סיבוב זריז: הונדה SH Mode 125

הונדה SH125 Mode
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
SH Mode מחליף את SH הרגיל ומציע פשטות וממדים צנועים

נפח מנוע

125

הספק

11.3

מחיר

17,000

שורה תחתונה ראשונה:

הונדה SH Mode מצטרף למשפחת SH הוותיקה ומחליף את SH125i ששיווקו בארץ הופסק.

זהו נציגה של הונדה בקטגורית קטנועי הגלגלים הגדולים והוא מוצע במחיר סביר ביחס למתחרים מיפן ואירופה. מושב ומשקל נמוכים לא ירתיעו גם רוכבים נמוכי קומה והם מסייעים לרכיבה בתוך תנועה עירונית סואנת.

על אף גלגל אחורי בקוטר 14 אינטש SH MODE תוכנן עם תא אחסון בנפח סביר אשר מכיל קסדה מלאה, ובנוסף לכך יש לו גם משטח שטוח ושימושי לרגליים.

גלגלים גדולים ומשקל נמוך מאפשרים לו להיות כלי מעולה לרכיבה עירונית ואם יש צורך אפשר גם לרכוב איתו רכיבות קצרות בדרכים בין עירוניות.

עיצוב:

SH Mode מעוצב בעיצוב אלגנטי וצנוע שלא ימשוך תשומת לב יתרה. חלקי כרום מעטרים אותו סביב פנס החזית ובקדמת הקטנוע.

משטח הרגליים שטוח, ובסמוך למפתח ההתנעה נמצא כפתור לפתיחת המושב. תחת המושב יש נפח אחסון סביר המכיל של קסדה מלאה אחת בלבד.

לוח המחוונים כולל מד מהירות גדול ומד דלק וכן לוח דיגיטלי למידע נוסף.

שימושיות:

גרסה זאת הינה פחות יקרה וקטנה יותר פיזית מן הדגם הרגיל, עם מושב בגובה 76.5 ס"מ אשר מאפשר גם לרוכב ממוצע קומה להניח שתי רגליים בבטחה על הקרקע. משקל נמוך תורם לתחושת הביטחון לרוכבים חדשים או נמוכי קומה.

רכיבה בעיר מתבצעת בקלות וללא מאמץ ואפשר, במקרה הצורך, לרכוב גם על כבישים בין עירוניים, אם כי חשוב לשים לב למהירות הנסיעה הנמוכה יחסית.

המושב לא מספיק נוח לרכיבות ארוכות, בעיקר כי לא מאפשר תזוזה מספקת. ייתכן כי זה לא יפריע לרוכבים נמוכי קומה אשר יתמקמו בקדמתו. 

משטח רגליים שטוח מאפשר נשיאת תיק בגודל בינוני בין הרגליים, ואפשר גם לתלות תיק כזה, או שקית קניות, על וו תלייה.

פתח מיכל הדלק נמצא מתחת למושב, וזה פחות נוח, והפקק של מיכל הדלק נפרד ולא מחובר לאופנוע באמצעות ציר.

טכני: מנוע ותמסורת

המנוע, מקורר נוזל, מספק רק 11.3 כ"ס כלומר שהוא לא בין החזקים בקטגוריה, אם כי הספק זה מתאים לרכיבה עירונית. הקטנוע מאיץ בקלות מעמידה והתאוצה לינארית עד למהירויות של כ-60 קמ"ש, שם הוא מאבד אוויר וקצב התאוצה יורד עד אזור ה-90 קמ"ש מהירות שממנה ועד למהירות סופית של 105 קמ"ש נדרשת קצת סבלנות.

הוריאטור מעביר היטב את כח המנוע ומאפשר תמרונים במהירות נמוכה ובמהלך השתחלות בין מכוניות במעבר מגז סגור לפתוח. המנוע מצויד במערכת כיבוי אוטומוטית (דומם והנע) שאותה אפשר לנתק באמצעות מתג שמותקן על הכידון.

 התנהגות כביש:

קטנוע עם גלגלים גדולים מציע לרוב התנהגות כביש בטוחה ונשלטת יותר ו-SH Mode לא שונה מבחינה זאת.

הגלגלים הגדולים מתמודדים היטב עם אספלט משובש וזאת למרות שהמתלים הפשוטים מעבירים חלק מתחלואי האספלט אל ידי הרוכב. גם בעת התמודדות עם מפגעים תוך כדי הטייה הקטנוע נותר יציב.

משקל נמוך מקל על תמרון במהירויות נמוכות ומספק זריזות בשינוי כיוון, וזאת בוודאי תכונה שאותה יעריכו רוכבים מתחילים.

הבלמים טובים, למרות שבגלגל האחורי מותקן בלם תוף, ולמרות שבקטנוע מותקנת מערכת הבלימה המשולבת של הונדה (CBS) הבלמים דורשים לחיצה חזקה על המנוף כדי לקבל בלימה חזקה.

אבזור וציוד בטיחות:

SH Mode מצויד במערכת לדימום מנוע בעמידה הניתנת לביטול בלחיצת כפתור מהכידון ובמערכת בלימה משולבת (CBS) של הונדה.

לוח המחוונים מכיל מד מהירות ומד דלק. בנוסף קיים בו לוח דיגיטלי המציג את השעה, מד מרחק כללי ושני מדי מרחק מתאפסים ונורות אזהרה.

מבחינת אחסון יש תא מתחת למושב המכיל קסדה מלאה, ו-וו תלייה בקדמת הקטנוע. פתיחת המושב מתבצעת על ידי לחיצת כפתור הממוקם ליד מפתח ההנעה. 

תמורה למחיר:

SH Mode הוא בין היקרים בקטגורית ה-125, אבל מחירו נחשב סביר ביחס למתחרים מיפן ואירופה, אך יש לזכור כי מדובר בקטנוע פשוט יחסית ולא מהודר. הוא לא מצויד בבלם דיסק מאחור או במערכת ABS.

מתחרים:

פיאג'ו מדלי וסאן יאנג סימפוני, וכן כל קטנועי ה-125 סמ"ק מיפן ואירופה.

שורה תחתונה:

קטנוע עירוני פשוט עם ממדים פיזיים צנועים, אשר מסייעים לרוכבים מתחילים או נמוכי קומה ומקלים על רכיבה עירונית בתנועה צפופה.

יצרן

הונדה

דגם

SH Mode 125

נפח מנוע

125

תצורת מנוע

חד צילינדרי, מקורר נוזל, 2 שסתומים

הספק

11.3

קטגוריית רישיון נהיגה

A2

משקל

116

גובה מושב

76.5

מחיר

17,000

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד