזדמן לי לבחון את גרסאותיהם החדשות.

מאיטליה מגיעים להתמודד מול סוזוקי דגמי TM ובטא, בטא דומה יותר לאופנועים האוסטרים ואילו TM מצליח למצוא מקום מוצלח מאוד בין היפניים לאוסטרים מבחינת תחום המחייה המועדף עליו.

שורה תחתונה:

RMX450Z הוא אופנוע אנדורו תחרותי ברמה הגבוהה ביותר ומי שירכוש אותו לא יחשוב על החלפת בולמים או על שיפור במנוע כדי להיטיב עם הביצועים.

סוזוקי הצליחו לשלב בין הביצועים של דגם המוטוקרוס לבין הצרכים של אופנועי האנדורו התחרותיים.

RMX450Z פחות מתאים לרוכבים שנהנים לרכב במהירויות זחילה בשני ההילוכים הראשונים ולחפש אחיזה על גבי סלעים ודרדרת. הוא מתאים לרוכבים שאוהבים לרכב מהר במסלולים טכניים, או למי שרוצים לבקר גם בדיונות ובמסלולי מוטוקרוס.

יצרן

סוזוקי

דגם

RMX450Z

נפח מנוע

450

תצורת מנוע

סינגל

הספק

לא מוצהר

קטגוריית רישיון נהיגה

A

משקל

124

גובה מושב

95.5

מחיר

50,400

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד