סיבוב זריז: KTM סופר אדוונצ'ר 1290 R

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
R, בשביל KTM, זה שטח, והסופר אדוונצ'ר החדש שלהם משאיר בשטח אבק לכל המתחרים. חוץ מאחד

נפח מנוע

1301

הספק

160

מחיר

148000

שורה תחתונה ראשונה:

ה'סופר אדוונצ'ר R1290' שונה מכל האדוונצ'רים הגדולים שקיימים בשוק, פרט לדוקאטי מולטיסטרדה אנדורו, בכך שבנוסף להיותו אופנוע ספורט טורינג נוח מאוד, עם מנוע אדיר שתמיד אומר כן, הוא יכול לקחת אותך גם עמוק מאוד אל תוך השטח.

תנוחת רכיבה זקופה, מושב ג'ל רחב ומפנק, מיכל דלק גדול, ויציבות כיוונית מעולה מאפשרים לרכב עליו למרחקים גדולים בלי לעצור. שילוב מיוחד בין מנוע אדיר ויכולות שטח מעולות, יחסית לגודל ולביצועים, מציבים אתו מול מתחרה אמיתי אחד ויחיד: דוקאטי מולטיסטרדה אנדורו 1200.

על ג'ק צד:

צביעת הלבן/כתום/שחור, והממדים הגדולים של סופר אדוונצ'ר R1290, מעצימים את מראה האופנוע החזק והגדול. פנס החזית המיוחד, שמזכיר בעיצובו ראש של גמל שלמה, משתלב היטב בתוך מסיכת חזית גדולה וגורם לך להבין שאנשי KTM השקיעו והצליחו ליצור לאדוונצ'ר R עיצוב ייחודי.

חלקי הפלסטיק משתלבים היטב אחד עם השני, וגם ברכיבה מהירה בשטח על גבי סלעים לא שמעתי קרקושים.

שימושיות:

תנוחת הרכיבה מתאפיינת בכך שהרוכב יושב בתוך האופנוע, בדומה לאופנוע ספורט, אך בתנוחה זקופה ונוחה הרבה יותר. המושב נוח מאוד, וגם לאחר שעות רבות של רכיבה הישבן לא דואב והגב מרגיש חזק ויציב.

גובה המושב הוא 89 ס"מ, אך מעביר תחושה של מושב גבוה יותר, וגם רוכב בגובה 186 ס"מ לא יכול להניח שתי כפות רגליים על הקרקע. מיגון הרוח המקורי נמוך יותר מדגמי הטורינג והכביש, אך המשקף ניתן לכיוון כדי לאפשר שדה ראיה טוב יותר לרכיבה בעיר ובשטח.

המנוע מאוד ידידותי גם במצבי רכיבה שבהם מקבלים את כל 160 כוחות הסוס וגם כאשר רוכבים באיטיות ובשלווה בין מכוניות בתנועה עירונית צפופה. המצמד נוח מאוד לתפעול ולא דורש מאמץ מיוחד, וזאת בזכות מנגנון הידראולי משובח, וכך קל לשלוט במדויק על העברת הכוח לגלגל האחורי.

בנוסף, תופעת "בישול הרגליים" ברכיבה עירונית כמעט ולא מורגשת בזכות תכנון נכון של מיקום מערכת הפליטה והפלסטיקה. הגלגל הקדמי, בקוטר 21 אינטש, מגן הגחון שעשוי מפלסטיק, ומהלך מתלים ארוך מאפשרים רכיבה מהירה גם בשטח, מה שכמובן מרחיב משמעותית את תחומי ההנאה ומעניק יתרון משמעותי על פני אופנועי אדוונצ'ר אחרים.

טכני:

המנוע, בתצורת V  טווין אורכי בזווית 75 מעלות, מקורר נוזל ומפוקח מחשב באופן מלא. 160 כוחות ב-8750 סל"ד, ומומנט אדיר של 14.2 קג"מ כבר ב-6750 סל"ד, מאפשרים להאיץ מכל מצב ובכל הילוך באופן שגורם לרוכב להתמכר לתחושת הכוח.

תפעול הגיר חלק מאד ללא קשר לסל"ד שבו המנוע מסתובב, ומערכת ה'קוויק שיפט' (האופציונאלית) מנתקת את ההצתה לשבריר שנייה וכך מאפשרת העברת הילוכים ללא שימוש במצמד.

התגובה לנגיעות במצערת מדויקת ונשלטת מאד, וגם כאשר בורר מצבי הנסיעה נמצא במצב ספורט אפשר "לפתוח גז" בלי לחשוש יתר על המידה. המנוע לא מעביר רעידות לרגליות ולידיים, וזה כמובן מוסיף הרבה מאד לנוחות הרכיבה.

התנהגות:

האופנוע מפתיע לטובה ברכיבה עירונית בזכות יכולת תמרון מעולה יחסית לגודל שלו ולרמת הביצועים. כאשר עולים על כביש מהיר, והמנוע מטפס מעבר ל-2500 סל"ד, מתחיל משהו בצלילי הפליטה להשתנות, ומשיכת המנוע הופכת לעוצמתית ומענגת במיוחד.

בכניסה מהירה לפניות, עם הורדת הילוכים אגרסיבית ושחרור המצמד, מרגישים שהגלגל האחורי יוצא מעט החוצה, אבל בזכות ההחלקה המבוקרת של המצמד הגלגל האחורי לא ננעל, והתוצאה היא חיוך גדול על פני הרוכב ביציאה מהפניה. הגלגל הקדמי, בקוטר 21 אינטש, מעניק יציבות כיוונית מעולה וגם על אספלט משובש האופנוע מרגיש יציב ושומר בנאמנות על קו ההתקדמות. לעומת דגמי אדוונצ'ר עם גלגל 19 אינטש מלפנים מורגשת עצלנות כלשהי בעת כניסה לפניות ובשינויי כיוון, אבל זה המחיר ואי אפשר ליהנות מכל העולמות יחד.

האדוונצ'ר הענק מצליח להתמודד בעת רכיבת שטח עם מכשולים ומצבים שגרמו לי  להבין בכל פעם מחדש עד כמה הוא מיוחד במינו בתוך קהל האדוונצ'רים הגדולים.

 

אבזור:

בקרת ניהול המנוע מאפשרת בחירה בין ארבעה מצבי רכיבה: ספורט, טורינג, עירוני ואנדורו. בחירה באחד המצבים משפיעה על בקרת האחיזה וה-ABS, וגם על התנהגות המנוע, הבלמים ומידת ההחלקה של הגלגל האחורי בעל האצה. בלחיצת כפתור יכול הרוכב להתאים את אופי האופנוע לדרישותיו.

לוח המחוונים החדש, עם תצוגת TFT (למעשה מסך LCD מתקדם) מציע איכות תמונה טובה ומאפשר קריאה נוחה גם בתנאי תאורה משתנים, למשל כאשר השמש משתקפת ישירות עליו. תפעול המסך מבוצע באמצעות מתגים על הכידון.

בתוספת תשלום אפשר לקבל גם מערכת Hill hold control שמסייעת בעת זינוק בעליה, 'קוויקשיפטר' שמאפשר העברת הילוכים ללא מצמד, וקישורית בלוטות' בין הטלפון הנייד לאופנוע.

האדוונצ'ר מגיע כסטנדרט עם תושבות לארגזי צד מקוריים של החברה ובנוסף אפשר להתקין ארגז אחורי גדול במיוחד.

מתחרים:

רק מולטיסטרדה אנדורו 1200 מתמודד מול האדוונצ'ר 1290. כל שאר האדוונצ'רים הגדולים לא מתקרבים ליכולת שלו בשטח, ואילו הונדה אפריקה טווין חלש ממנו משמעותית ונחות בהרבה על אספלט.

תמורה למחיר:

מחיר של 147,900 ש"ח הוא בוודאי לא זול, אבל בהשוואה למתחרים, ולמה שהסופר אדוונצ'ר מעניק לרוכב, זהו מחיר הגיוני.

דוקאטי מולטיסטרדה 1200 אנדורו עולה 169,000 ש"ח ונבדל מה-KTM בעיקר במערכת מתלים אקטיבית שמותקנת בו וגלגל קדמי בקוטר 19 אינטש.

לפני שנכנסים לשטח עם סופר אדוונצ'ר R1290 צריך להוסיף לו מגן גחון, וכדי לאפשר נשיאת ציוד או לאחסן קסדה חייבים להוסיף לכל הפחות ארגז אחורי.

שורה תחתונה:

סופר אדוונצ'ר R1290 הוא אופנוע שמצליח לשלב בין אופנוע תיור לבין אופנוע שטח אמיתי. בכל אחד מהמצבים האלה הוא מאפשר לרוכב להגיע לריגושים ברכיבה, ולהרגיש כמו במרוץ. את כל זה הוא מעניק גם לרוכב פחות מיומן בזכות שפע מערכות בקרה שמסייעות במגוון מצבים.

 

צילומים: רונן טופלברג

יצרן

KTM

דגם

סופר אדוונצ'ר R1290

נפח מנוע

1301

תצורת מנוע

V טווין אורכי 75 מעלות

הספק

160

קטגוריית רישיון נהיגה

A

משקל

217

גובה מושב

890

מחיר

148000

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד